استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: در حال حاضر استان لرستان معادل 18 هزار میلیارد تومان در حوزه دام و کشاورزی داشته دارد که می‌تواند این میزان را ارتقا دهد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و ششمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه در دانشگاه لرستان اظهار داشت: توجه به علوم به‌ویژه فیزیک راه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت در جامعه است.

 

وی با اشاره به این‌که علم فیزیک همواره در حال پیشرفت است، افزود: فیزیک می‌توان با کاستن از اصطکاک ایجاد شده در مسیر پیشرفت و عدالت، ابزاری در برابر تهدیدهای فرهنگی باشد.

 

استاندار لرستان با اشاره به تدوین سند آمایش لرستان، عنوان کرد: سند آمایش لرستان در محورهای صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات حدود یک سال و نیم پیش تدوین شده است.

 

وی سند آمایش را نقشه راه توسعه لرستان دانست و تصریح کرد: استان لرستان در زمینه گردشگری و اکوتورییسم، ژئوتوریسم و میراث‌های فرهنگی ظرفیت‌های بالایی دارد به طوری که دارای ژئوپارک‌های بی‌نظیر و به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور است.

 

بازوند با اشاره به این‌که لرستان ظرفیت افزایش محصولات کشاورزی و دامی را دارد، بیان کرد: در حال حاضر استان لرستان معادل 18 هزار میلیارد تومان در حوزه دام و کشاورزی داشته دارد که می‌تواند این میزان را ارتقا دهد.

 

وی ارزش دام سبک در لرستان را بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: استان لرستان 23 درصد تولید سنگ‌های نمای ساختمان کشور را به خود اختصاص داده است.

 

استاندار لرستان گفت: استان لرستان با داشتن ظرفیت‌های خدادادی تلاش می‌کند تا با ورود سرمایه از بخش خصوصی حجم سرمایه‌گذاری در استان را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات