حمله به دولت قبل به جای آمریکا

مسابقه رسانه‌های حامی دولت در تخریب دولت گذشته درصد اشتباهات سهوی یا عمدی آنها را به شدت افزایش داده که از اعتبار آنها می کاهد و امروز یکی از این رسانه‌ها در گزارشی از برداشت ۶۰ هزار میلیارد دلاری دولت گذشته از حساب ذخیره ارزی در سال ۸۵ خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، این روزها رسانه‌های حامی دولت هر روز به بهانه‌های مختلف برای سرپوش گذاشتن بر چالش‌های اقتصادی دولت یازدهم، هر تخلفی را به دولت قبل نسبت می دهند و در این امر با یکدیگر مسابقه تخریب گذاشتند، به طوری که در این جدال درصد اشتباهات آنها که سهوی و یا عمدی بودن آن مشخص نیست، به شدت زیاد شده است.

در تازه ترین مورد، روزنامه شرق امروز گزارشی از سرقت 2 میلیارد دلاری آمریکا از دارایی های ایران پس از برجام با عنوان " ٢میلیارد دلار چگونه از کشور خارج شد" منتشر و علیرغم اعلام صریح عراقچی معاون وزیر خارجه که در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری را مربوط به دوران دولت اصلاحات و سال 2003 میلادی اعلام کرده بود،  در این گزارش سعی کرد باز هم تقصیر ها را به گردن دولت قبل بی اندازد.

فارغ از این که مسئولان دولت یازدهم و رسانه‌های حامی آنها در موضوع سرقت 2 میلیارد دلاری آمریکا از ایران به جای اینکه کوچکترین اعتراضی به اقدام آمریکا پس از برجام بکنند، حملات خود را علیه دولت قبل نشانه رفتند، ولی هدف از این نوشته کوتاه اشاره به افزایش درصد اشتباهات سهوی یا عمدی رسانه‌های حامی دولت روحانی در تخریب دولت قبل است.

روزنامه شرق در گزارش امروز خود در جایی اشاره کرده است: "بودجه سال 85، اولین بودجه‌ای بود که لایحه‌اش را دولت احمدی‌نژاد می‌نوشت. در بودجه این سال، مجلس هفتم به دولت احمدی‌نژاد اجازه داده بود تا 40 هزار و  805 میلیارد ریال در چهارماهه اول سال از حساب ذخیره ارزی برداشت کند. اما وقتی در همان مدت، برداشت‌های دولت از ذخیره‌های ارزی به‌جا‌مانده از دولت اصلاحات، از مرز 60 هزار میلیارد دلار گذشت، در مرداد ماه ٨٥، مجلس‌هفتمی‌ها به فوریت طرحی رأی دادند که بر اساس آن به دولت اجازه داده می‌شد برداشت‌ها از حساب ذخیره به صورت برداشت‌های مکرر در طول سال و در عین حال در قانون بودجه همان سال دیده شود."

اعلام برداشت 60هزار میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی در حالی است که کل درآمد نفت کشور طی سی و چند سال گذشته به 1000 میلیارد دلار نمی رسد و این رقم بیش از 120 برابر تولید ناخالص داخلی ایران است. حال این گونه اشتباهات فاحش سهوی است یا عمدی در کار است، در جای خود نیاز به بررسی دارد.

پیش از این نیز احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطقی اعلام کرده بود که اواخر دولت قبل 150 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای خرید دارو قرض گرفته شد تا شش ماهه برگردانده شود که 45 میلیارد تومان پس داده شد و 105 میلیارد تومان بازنگشت و صرف خرید ساختمان شد.

همین رسانه های حامی دولت که فکر می کردند بهانه دیگری برای تخریب دولت قبل به دستشان افتاده، فردای آن روز از تخلف 105 هزار میلیارد تومانی دولت قبل خبر دادند. این در حالی است که خبرنگار اقتصادی هر رسانه ای اگر اندک تخصصی در حوزه اش داشته باشد، می فهمد که برداشت 150 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای فقط یک قلم کالا یعنی دارو از اساس نمی تواند درست باشد. ضمن اینکه توکلی تصریح کرده بود که دولت خبر در روزهای آخر برداشت کرده و آن دولتی که باید طی شش ماه پس می داده و نداده، دولت یازدهم است نه دهم، بنابراین تخلف مورد نظر مربوط به دولت فعلی است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات