استاندار لرستان

استاندار لرستان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب اشتغال 75 درصد از خانواده‌های شهدای لرستانی دارای مشکل بیکاری را رفع کنیم.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در دیدار با خادمان شهدا و ایثارگران استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار و 300 شهید استان لرستان، بیان کرد: بابت زحماتی که خادمان خانواده شهدا انجام می‌دهند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و قطعا خداوند نیز اجر آنها را در دنیا و آخرت فراموش نمی‌کند.

وی شهدا را ناظر بر عملکرد جامعه امروز دانست و افزود: امروز ایران به جزیره‌ای امن در منطقه تبدیل شده است و با نگاه به این موضوع یاد جمله حضرت امام می‌افتیم که فرمود هر چه داریم از شهدا و خانواده شهدا است.

بازوند گفت: فرهنگ ایثار و شهادت سرچشمه شهدای ما بود که این فرهنگ از قیام امام حسین(ع) الگو گرفته شده است و همین فرهنگ باعث پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد.

استاندار لرستان اظهار کرد: جنگ برای کشور ما یک نعمت بود و باعث نهادینه شدن خودباوری از خود گذشتگی و ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شد.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را تبدیل کننده تهدیدها به فرصت‌های مناسب برای کشور دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در مذاکرات هسته‌ای نیز تاثیرگذار بود و درواقع پایه اصلی این موفقیت‌ها خون شهدا و به ویژه خون شهدای هسته‌ای بود.

بازوند بر برطرف کردن مشکل اشتغال خانواده شهدا تاکید و عنوان کرد: حیف است که نتوانیم بحث اشتغال خانواده شهدا را برطرف کنیم و باید تمام تلاش خود را برای حل این موضوع انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای سال 95 باید برنامه‌ریزی کنیم تا مشکل اشتغال 75 درصد از بیکاران خانواده‌های شهدای لرستانی را برطرف کنیم و باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

بازوند به ساماندهی گلزار شهدا تاکید و بیان کرد: برای کشور ما خوب نیست که با گذشت سال‌ها از دوران جنگ، هنوز گلزار شهدا را به خوبی ساماندهی نکرده‌ایم، لذا تا پایان سال کارگروه ساماندهی گلزار شهدا را تشکیل خواهیم داد.

وی افزود: همه ادارات باید برای ساماندهی گلزار شهدا پای کار باشند و انجام این کار فقط بر عهده بنیاد شهید نیست.

استاندار لرستان در ادامه به وضعیت مسکن خانواده‌های شهدا اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه به حل این موضوع خیلی توجه نشده است، لذا برای حل مشکلات مسکن این خانواده‌ها می‌توان از واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر استفاده کرد.

بازوند گفت: در زمینه فرهنگی نیز همه دستگاه‌ها باید 20 درصد بودجه مربوط به فرهنگ را اختصاص دهند.

وی افزود: برای حل مشکلات فرهنگی همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند و باید کارهای فرهنگی را با استفاده از کار فکری انجام دهیم و در واقع فقط نباید به دنبال پول و اعتبار در زمینه فرهنگی باشیم، چرا که توسعه نیازمند فکر و ایده جدید است و فقط با صرف هزینه صورت نمی‌گیرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات