زور نمایندگان پلدختر به صنعت نرسید

شهرستان پلدختر علاوه بر ظرفیت های کشاورزی دارای استعدادهای صنعتی ،معدنی ونفتی که تاکنون وکلای مردم پلدختر از ادوار گذشته تاکنون نتوانستند در این حوزه کارمثبتی انجام دهند.

به گزارش لرستان خبر، بحث ظرفیت صنعت ،نفت و مواد معدنی فقط شعار مسئولان در شهرستان پلدختر بوده که تا کنون به عمل تبدیل نشده است.

 

علی رغم اینکه معضل بیکاری در شهرستان پلدختر بی داد می کند و خانواده ها همچنان دغدغه اشتغال فرزندان خود را دارند ولی همچنان مسئولان فقط به شعار و وعده در این حوزه مهم می پردازند

 

برخی اوقات هم با بیان اینکه پلدختر فقط ظرفیت کشاورزی دارد و باید حمایت شود از ظرفیت معدنی ،صنعتی و نفتی پلدختر چشم پوشی می کنند.

 

اما باید گفت نمایندگان مجلس علاوه بر وظیفه قانون گذاری وظیفه ای هم در قبال بررسی مسائل ومشکلات حوزه انتخابیه خود و پیگیری آنها از طریق وزرا و مسئولان ارشد کشوری بر عهده دارند.

 

مهدوی از اهالی شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه تریبون نماینده مجلس در دفاع ملی و مسائل استانی و شهرستانی همیشه باید روشن باشد افزود:نماینده مجلس بعنوان نماینده مردم در قبال حوزه انتخابیه و رای ملت وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

 

وی تصریح کرد:نفت برای هرجایی در جنوب کشر نعمت شد ولی برای پلدختر به خصوص روستاهای جنوبی این شهرستان در تنگ فنی به مشکل تبدیل شده است.

 

حمزه اصلانی منش از دیگر شهروندان پلدختر با بیان اینکه پالایشگاه نفت ایده خوبی بود که اجرایی نشد اظهار داشت:تا کی جوانان پلدختر برای اشتغال به تهران مراجعه کنند و در حین کار فوت کنند.

 

وی تاکید کرد:دیگر طایفه بازی و سیاسی بازی برای انتخاب نماینده مجلس در پلدختر جواب نمی دهد.

 

نور الدین درمنان فرماندار پلدختر با بیان اینکه مسائل معارضی جاده دسترسی این پروژه حل شده افزود:با پیگیری هایی که صورت گرفت مسائل معارضی و موانع آسفالت جاده دسترسی کارخانه سیمان رفع شده است

 

وی بیان کرد:اداره صنعت معدن تجارت پلدختر از طریق سرمایه گذار در حال بررسی توجیهات اقتصادی تولید محصول سیمان سیاه یا سیمان رنگین هستند که به محض مشخص شدن این موضوع سرمایه گذار کار خود را آغاز می کند

 

کارخانه سیمان را باید نماد محرومیت وکم توجهی مسئولان نسبت به توسعه شهرستان عنوان کرد زیرا از زمان نمایندگی سید مهدی شاهرخی تا کنون فقط درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

در صورتی که مسئولان در این خصوص کم کاری کرده باشند ،گویا نمایندگان حوزه انتخابیه پلدختر در این خصوص تا به حال اقدام خاصی انجام نداده اند زیرا تعطیلی چند ساله این پروژه بیانگر این ادعا است.

 

در آن طرف ماجرا بیکاری، نبود صنعت ،کاهش بودجه و نبود کار دولتی باعث شده تا بیشتر جوانان پلدختر محروم آواره شهرهای دیگر شود که هرزگاهی اخبار تلخ فوت برخی از آنها در حین کار داغ دل جوانان بیکار این شهرستان را تازه می کند.

 

کارخانه سیمان پروژه ای که در زمان سید محمد مهدی شاهرخی نماینده وقت مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی کلنگ آن به زمین زده شده به دلیل بعد مسافت زیاد از دسترس و نظارت مردم خارج شده که فقط نمای از آن در میان هست به طوری که رسانه ها تا به حال نتوانستند تصاویری از این کارخانه برای اخبار خود تهیه کنند.

 

به گفته کائیدی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از محل صندوق توسعه ملی 52میلیون یورو و600میلیون ریال مصوب و به یکی از بانک های ملی شعبه خرم آباد ابلاغ شده است ولی این چند سالی است که این حرف ها مکرر مطرح می شود ولی گویا جاده دسترسی 6کیلیومتری که ایراد بانک ملی برای تخصیص اعتبار است هنوز حل نشده است و کارخانه سیمان پلدختر که سال کلنگ زنی آن هم از ذهن خیلی ها پاک شده فقط 15درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

پالایشگاه نفت پلدختر با گذشت بیش از شش سال از کلنگ زنی فقط در حد حرف و مصاحبه های خبری در رسانه ها ماند چرا واقعا طلسم این پروژه شکسته نمی شود آیا این هم از اثرات کلنگ غیرکارشناسی بعنوان سهم پلدختر نیست؟! به نظر می رسد این قصه سر دراز دارد چونکه هر پروژه مهم اشتغالزایی در پلدختر به زمین زده شده انگار به سنگ خورده و فقط صدایش مردم را در مدت زمانی کوتاه خوشحال کرده است.

 

این روزها این مسائل بعنوان کابوس برای برخی کاندیداها تبدیل شده و فکر می کنند چگونه این مسائل را برای مردم تفهیم کنند که شعار بودن آنها برای طرف آشکار نشود.

 

امیدواریم مردم شهرستان پلدختر با حضور حماسی در انتخابات هفتم اسفندماه با حضور گسترده هم برای دشمنان نظام پیام حمایت از ولایت فقیه ونظام را داشته باشند و از بعد داخلی هم بدون توجه به مسائل قومی قبیله ای و سیاسی برای توسعه و آبادانی شهرستان به کاندید اصلح انتخاب کنند.منبع: بیان روز

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات