معاون سازمان ملی استاندارد:

لرستان خبر: معاون تدوین وترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: سالانه 300 هزار بازرسی و نمونه‌برداری در کشور انجام می‌شود که نظارت بر 24 هزار واحد صنعتی و تولیدی از جمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش لرستان خبر، علی اباذری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی آموزش، ترویج و تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی اظهار داشت: استاندارد شاخص‌های بهداشت، زیستی، سلامت و اقتصاد را ارتقاء می‌بخشد.

 

وی با اشاره به عمر 90 ساله سازمان استاندارد در ایران، افزود: ایرانیان از دیرباز به استانداردسازی توجه ویژه داشتند چراکه این امر مهم در آثار باستانی و آثار موجود در ایران مشاهده می‌شود.

 

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: مهندسی ایرانیان پیشین در آثار باستانی مشهود است و امروز نیز سازمان استاندارد کشور وظایف خاص خود را دارد.

 

وی تصریح کرد: از جمله وظایف محوله بر این سازمان کنترل کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری و استاندارد کالاهای صادراتی در راستای حفظ بازارهای هدف است.

 

اباذری بیان کرد: در این راستا سالانه 300 هزار بازرسی و نمونه‌برداری در کشور انجام می‌شود که نظارت بر 24 هزار واحد صنعتی و تولیدی از جمله این فعالیت‌ها است.

 

وی از بازنگری سه هزار و 500 سند استاندارد کشوری خبرداد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این 27 هزار سند استاندارد کشور تدوین شده است.

 

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: در راستای بهینه‌سازی استاندارد در کشور از همکاری 100 هزار نفر خارج از سازمان استاندارد بهره‌گیری می‌شود.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که استاندارد باید به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود، افزود: باید تلاش‌های بیشتری در زمینه نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در کشور انجام داد و آن را به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل نمود.

 

انتهای پیام/پ

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات