فردا

دو طرح بزرگ اقتصادی و یک طرح بهداشتی درمانی فردا سه شنبه 14 اردیبهشت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در لرستان به بهره برداری می رسد.

به کزارش لرستان خبر، افتتاح رسمی پتروشیمی لرستان واقع در خرم آباد، سد حوضیان و بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز از برنامه های حضور معاون اول رئیس جمهوری در لرستان است.

عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز دهه 70 آغاز شد و در نهایت فردا پس از گذشت حدود 20 سال افتتاح می شود.

این بیمارستان جنرال با زیربنای 13 هزار مترمربع دارای تمامی بخش‌های درمانی از جمله داخلی، جراحی، زنان، ICU ،CCU و اورژانس است.

برای ساخت این بیمارستان 800 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده که 350 میلیارد ریال آن مربوط به احداث ساختمان و 450 میلیارد ریال مابقی برای تامین تجهیزات است.

در شرکت پتروشیمی لرستان پلی اتیلن سنگین و سبک خطی و بوتن-1 که به عنوان خوراک واحدهای صنعتی پایین دستی و استفاده در مصارف پلاستیک (مانند: لوله، کابل و انواع فیلم ها ) کاربرد دارند، تولید می شود.

همچنین اجرای این طرح از بعد اجتماعی و اقتصادی اهدافی چون افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش تولیدات داخلی جهت نیل به خودکفایی، جلوگیری از فرار سرمایه های اقتصادی بومی، رونق اقتصادی و محرومیت زدایی منطقه، جلوگیری از مهاجرت افراد، ایجاد اشتغال در دوران اجرای طرح برای دوهزارنفر در روز، ایجاد اشتغال در دوران بهره برداری برای 300 نفر در روز و ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی برای بیش از پنج هزار نفر در روز را دنبال می کند.

تاکنون 13 هزار میلیارد ریال برای اجرا و توسعه بخش های مختلف پتروشیمی لرستان هزینه شده است.

همچنین سد حوضیان الیگودرز با حجم 31.2 میلیون مترمکعب ، طول تاج 533 متر و عرض تاج 10 متر، آماده بهره‌برداری شده است.

برای اجرای سدحوضیان یکهزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده و با ‌بهره داری از این سد یکهزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می شود.

هدف از اجرای این سد تامین آب سه هزار هکتار اراضی کشاورزی و صنعت به میزان دو میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است.

انتخاب لرستان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی و مراسم رسمی آغاز این انتخاب فردا در استانداری لرستان با حضور جهانگیری برگزار می شود.

منبع ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • شاهد

    شاید انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت به نظرم عجولانه باشد طرحی تا این حد مهم شاید بهتر بود در یک استان دیگر که از زیر ساختهای مناسب تری برخوردار بود امتحان میشد تا آثار خدای نکرده ضعیف آن کمتر گریبانگیر مردم آن استان میشد ...استان لرستان مستعد برای سرمایه گذاری در خصوص محصولات کشاورزی و دامپروری و محصولات و مشتقات متعلقه به آنها است که با یک برنامه ریزی درست و نگاه درست به قوانین آمایش سرزمینی و تحقیق در این زمینه و گرفتن راهکار های علمی و عملیاتی از اجماع عقلی کانونهای علمی سطح کشور در این زمینه باعث رشد و شکوفایی خواهد شد....تولید محصول کشاورزی و دامپروری به صرفه نیست و خام فروشی باعث ضرر کشاورزان و دامپروران میشود و سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی باعث ارزش افزوده برای استان خواهد شد ...در هر حال پایلوت استان ریسک بالایی است و نیاز به افراد پاکدست و متعهد و با معلومات علمی مرتبط دارد وگرنه آثار منفی آن صد برابر خواهد بود

  • همشهرى

    دولت چندبارميخادپتروشيمى روافتتاح کنه.مردم چى فرض کردن.اينروکه احمدى نژادافتتاح کردپنج ساله هم داره کارميکنه.تواين دولت هم که دوبارافتتاح شده.بيمارستان اليگودرزهم نيمه کاره است.اين سد روهم که سال گذشته افتتاح کردند...!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • حمید

    واقعا منظور از افتتاح چند باره پروژه های قدیمی چیست؟آیا دولت مردان جدید چیزی برای ارایه ندارند و یا به زور میخواهیم به پایتخت نشینان وانمود کنیم که در این استان کار انجام میشود و همه چیز آرومه و گل و بلبل هم در این استان فقرزده و محروم داریم؟!واقعا جای تاسف دارد .به دولت قبل انگ دروغ گویی و آمارهای دروغ زدیم حالا ببینید به سر دولت از سر تدبیر و امید یا نآمیدی چه خواهد گذشت.

نظرات