مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: آموزش مهارت باید در دستور کار کارگروه اشتغال استان قرار گیرد و در این زمینه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای آمادگی ارائه خدمات را دارد.

به گزارش لرستان خبر، علی آشتاب صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دورود اظهار داشت: کمیته امداد و بهزیستی دو نهاد برتر استان در راستای اشتغال‌زایی هستند.

 

وی افزود: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ولی‌نعمتان ما هستند از این رو باید در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای خانواده‌های آن‌ها تلاش کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: متأسفانه تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان و نیروهای کار در لرستان از مهارت کافی و موردنیاز برای بازارکار بی‌بهره هستند.

 

وی با اشاره به این‌که دز بخش مهارت‌آموزی و آموزش، کمیته امداد و بهزیستی پیشگام هستند، تصریح کرد: آموزش مهارت باید در دستور کار کارگروه اشتغال استان قرار گیرد و در این زمینه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای آمادگی ارائه خدمات را دارد.

 

آشتاب بیان کرد: کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها باید برای بررسی عملکرد ادارات جلسات ماهانه خود را برگزار کند و دراین راستا ادارات باید به تمامی تعهدات خود در سند اشتغال لرستان عمل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که استان لرستان از رتبه نخست بیکاری خارج شده است اما همچنان مهم‌ترین چالش این استان بیکاری است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وظیفه اشتغال‌زایی در کشور بر عهده دولت است و باید سرعت اشتغال‌زایی افزایش یابد بنابراین ضروری است راهکار مناسب در این زمینه ارائه شود.

 

وی سهم هر شهرستان در سند اشتغال را مشخص عنوان کرد و افزود: ایجاد یک هزار و 818 فرصت شغلی سهم شهرستان دورود است که باید با استفاده از ظرفیت‌های استان و شهرستان این مهم تا پایان امسال عملی شود.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات