نماینده منتخب سلسله و دلفان:

نماینده منتخب مردم سلسله ودلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت ، اقتصاد و اشتغال سه مشکل اصلی لرستان است که بایستی با همکاری نمایندگان و مسئولان استان برای آن چاره اندیشی کرد.

به گزارش لرستان خبر، علی رستمیان ظهر امروز با بیان اینکه در حال حاضر نگاه ما به کشور سیاسی نبوده چراکه مشکل اصلی در مسائل اقتصادی است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نقشه راه را به مسئولان نشاده داده اند و بدون شک راه موفقیت کشور و نظام در اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: در صورتی که به بهانه مسایل سیاسی ، فرصت سوزی کرده و چالش در کشور ایجاد کنیم به خطا رفته ایم چرا که در شرایط فعلی درد اصلی کشور مساله جوانان و اشتغال آنان است.
نماینده منتخب مردم سلسله ودلفان با بیان اینکه در تمام دنیا جوانان را سرمایه ملی می دانند، گفت: نیروی جوان در کشور وجود دارد اما برای حفظ، نشاط ، بالندگی و اشتغال آنها برنامه ریزی مدونی وجود ندارد.

** ضرورت هماهنگی نمایندگان لرستان در پرهیز از اختلاف سلیقه سیاسی برای تامین منافع استان
منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: چنانچه 9 نماینده لرستان اختلاف سلیقه های سیاسی را کنار گذاشته و در تامین منافع مردم استان هماهنگ باشند، زیرساخت های بیمار استان درمان می شود.
رستمیان با اشاره به نبود زیرساخت در بخش های صنعت و معدن و شهرک های صنعتی لرستان بیان کرد: در حال حاضر استان جاذبه ای برای سرمایه گذاران ندارد، بنابراین باید وحدت را در دستور کار قرار داده و با برجسته کردن فرصت های موجود، شرایط برای ترغیب و استقبال این بخش فراهم شود.
وی همچنین با تاکید بر کاهش هزینه های تولید در لرستان گفت: علیرغم مشخص بودن هدف ها در استان ، اما تلاش هماهنگ و همزمانی برای دستیابی به آن صورت نمی گیرد.
نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان اولویت کاری خود در استان را دوری از اختلاف نظرهای سیاسی وحرکت بر مبنای نسخه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: باید به دور از دغدغه سیاسی، با نقشه رهبری و برای منافع ملی حرکت کنیم.

***شناسایی 120 روستای مال رو در دلفان/ نبود یک واحد صنعتی در دلفان و سلسله
نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به محرومیت برخی مناطق استان به ویژه شهرستان دلفان گفت: 120 روستای مال رو در این شهرستان شناسایی شده است.
رستمیان تصریح کرد: علاوه بر مشکل آب برخی از مناطق دربخش هایی از نورآباد و الشتر واحدهای مسکونی وجود دارد که نه تنها با زمین لرزه بلکه در اثر توفان فرو می ریزند.
وی با تاکید بر اینکه باید با وحدت برای حل این مشکلات گام برداشت، ادامه داد: شهرستان های دلفان و سلسله حتی یک واحد صنعتی در شهرک های صنعتی ندارند.

*** وجود برخی آیین های خانمان برانداز
منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: لرستان یک استان غنی فرهنگی است و سابقه تمدن، هنر، موسیقی و مدنیت کم نظیری دارد.
رستمیان گفت: تقویت مساجد و مباحث قرآنی، توجه به خرده فرهنگ ها، صنایع دستی و صنعت توریسم، زنده کردن یاد مفاخر استان و آبادانی روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت اهالی به شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گفته وی برخی مراسم و آیین های خانمان برانداز و ناهنجاری های ناشی از حاشیه نشینی شهرها باید در سلسله و دلفان جدی گرفته شده و برای آسیب شناسی و رفع آن راهکارهای جدی ارائه شود.

*** نبود یک سالن مسابقه در شهرستان سلسله
منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکیدات بر تقویت زیرساخت های ورزشی و اهمیت آن در پرورش نسل جوان گفت: الشتر به عنوان شهر آسمان خراش های ایران و با وجود تربیت والیبالیست های توانمند، یک سالن مسابقه ندارد.
رستمیان زیرساخت های ورزشی استان را بسیار ضعیف دانست و اظهار داشت: در نورآباد نیز سالن ورزشی و یا استخر مناسبی برای رفع نیازهای ورزشی و تفریحی مردم وجود ندارد.
وی عضویت در فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی را از برنامه های خود برشمرد و افزود: امکانات فعلی ورزشی تنها برای تنوع بوده که به هیچ وجه زیرساخت های مناسبی برای قهرمان پروری و ورزش حرفه ای نیست.
وی جذب حامی و سرمایه گذار را از اقدامات اولیه برای تقویت ورزش استان عنوان کرد و بیان داشت: استعدادیابی به ویژه در رشته فوتبال و بسیج عمومی برای سرمایه گذاری لرستانی های مقیم خارج استان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

***ضعف برنامه ریزی صحیح برای جذب نخبگان استان
منتخب مردم سلسله و دلفان با اشاره به ضعف برنامه ریزی صحیح برای جذب و حمایت از نخبگان استان، اضافه کرد: برای خمودگی های علمی باید رشته های کاربردی و به روز را توسعه داد.
رستمیان گفت: در تمام کشور علم به صورت کاربردی آموزش داده نمی شود و فارغ التحصیلان کمترین اطلاعات تخصصی با رشته خود نداشته و به خوبی نمی توانند با صنعت و معدن ارتباط برقرار کنند.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان مهارت کسب و کار ندارند، بیان کرد: مسئولان آموزش عالی کشور باید متون درسی را کاربردی و عملیاتی کرده و صنایع نیز به دانشگاهها وابسته شوند.
رستمیان با تاکید بر ارتقا کیفیت دانشگاهها به منظورایجاد تحول در صنایع مادر و اقتصاد کشور گفت: اهمیت این موضوع در حالیست که دانشگاه آزاد نورآباد تاکنون موفق به خریداری ساختمان نشده است.
وی تصریح کرد: 80 درصد توان و فعالیت های لرستان به کشاورزی معطوف شده که می توان بر این اساس دانشکده کشاورزی نمونه کشوری در این استان ایجاد شود تا علاوه بر افزایش تولیدات کشاورزی، راندمان و اقتصاد این بخش نیز تقویت شود.


منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • لرستانی

    با سلام و خسته نباشید خدمت تامی دست اندرکاران سایت به روز و محبوب لرستان خبر
    ضمن آرزوی موفقیت برای مرد عمل و خستگی ناپذیر استان برادر انقلابی و محبوب آقای رستمیان همانگونه که ایشان فرمودند لزوم هماهنگی بین کاندیداهای استان علیرغم اختلاف سلایق سیاسی از ضرورت خاصی برخوردار است امیدواریم تعامل خوبی بین عزیزان راه یافته به مجلس از هه نظر صورت بگیرد تا شاهد بالندگی استان باشیم چیزی که متاسفانه ادوار گذشته نقطه آشیل نمایندگان و استان بود.

نظرات