حجت‌الاسلام سیدهادی علوی طلبه جوان بندرگزی در ابتکاری جالب در پشت بام منزل خود کارگاه پرورش شترمرغ راه‌اندازی کرده است.

 

 
خبرگزاری فارس: طلبه‌ای که شترمرغ پرورش می‌دهد+تصاویر

 

 

 سیدهادی علوی طلبه جوان در شهرستان بندر گز که در زمینه دینی و اقتصادی فعالیت دارد، معتقد است از هر فضایی می‌توان برای اشتغال‌زایی استفاده کرد.

 

با توجه به اینکه مدت زیادی نمی‌گذرد که به این کار رو آورده با خرید یک دستگاه جوجه کشی و چندین تخم شترمرغ، کارگاه کوچکی در پشت بام منزلش ایجاد کرد که در حال حاضر بیش 20 جوجه شتر مرغ دارد.

 

سیدهادی علوی از علت رو آوردنش به این عرصه گفت: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی، پرورش شترمرغ را پس از تحقیق و بررسی به علت اینکه بازده‌ای بالایی نسبت به گاو، گوسفند و دیگر پرندگان و حیوانات و همچنین سازگاری سریع نسبت به محیط دارد، انتخاب کردم.

 

این طلبه جوان افزود: بنده این پروژه را  بدون حمایت از هیچ ارگانی و با هزینه‌ای حدود 30 میلیون تومان شروع کرده‌ام، این هزینه را برای خرید دستگاه جوجه‌کشی، تخم شترمرغ، وسایل و زمینی برای گسترش کارخود صرف کرده‌ام و به امید خدا تا عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسیم.

 

علوی اظهار داشت: قیمت یک روزه این پرنده حدود 180 هزار تومان، یک ماهه آن حدود 250-300 هزار تومان و هزینه تغذیه این حیوان برای پرواری حدود 400 هزار تومان است که پس از یک سال آماده فروش می‌شود و قیمت آن بستگی به وزن آن یک میلیون و 600 هزار تومان به بالا می‌رسد، اگر هم مشتقات آن از جمله گوشت، روغن، پوست، چشم و ... به فروش برسانید، سود بیشتری به دست می‌آورید.

 

وی از خصوصیات این حیوان گفت: شترمرغ حیوانی سازگار با محیط است، گوشت شترمرغ تنها گوشت بدون کلسترول است، همچنین دارای میزان پایین چربی، ترکیب مناسب آمینو اسیدها و درصد بالای آمینواسیدهای اشباع و غیراشباع است و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، فشارخون بالا و در حال رژیم غذایی هستند پیشنهاد می‌شود.

 

علوی با اشاره به عدم حمایت برخی مسئولان از فعالیت‌های اقتصادی جوانان گفت: برای گسترش کارم زمین، هم تهیه کرده‌ام ولی برای دریافت مجوز پرورش شترمرغ و تهیه کنتور برق به مشکل برخورده‌ام، بنده مجوز فعالیت دارم، ولی مسئولان جهاد کشاورزی به بهانه توجیه اقتصادی نداشتن پرورش شترمرغ در استان گلستان مجوز پرورش شترمرغ در این شهرستان را نمی‌دهند. همچنین برای برق‌کشی به زمین مورد نظر اداره برق حدود 10 میلیون تومان تقاضا کرده است که مانعی بزرگ برای من محسوب می‌شود که سرمایه زیادی ندارم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر با سه نفر از اعضای خانواده‌ام برای به ثمر نشستن این طرح مشغول هستیم و با گسترش کار مطمئناً افراد بیشتری به طور مستقیم و غیر مستقیم در این کار دخیل خواهند شد، دولت باید از افراد و مخصوصاً جوانانی که واقعاً قصد ایجاد شغل و رشد اقتصادی کشور را دارند، حمایت ویژه داشته باشد، چه با کاهش هزینه و چه با ایجاد انگیزه.

 

در ادامه تصاویری از این طلبه جوان همراه با شترمرغ‌های پرورش یافته‌اش می‌آید که توسط سایت کناره منتشر شده است:

 

 منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات