معاون عمرانی وزیر کشور:

لرستان خبر: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تلاش می‌شود تا نیروهای شهرداری به صورت منطقی ساماندهی شوند چراکه این نیروهای مازاد در راستای مدیریت شهری یک تهدید محسوب می‌شوند.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی دورورد و بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن طرح‌های عمرانی در استان لرستان در دو سال گذشته شرایط مناسبی برای خیز اقتصادی در این استان فراهم شده است.

 

وی افزود: طرح‌های عمرانی انجام شده در استان لرستان نظیر اقدامات برای جذب سرمایه‌گذاران، توسعه راه‌آهن، فرودگاه خرم آباد و مجتمع تجاری مسکونی برج‌های دوقلو کیو خرم‌آباد از جمله طرح‌های موفق در استان است.

 

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: شهرداری‌های کشور سه تا پنج برابر ظرفیت و حد نیاز نیروی انسانی دارند که همین امر سبب شده تا شهرداری در صدد تأمین هزینه‌های جاری باشند و از انجام اقدامات عمرانی و خدماتی بازمانند.

 

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا نیروهای شهرداری به صورت منطقی ساماندهی شوند چراکه این نیروهای مازاد در راستای مدیریت شهری یک تهدید محسوب می‌شوند.

 

خندان‌دل بیان کرد: سال گذشته شهرداری‌های کشور با جمعیت 50 هزار نفری اعتباراتی برای تأمین ماشین‌آلات، تجهیزات و بهبود معابر دریافت کردند که امسال نیز این طرح در شهرداری‌های تا 100 هزار جمعیت اجرایی می‌شود که در کاهش مهاجرت از شهرهای کوچک تأثیر مهمی دارد.

 

وی بر لزوم خروج درآمد شهرداری از وابستگی به دولت تأکید و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا طرح‌هایی درآمدزا با رونق اقتصادی بالا طراحی کنند تا درآمد شهرداری را از وابستگی به دولت خارج کنند.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات