رئیس شرکت آب و فاضلاب بروجرد:

لرستان خبر: رئیس شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: در راستای رفع چالش آب در شهرستان بروجرد باید روند اجرایی سد آبسرده تسریع شود چراکه این شهرستان با داشتن آب با کیفیت بالا و مشرف بودن به شهرستان از جمله بهترین گلوگاه‌های عبور از بحران آبی تا 100 سال آینده است.

به گزارش لرستان خبر، حبیب‌الله حدادی عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای منابع تأمین آب و رفع کم‌آبی این شهرستان اظهار داشت: هفت روستا در شمال شهر بروجرد به دلیلی خشکسالی‌های اخیر از وجود منبع آب شرب بی‌بهره هستند.

 

وی افزود: در راستای تأمین آب این هفت روستا شرکت آب و فاضلاب شهری به وسیله ایجاد خط انتقال آب، از طریق شبکه آب شرب شهری بیش از 700 مترمکعب آب را در هر شبانه‌روز به این روستاها منتقل می‌کنند.

 

رئیس شرکت آب و فاضلاب بروجرد به کاهش سطح آب چاه‌های بروجرد اشاره و بیان کرد: با توجه به این‌که سطح آب چاه‌های بروجرد درحال کاهش است، در صورت نداشتن تدبیری در این زمینه این امر به یکی از چالش‌ها در تأمین آب در آینده تبدیل می‌شود.

 

وی عنوان کرد: هم‌اکنون شش حلقه چاه از منطقه گلدشت از مدار استفاده حذف شده‌اند که این امر به دلیلی کاهش آب‌دهی و قرارگیری در نقاطی که امکان آلودگی با فاضلاب انسانی است، انجام شده است.

 

حدادی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت در شهرستان تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری را نسبت به سال گذشته افزایش می‌دهد این در حالی است که هفت حلقه چاه در منطقه نصرآباد در حال بهره‌برداری و هشت حلقه دیگر در حال تجهیز است.

 

وی با اشاره به پیشرفت 30 درصدی سد آبسرده بروجرد، تصریح کرد: در راستای رفع چالش آب در شهرستان بروجرد باید روند اجرایی سد آبسرده تسریع شود چراکه این شهرستان با داشتن آب با کیفیت بالا و مشرف بودن به شهرستان از جمله بهترین گلوگاه‌های عبور از بحران آبی تا 100 سال آینده است.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات