رئیس اداره تعاون بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه صیانت از نیروی کار را بر عهده دارد، به همین منظور باید نکات ایمنی در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های عمومی در بروجرد اندیشیده شود.

به گزارش لرستان خبر،‌ کامران فرشید ظهر امروز در جلسه کارشناسی بررسی مشکلات ایمنی و حفاظت از نیروی کار در اماکن عمومی این شهرستان اظهار داشت: مدیران و کارفرمایان رستوران‌ها و آشپزخانه‌های عمومی باید در زمان استخدام، نیروی خود را مورد معاینه قرار دهند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که کار در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های عمومی از جمله کارهای سخت است بنابراین کارفرمایان باید ایمنی و حفاظت کار را در این محیط‌ها تأمین کنند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه صیانت از نیروی کار را بر عهده دارد، به همین منظور باید نکات ایمنی در این اماکن اندیشیده شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که نصب سیستم ارت در آشپزخانه‌ها از وقوع برق‌گرفتگی جلوگیری می‌کند، آشپزخانه‌های عمومی باید به این سیستم مجهز شوند و توسط اداره استاندارد بازرسی دوره‌ای از آن‌ها انجام می‌شود.

 

فرشید بر لزوم استفاده کارگران از لباس مناسب و ایمن در زمان کار تأکید و بیان کرد: با توجه به مشکلاتی نظیر احتمال برق و گازگرفتگی و وجود اجسام داغ و سنگین، اجسام تیز و برنده و سطوح لغزنده که در این اماکن وجود دارد بنابراین باید دوره‌های آموزشی برای کارگران برگزار شود.

 

وی به برخورد با کارفرمایان متخلف اشاره و خاطرنشان کرد:  مدیران و کارفرمایان باید نکات ایمنی را در زمان احداث آشپزخانه عایت کنند و تهویه مناسب تعبیه کرده و از احداث انبار و راهروهای کوچک خودداری کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات