معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: از جمله اهداف مدیریت استان، احیای ظرفیت‌های راکد و جذب سرمایه‌گذار و نیز ورود بخش خصوصی است.

به گزارش لرستان خبر، علی هادی‌چگنی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان صنعت، معدن، تجارت در خرم‌آباد اظهار داشت: از جمله اهداف مدیریت استان، احیای ظرفیت‌های راکد و جذب سرمایه‌گذار و نیز ورود بخش خصوصی است.

 

وی کم بودن سرانه درآمدی مردم و کمبود منابع بانکی لرستان را از جمله مشکلات در لرستان دانست و افزود: سرانه درآمدی مردم لرستان نسبت به سرانه درآمد کشور 49 درصد پایین‌تر است.

 

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان عنوان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار تلاش می‌شود تا زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود.

 

وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث در لرستان برای تأمین زیرساخت‌ها در استان، بیان کرد: طرح توسعه‌ای فرودگاه خرم‌آباد در دست اقدام است که در این راستا تعداد پروازهای این فرودگاه به 30 پرواز در هفته افزایش یافته است.

 

چگنی تصریح کرد: آزادراه خرم‌آباد اراک با اعتباری بیش از 960 میلیارد تومان و سه راه‌آهن دورود خرم‌آباد اندیمشک، دورود الیگودرز اصفهان و دورود بروجرد از دیگر پروژه‌های در دست احداث در لرستان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌ نرخ بیکاری در لرستان در سال‌های 91، 92 و 93 به ترتیب 20، 19 و 18 بوده است اما باز هم باید تلاش‌های زیادی انجام شود تا به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

 

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان ضمن تأکید بر شیب کاهشی نرخ بیکاری در لرستان، گفت: استان لرستان با وجود داشتن ظرفیت‌های مناسب و حوزه عملکردی خوب اما در زمینه شاخص‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات