استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: با وجود توجه ویژه دولت به افزایش اعتبارات لرستان و نیز تلاش نمایندگان، امسال میزان اعتبارات عمرانی لرستان نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشتد: با وجود دمات متلفی که پس از انقلاب اسلامی در لرستان انجام شده است اما باز هم با وجود مشکل در زیرساخت های اقتصادی از استان‌های دیگر عقب هستیم.

 

وی از وجود 25 شهرداری در لرستان خبرداد و افزود: از محل چهار درصدی ارزش افزوده، تمامی شهرداری‌های لرستان 54 میلیارد تومان دریافت می‌کنند درحالی که یک شهرداری در شهر هم‌جوار لرستان 180 میلیارد تومان اعتبار از همین محل دریافت می‌کند.

 

استاندار لرستان بر لزوم توجه ویژه به شهرداری‌های لرستان تأکید و عنوان کرد: حضور بخش خصوصی در توسعه اقتصادی از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است که رویه ما در بخش اقتصاد استان لرستان است.

 

وی تصریح کرد: در لرستان ما بسیاری از شهرک‌های صنعتی را به صنایع بزرگ واگذار می‌کنیم و به مناطق ویژه اقتصادی توجه ویژه داریم.

 

بازوند به زیرساخت‌های عمرانی در لرستان اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در زیمنه حمل‌و‌نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای در لرستان انجام شده و تمامی جاده‌های چهارخطه در لرستان فعال هستند.

 

وی زیرساخت‌های عمرانی حمل‌و‌نقل را اولویت نخست لرستان برشمرد و تصریح کرد: توسعه فرودگاه خرم‌آباد اولویت ویژه حمل‌و‌نقل هوایی در لرستان بوده به طوری که امروز شاهد پروازهای روزانه در این فرودگاه هستیم.

 

استاندار لرستان به حمل‌و‌نقل ریلی در استان اشاره کرد و گفت: راه‌آهن قدیمی دورود با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان در حال بهسازی است و نیز راه‌آهن خرم‌آباد به دورود در حال فعالیت است.

 

وی با اشاره به این‌که ما به دنبال بهره‌وری از بازار عراق از طریق حمل‌و‌نقل هوایی هستیم، افزود: در دو سال گذشته 414 کیلومتر به جاده‌های لرستان افزوده شده است.

 

بازوند از بهره‌مندی 60 درصد روستاهای لرستان از نعمت گاز خبرداد و بیان کرد: با توجه به آب‌رسانی به 180 روستای لرستان از طریق تانکر پیش از دولت یازدهم و با وجود خشکسالی‌های فراوان هم اینک 103 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

 

وی میزان صادرات استان لرستان را در سال جاری، 18 میلیارد دلار عنوان و تصریح کرد: در دو سال گذشته حدود 13 هزار مسکن مهر در لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با وجود توجه ویژه دولت به افزایش اعتبارات لرستان و نیز تلاش نمایندگان، امسال میزان اعتبارات عمرانی لرستان نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات