نماینده خرم آباد در مجلس مطرح کرد

نماینده خرم اباد گفت: به علت عدم توانایی در پیگیری موثر برخی مدیران ارشد استان لرستان، متأسفانه این استان رتبه آخر جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده است

به گزارش لرستان خبر، "ایرج عبدی" در جلسه علنی دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در چند سال گذشته علیرغم تحریم‌ها و شرایط رکود اقتصادی، با تلاش نمایندگان و تصویب قوانین عادلانه به خصوص تصویب قانون توازن منطقه‌ای و توسعه روستایی و همراهی مؤثر دولت و افزایش بیش از 400 درصدی اعتبارات عمرانی و جاری استان لرستان، نرخ بیکاری در این استان کاهش چشمگیر یافته که امیدواریم با ادامه این روند شاهد کاهش این نرخ به زیر میانگین کشوری باشیم.

وی افزود: کاهش موثر بیکاری در حالی اتفاق افتاد که به علت عدم توانایی در پیگیری موثر برخی مدیران ارشد استان لرستان، متأسفانه این استان رتبه آخر جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده است و ناتوانی در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عدم برخورد صادقانه و مشفقانه با سرمایه‌گذاران در لرستان باعث رکود شدید در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شده است.
عبدی ادامه داد: از طرف دیگر اجرای پروژه‌های عمرانی با حواشی فراوان باعث کندی پروژه‌ها و خسارات جبران‌ناپذیر به زیرساخت‌ها شده است که بعد از دو سال فقط در مقام حرف و قول باقی‌مانده و این امر باعث ناامیدی و یأس شدید از اقدامات دولت در لرستان شده، ازاین‌رو به رئیس‌جمهور توصیه می‌شود حداقل با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری هم که شده ضمن توجه به قول‌ها، نسبت به شعارهایی که داده شده توجه کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه با توصیه به سیاسیون حوزه سیاسی به خصوص در استان لرستان در خصوص انجام وظیفه ملی به جای پیگیری منافع شخصی، گفت: ملت هوشیار است و به نابسامانی‌ها پاسخ می‌دهد همچنین به منتخبین مجلس دهم توصیه می‌شود که با اولویت به فکر اصلاح نظام انتخابات باشند چرا که انتخابات حزبی و استانی و تأسیس مجلس مشاوران یا سنا می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری در کشور شود.
وی در ادامه برخی آسیب‌های اجتماعی همچون کار و زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، زندانیان و افزایش طلاق و سن ازدواج را از دغدغه‌های فراموش شده حکومت اسلامی برشمرد و گفت: این مسائل باید دغدغه نخست مجلس دهم باشد از طرفی درخواست دارم با توجه به طولانی بودن روند قانون‌گذاری در مجلس نسبت به بازبینی و جایگزینی مجازات اعدام ناشی از مواد مخدر اقدام شود که از شدت آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعدام کاسته شود چرا که اعدام نه تنها اثر پیشگیری ندارد بلکه روندی آسیب‌زا در کشور است.
عبدی در ادامه با تشکر از تلاش وزارت نیرو و مدیر عامل صندوق توسعه ملی در حل مشکل اعتباری نیروگاه خرم‌آباد عنوان کرد: امیدوارم وزیر نیرو با رویت سیل اخیر از نزدیک به این باور و نتیجه رسیده باشند که ساخت سد بختیاری، سد زیبامحمد، سد کوهدشت و سد دیگری در خرم‌آباد جزو ضروریات استان است و باید با دید امنیتی اجرای این پروژه‌ها پیگیری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان از دولت خواست نسبت به پرداخت حقوق رزمندگان و ایثارگران به خصوص رزمندگانی که قانون برای آن‌ها حقوق در نظر گرفته، اقدام کرده و آن‌ها را چشم انتظار نگذارد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عادل

    برادر شما به عنوان نماینده چه اقدامی در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی داشته اید؟ تا آنجا که ما میدانیم هیچ

  • مهدی محمدی

    آقای عادل انگار شما فراموش کردید که استاندار مسئول اجرای قوانین و توسعه استان است لطفا اعتراض خودتون رو نزد ایشان ببرید

  • محمود

    وقتی توی روز روشن و جلوچشم همگان و خدای ناکرده با اطلاع بعضی ها هکتارها زمین با زیرساختهای آماده برای توسعه صنعت در شهرک صنعتی ب به نام ....سازی به فرد خاص و زیرقیمت کارشناسی و درحد مجانی توسط .....لرستان با هزاران ترفند واگذار و درحقیقت هدیه میکنند تا دوام مدیریت ناسالمشان ادامه پیدا کند و تضمین شود دیگر از توسعه و سرمایه گذار چیزی باقی نمی ماند تا برایش بودجه اختصاص یابد....

    آنها که بودجه را در تهران تقسیم میکنند میدانند در این استان چه خبر است وهمین آقایان که در بالا یاد شد اینقدر در فکر هزینه کردن از جیب بیت المال به نفع خود هستند که جز بدبختی چیزی عاید استان نخواهد شد ..

    .دادن آمارهای دروغین و مسموم کردن افراد بالادستی با هر وسیله و ترفند برای بقای بیشتر در دستور کار این افراد قرار دارد ....تا این افراد هستند و از حامیان قوی برخوردارند حکایت همچنان باقی است.....وقسط علی هذا

نظرات