معاون اجرایی رئیس جمهور:

لرستان خبر: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین دستاورد کشور در سال 94، سند برجام است بنابراین استانداران باید برای شرایط پساتحریم و در راستای جذب سرمایه‌گذار و توسعه روابط خارجی استان برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار داشت: سال 94 آخرین سال از برنامه پنجم توسعه است.

 

وی به بی‌توجهی به برنامه پنجم توسعه در برخی دوره‌ها اشاره کرد و افزود: همین امر سبب شده تا کشور ما در برخی شاخص‌ها دچار عقب‌ماندگی شود.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور از تدوین برنامه ششم توسعه خبرداد و عنوان کرد: عقب‌ماندگی‌های استان‌ها در برنامه پنجم باید توسط استاندارها شناسایی و به‌زودی به دولت اعلام شود تا در برنامه ششم گنجانده شود.

 

وی تصریح کرد: با وجود این‌که دولت در تلاش است تا سند اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند اما استاندارها باید از طریق اختیارات خود، اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و منتظر تصمیم مرکز در زمینه اقتصاد مقاومتی نباشند.

 

شریعتمداری ضمن تأکید بر تبیین سندی روشن برای برنامه‌ریزی استان از سوی استاندارها در برنامه ششم، بیان کرد: برنامه ششم با وجود طولانی نبودن، توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کشور ما در چند وقت اخیر در زمینه تولید نفت، سرمایه‌گذاری خارجی، رشد تولید علم و دانش و رشد اقتصادی دچار رشد منفی شده است که باید این رویه بهبود یابد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین دستاورد کشور در سال 94، سند برجام است بنابراین استانداران باید برای شرایط پساتحریم و در راستای جذب سرمایه‌گذار و توسعه روابط خارجی استان برنامه‌ریزی کنند.

 

وی بر لزوم اعمال صرفه‌جویی در ابعاد گوناگون تأکید کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در دوران تحریم از جمله مشکل بودجه‌ای که در سال 94 به وجود آمد، باید به جزء اقدامات عمرانی صرفه‌جویی انجام شود.

 

شریعتمداری ضمن تأکید بر بهره‌وری از سرمایه و دانش لرستانی‌های مقیم خارج از کشور از طریق ارتباط با آن ها، بیان کرد: باید در راستای همیاری دولت، پروژه‌های عمرانی با مشخص شدن پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، به بخش خصوصی واگذار شوند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات