مدیرعامل شرکت آبفار لرستان:

لرستان خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در حال حاضر 130 روستای لرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که از این تعداد روستا 71 روستا به طور تمام وقت و مابقی به طور پاره‌وقت با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش لرستان خبر، علیرضا کاکاوند عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، اظهار داشت: در حال حاضر 130 روستای لرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

 

وی آب‌رسانی با تانکر به برخی روستاها را پاره‌وقت و برخی را تمام وقت عنوان کرد و افزود: از این تعداد روستا 71 روستا به طور تمام وقت و مابقی به طور پاره‌وقت با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان بیان کرد: 121 هزار و 767 مشترک در روستاهای زیرپوشش این شرکت قرار دارند که تعداد روستاهای بالای 20 خانوار برخوردار سیستم آب‌رسانی دو هزار و شش روستاها هستند.

 

وی تصریح کرد: یک هزار و 352 روستا زیرپوشش شرکت آبفار لرستان قرار دارند این در حالی است که 120 روستای بالای 20 خانوار از سیستم آب‌رسانی بی‌بهره هستند.

 

کاکاوند با اشاره به بحران مدیریتی آب در لرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که متولی مدیریت آب مشخص نیست، شاخص بهره‌مندی آب روستایی که رد سال گذشته بیش از 80 درصد بوده به دلیل خشکسالی تا پایان تیرماه امسال به 79.65 کاهش یافته است.

 

وی عنوان کرد: یکی از چالش‌هایی پیش‌روی این شرکت، انشعابات غیرمجاز است که تاکنون بیش از 14 هزار انشعاب غیرمجاز در لرستان شناسایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: حدود هفت هزار از این تعداد انشعاب مورد حل و فصل قرار گرفته اما دو هزار و 989 مورد به دادگاه معرفی شده که 917 مورد رأی صادر شده است.

 

وی افزود: 90 درصد مصارف آب در کشاورزی و عمده کم‌آبی مربوط به کشت هندوانه است این در حالی است که مصارف آب شرب روستایی تنها شش درصد است.

 

کاکاوند بر لزوم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به کشاورزان در زمینه کمبود آب تأکید و بیان کرد: برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه کشکان دلیل خشکیدگی این رودخانه است.

 

وی تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به این شرکت در سال گذشته بیش از 40 میلیارد تومان بوده اما اعتبارات امسال مشخص نیست با این وجود 36 میلیارد تومان تاکنون مصوب شده که انتظار داریم افزایش یابد.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات