معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی گفت: اگر چینی‌ها برای داخلی‌سازی محصولاتشان در ایران اقدام نکنند، سال آینده از بازار خودروی ایران حذف می‌شوند.

به گزارش لرستان خبر، محسن صالحی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولاتشان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به ادامه مذاکرات شرکت سایپا و رنو فرانسه گفت: قرار است در این مذاکرات، یک قرارداد شبیه مشارکت ایران خودرو و پژو نهایی شود، به طوری که سایپا و رنو هرکدام سهم 50 درصدی در یک شرکت مشترک داشته باشند.

وی ادامه داد: در این همکاری، شرکت سایپا یکی از سایت‌های تولیدی خود را به عنوان آورده ارائه خواهد کرد که هنوز مشخص نیست، کدام سایت خواهد بود. ممکن است پارس خودرو، سایپای کاشان یا شرکت بُن‌رو باشد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: مذاکره با دیگر شرکت‌های خودروساز نیز ادامه دارد، به طوری که فولکس واگن با کرمان خودرو و برخی شرکت‌ها مذاکره داشته و علاوه بر این شرکت‌های کیا و هیوندای نیز علاقه مند به حضور در ایران هستند و مذاکراتی با خودروسازان داخلی داشته‌اند.


منبع:مهر

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات