معاون وزیر جهاد کشاورزی:

لرستان خبر: معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: با هشت میلیون تن گندمی که امسال خریداری شده است، برای نخستین بار در کشور نیاز به واردات گندم نداریم.

به گزارش لرستان خبر، علی قنبری ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان سال 93 بخش کشاورزی لرستان اظهار داشت: تاکنون هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

 

وی افزود: هزینه گندم خریداری شده از کشاورزان 9 هزار میلیارد و 200 میلیارد تومان است که در حال حاضر هفت هزار و 200 میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی تعداد مراکز خریداری گندم را در کشور یک هزار و 200 مرکز اعلام و عنوان کرد: با هشت میلیون تن گندمی که امسال خریداری شده است، برای نخستین بار در کشور نیاز به واردات گندم نداریم.

 

وی بیان کرد: ظرفیت ذخیره گندم در کشور 16 میلیون تن است که نشان‌دهنده از تعداد کافی سیلوهای ذخیره گندم در کشور است.

 

قنبری میزان تولید گندم را در کشور نسبت به میزان پیش‌بینی شده کاهشی توصیف و تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود که 11 میلیون تن گندم بر اساس فعالیت‌های ترویجی و مدیریت کشت برداشت شود اما بنا به دلایلی نظیر خشکسالی این میزان کاهش یافت.

 

وی ضمن تقدیر از همکاری بانک کشاورزی با کشاورزان، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی یک هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی تسهیلات ارائه داده است این در حالی است که نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز اقدام کرده است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی لرستان را با داشتن رتبه هفتم یا هشتم کشوری در تولید گندم مؤثر دانست و گفت: رتبه‌های اول تا چهارم تولید گندم در کشور به گندم‌کاران استان‌های خوزستان، گلستان، فارس و اردبیل اختصاص دارد.

 

وی از پرداخت 70 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران لرستان خبرداد و افزود: میزان مطالبات گندم‌کاران لرستان 120 میلیارد تومان است.

 

قنبری تصریح کرد: تا پایاین سال زراعی امسال که همزمان با شهریورماه امسال است، دو هزار میلیارد تومان مطالبات معوق گندم‌کاران در کشور پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات