عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که با فروش نفت و بی‌توجهی به تولید داخل ۸۹۸میلیارد دلار به اقتصاد کشور زیان وارد شده است،گفت: نفت موجب بی توجهی به تولید شد، دعا می‌کنم قیمت نفت ۵ دلار شود، مرگ یک بار، شیون هم یکبار.

به گزارش لرستان خبر، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که با فروش نفت و بی‌توجهی به تولید داخل ۸۹۸میلیارد دلار به اقتصاد کشور زیان وارد شده است،گفت: نفت موجب بی توجهی به تولید شد، دعا می‌کنم قیمت نفت ۵ دلار شود، مرگ یک بار، شیون هم یکبار.

 

مهرداد لاهوتی با بیان این که  در سی و چند سال اخیر 2115 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم، افزود: دولت به دلیل فروش نفت همیشه با تولیدکننده با تکبر برخورد کرده است. در واقع دولت‌ها اصلا نیازی به تولیدکننده نداشته‌اند چون نیازی به مالیات نداشته‌اند که کشور را اداره کنند.

 

وی با بیان این‌که کشورهایی هم که نفت دارند با مالیات کشور را اداره می‌کنند، تصریح کرد: به همین دلیل دولت در این قبیل کشورها به تولیدکننده نیاز دارد و به تولیدکنندگان احترام گذاشته، کارش را تسهیل کنند تا بتواند سود ببرند و در نهایت دولت از این سود مالیات بگیرد.

 

وی یادآور شد: کشورهای اروپایی مگر نفت و معدن ندارند، اما آنها با مالیات کشور را اداره می‌کنند. همانگونه که گفتم کشور در سی و چند سال گذشته 2115 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است. برای این‌که یک کشور اروپایی به درآمد 2115 میلیارد دلاری برسد باید 84 هزار و 600 میلیارد دلار تولید می‌کردند،  به عبارت دیگر 84600 میلیارد دلار وام می‌دادند و زمینه تولید را فراهم می‌کردند تا تولیدکننده 10 درصد سود می‌برد.

 

 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت پس از آن از سود تولیدکننده 25 درصد مالیات می‌گرفت تا تازه به عدد 2115 میلیارد دلار درآمد برسد. بنابراین باید معادل 84 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشوری انجام شود تا به این میزان درآمد رسید.

 

 

لاهوتی با بیان این‌که در کشورهای دیگر به تولیدکننده نیاز دارند و از آن مراقبت می‌کنند، افزود: «چون نفت داریم آنرا فروخته‌ایم و به تولیدکننده توجهی نداشته‌ایم. دعا می‌کنم قیمت -هر بشکه- نفت به 5 دلار، 3 دلار و 2 دلار کاهش یابد. مرگ یک بار شیون هم یکبار.»

وی با بیان این‌که واقعیت داستان کشور این است که همیشه دنبال نفت بوده‌ایم، تاکید کرد: اگر ما با رشد اقتصادی  8 درصدی که در همه قوانین برنامه آمده است،کشور را اداره می‌کردیم باید تولید ناخالص داخلی در سال گذشته به جای 223 میلیارد، 1121 میلیارد دلار می‌شد. بنابراین با فروش نفت و بی‌توجهی به تولید داخل 898 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد شده است.

 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات