لرستان خبر گزارش می دهد

معاون اول رئیس جمهور در حالی دومین بار به لرستان سفر می کند که تاکنون اقدامی یا برنامه ای برای شکوفا کردن ظرفیت های خوابیده مناطق برخورد دار استان از جمله پلدختر صورت نگرفته است.

به گزارش لرستان خبر، در حالی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای دومین بار به لرستان برای افتتاح پروژه های عمرانی(سد حوضیان و بیمارستان شهید ولیان الیگودرز و افتتاح پتروشیمی خرم آباد )به لرستان سفر می کند که معاون اول در 13بهمن ماه 93 برای افتتاح سد ایوشان به استان سفر کرده ولی پس از ابن دو سفر صورت گرفته ،هنوز شاهد محرومیت های عمیق به خصوص معضل بیکاری در این استان هستیم.

به نظر می رسد دولت تدبیر وامید و مسئولان ارشد استانی،توسعه لرستان را فقط در شمال و شرق استان می بینند در حالی که شهرستان پلدختر در دوران 8سال دفاع مقدس با رشادت ها وایثاری که رزمندگان در این منطقه داشته اند عنوان "هویزه ثانی"لقب گرفت ،ولی برعکس دولت در این نقطه  محروم استان برنامه ای اجرا نکرده است ، در خصوص فعال سازی ظرفیت های منحصر به فرد در جنوب لرستان در زمینه های مختلف نفتی،معدنی،کشاورزی وآبی تاکنون دولت باید با جدیت ورود پیدا کند و فقط به شعار و جلسات بی نتیجه اکتفا نکند.

علی رغم اینکه شهرستان پلدختر با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و در همجواری مرز مهران ،قصر شیرین وشلمچه واقع شده می تواند بعنوان مهمترین منطقه هدف سرمایه گذاری در استان انتخاب شود.

وجود منابع عظیم نفتی در پلدختر این شهرستان را به منطقه نفت خیز لرستان تبدیل کرده به طوری که در حال حاضر به گفته کارشناسان بیش از 80درصد نفت در پلدختر و کوهدشت تولید می شود ولی تاکنون از سفرهای معاون اول رئیس جمهور به استان برای شکوفا کردن این ظرفیت ها برنامه ریزی که قابلیت اطلاع رسانی داشته باشد انجام نشده و درواقع باید گفت سهم پلدختر از این سفرهای جهانگیری "تقریباهیچ"است.

 

سفرجهانگیری به لرستان

این در حالی که دولت دهم و یازدهم هنوز نتوانستند برای استفاده از این ظرفیت عظیم برنامه ای داشته باشند هر چند در گذشته بعنوان یک شعار انتخاباتی کائیدی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس بحث احداث پالایشگاه که یک ایده مناسب بود را مطرح کرد ولی به دنبال آن پس از جلسات متعدد و وعده و وعیدهای فراوان این پروژه عملیاتی نشد؟

اگر این ظرفیت عظیم در استان دیگری بود آیا دولت ها بی تفاوت از کنار آن رد می شدند آیا وزارت نفت که جهت بهره برادری و استفاده از این ظرفیت وظایفی را برعهده دارد چرا در لرستان برای رونق اشتغالزایی و برای عملیاتی کردن پروژه پالایشگاه نفت پلدختر پس از چهار سال اقدام خاصی صورت نمی گیرد ولی در مقابل اگر همین ظرفیت نفتی در جنوب پیدا شود بلافاصله وارد میدان می شوند؟

پالایشگاه نفت پلدختر

پمپاژ کشاورزی که نقش مهمی در انتقال آب کشکان به زمین های زراعی و آبی کردن دشت های وسیع این شهرستان دارد هنوز با گذشت دهها سال منتظر تدبیر مسئولان است علی رغم اینکه استاندار لرستان در جلسات مختلفی نسبت به بهره برداری رسیدن آنها برنامه زمان بندی را ارائه کرده ولی تاکنون این وعده و وعیدها عملیاتی نشده است.

به نظر می رسد معاون اول رئیس جمهور قبل از سفر به استان ها با بررسی و اطلاعات بیشتر برنامه سفرهای استانی را طراحی کند زیرا در دوسفری که به لرستان داشته اند تاکنون دردی از دردهای استان محروم لرستان به خصوص شهرستان پلدختر دوا نشده است.

پمپاژ واشیان

هر چند شاید در دولت های گذشته هم کم کاری هایی صورت گرفته ولی در مقابل هر دولتی که امور را به دست می گیرد قرار نیست به این مسائل که زندگی مردم به آن وابسته بی تفاوت باشند.

پمپاژ کشاورزی

فصول سرما شاهد خروجی بیشترین روان آب استان از شهرستان پلدختر هستیم که تاکنون مسئولان برای مهار این آب ها و استفاده از آن برای آبی کردن اراضی کشاورزی  برنامه خاصی را  اعلام نکرده اند ومتاسفانه بازی های سیاسی و لج ولج بازی برخی ها مانع از حل  این مشکلات شد.

آیا معاون اول رئیس جمهور اصلا می داند که پلدختر هم جزء لرستان هست؟ چرا واقعا برای فعال کردن ظرفیت های راکد این شهرستان تدبیر مناسبی اندیشیده نمی شود؟

هر چند معاون اول رئیس جمهور در اقدامی تحسین برانگیز استان های لرستان و آذربایجان شرقی را بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده و صلاحیت امور لرستان در این زمینه به وزیر کشور تفویض کرده حالا باید دید در سالی که با عنوان "اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل"از طرف رهبر انقلاب نامگذاری شده چه میزان از ظرفیت های عمرانی این استان که قابلیت این را دارند در قالب اقتصاد مقاومتی به شکوفایی برسند فعال شوند،گذشت زمان و اقدام مسئولان در نهایت این مسئله را پاسخ می دهد.
منبع: بیان روز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • .....

    خدا لعنت کنه اون مسولایی ک به جای ایکه به فکر مردم باشند ..همش دنبال سیاست غلطی هستند..و ایکه فلان شخص کاندید بشه.فلانی نشه..خدا براشون نسازه..واقعا پلدختر هیچی نداره..زیر خط فقر و بدبختی ..زندگی مردم با یارانه سپری میشه..
    مسولان خدا نشناس..همین شماها تا تریبیون دستتون میفته دم از خدا و قیامت و مرگ میزنید..دروغگوهایی بیش نیستین.بجای باند بازی به فکر مردم فقیر باشین..

  • حمید

    افرین به دولت تدبیر با تدابیر خودش تونست رشد منفی اقتصاد رو رقم بزنه حالا بماند ببینیم بعد این دولت لو بره کجا ها اختلاس کردند

  • حمید

    افرین به دولت تدبیر با تدابیر خودش تونست رشد منفی اقتصاد رو رقم بزنه حالا بماند ببینیم بعد این دولت لو بره کجا ها اختلاس کردند

نظرات