مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: نیمی از بیکاران این استان فاقد مهارت هستند.

علی آشتاب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جمعیت بیکار لرستانی برای ورود به بازار کار نیازمند داشتن مهارت در یک رشته فنی هستند و این در حالی است که بسیاری از این افراد از داشتن مهارت اولیه در خصوص اشتغال بی بهره هستند.
وی بدون اشاره به آمار جامعه بیکاران و افراد جویای کار در لرستان تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده بسیاری از افراد جویای کار در لرستان به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند که با فراگرفتن رشته های شغلی و آموزش های عملی توانسته اند به بازار کار معرفی شوند.
وی با اشاره به نیازسنجی های لازم جهت بازار کار در سالهای گذشته و سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر با نیازسنجی های انجام شده بازار کار استان و استانهای همجوار مشخص شده و آموزش های فنی و حرفه ای استان نیز در این راستا اجرایی می شود.
آشتاب افزود: کاریابی های استان نیز با نیازسنجی بازار موجود در این راستا اقدام کرده اند و با معرفی افراد فاقد مهارت به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای، این افراد برای جذب در بازار کار و سرمایه آماده می شوند.
وی اضافه کرد: برخی رشته های فنی و حرفه ای استان از بازار کار مناسبی در سطح کشور بهره مند هستند و افراد جویای کار می توانند با فراگیری این آموزش ها به بازار کار هدایت شوند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهها نیز از داشتن دانش فنی و عملی محروم بوده و این افراد نیز باید با فراگیری آموزش های لازم برای ورود به بازار آماده شوند.
وی تصریح کرد: 50 درصد افراد معرفی شده توسط مراکز کاریابی پس از فراگیری دوره های آموزشی به بازار کار هدایت شده اند.
وی فراگیری آموزش های لازم در خصوص افزایش دانش فنی را لازمه موفقیت در بازار رقابتی اشتغال دانست و اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز آموزش های خود را بر اساس استانداردهای موجود به افراد فاقد مهارت ارائه می دهد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات