مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال در استان لرستان احداث می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن مهر این شهرستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین‌ شده سهم استان لرستان از احداث مسکن مهر 45 هزار واحد مسکونی در کل استان بوده که تا پایان سال 94، 33 هزار و 183 واحد احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به برنامه سال 95 برای احداث مسکن مهر در استان لرستان عنوان کرد: بر اساس اعلام استاندار لرستان سال 95 سال پایانی احداث مسکن مهر در استان است و تا پایان این سال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد و 10 هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به توفیق لرستان در احداث مسکن مهر در کشور بیان کرد: استان لرستان در زمره استان‌های موفق در زمینهٔ احداث مسکن مهر بوده است بنابر این باید سازندگان این سایت‌های مسکونی احداث تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی را در دستور کار خود قرار داده و دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان نیز موظف به انجام تعهدات خود بر اساس اعلام نیاز سایت‌های مسکن مهر هستند.

وی به لزوم احداث پروژه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و درمانی در سایت‌های مسکن مهر استان و شهرستان بروجرد اشاره کرد و افزود: دو سوم از اعتبار احداث این‌گونه واحدها توسط دستگاه مجری و یک‌ سوم دیگر نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

ملکی با موفق خواندن اجرای پروژه مسکن مهر در شهرستان بروجرد تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 5400 واحد از 6464 واحد معادل 85 درصد مسکن مهر بروجرد به نتیجه رسیده و برای اتمام آن نیازمند تقسیم‌کار هستیم.

وی با اشاره به احداث یک واحد مدرسه 18 کلاسه در سایت مسکن مهر بروجرد خاطرنشان کرد: 860 میلیون تومان اعتبار اولیه ورد نیاز احداث این واحد آموزشی از محل یارانه‌ها تأمین و به‌صورت کامل پرداخت‌شده است که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تأمین مابقی اعتبار آن پیش‌بینی می‌شود در ابتدای مهر امسال قابل بهره‌برداری باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: بر اساس قراردادهای منعقدشده استانداری لرستان با قرارگاه خاتم احداث یک باب مسجد در سایت مسکن مهر بروجرد به این قرارگاه سپرده می‌شود و یک مسجد دیگر نیز مقرر شده است سازمان اوقاف و امور خیریه مجری احداث آن باشد.

وی بیان کرد: چهار هزار متر زمین برای احداث پایگاه‌های سلامت تحویل مرکز بهداشت و درمان بروجرد شده و نیز برای ساخت اماکن ورزشی در سایت مسکن مهر این شهرستان 24 هزار متر زمین تحویل اداره ورزش و جوانان شده است.

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    فکر نکنم فلانی

نظرات