رئیس صنعت، معدن تجارت استان لرستان گفت: عملیات اجرایی کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

محمدرضا صفی خانی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار لرستان عملیات اجرایی کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در روزهای آینده شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا 10 روز آینده عملیات اجرایی این کارخانه آغاز می‌شود افزود: نقشه‌های اجرایی فاز یک طرح کارخانه لاستیک‌سازی از جمله تجهیز کارگاه، محل احداث ساختمان اداری، انبار قطعات و مهمان‌سرا نهایی شده است.

رئیس صنعت، معدن تجارت لرستان عنوان کرد: برای شروع عملیات اجرایی کارخانه لاستیک‌سازی پیمانکار انتخاب و اکنون چند کانکس خریداری‌شده تا در محل مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل برق این کارخانه نیز حل‌شده است بیان کرد: به میزان 315 کیلووات برق موقت انجام و نصب تیر و ترانس آن نیز در روزهای آینده اجرایی می‌شود.

صفی خانی تصریح کرد: در بحث تسهیلات کارخانه لاستیک‌سازی و سیمان‌سفید دورود جزء دو طرح اولویت‌دار استان هستند که  بانک  صنعت و معدن به صندوق توسعه ملی معرفی کرده است اما این صندوق هنوز نظر نهایی روی هیچ کدوم از طرح‌های بانک صنعت و معدن نداده است.

وی در رابطه با ایجاد سنگ‌بری مدرن در استان اظهار داشت: تمام توافقات دو طرح در قالب آهک صنعتی شامل پخت آهک در فاز اول و کارخانه تولید آهک هیدراته نانو کربنات کلسیم و تولید بلوک‌های سبک گازی ساختمانی در فاز دوم، انجام‌شده است که بنا شده ایمیدرو 100 درصد سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

رئیس صنعت، معدن تجارت لرستان افزود: برای راه‌اندازی سنگ‌بری مدرن در استان دو معدن در شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر که دارای ذخایر معدنی خوبی هستند شناسایی‌شده است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات