معاون استاندار لرستان:

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان گفت: 62 واحد راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان داریم که اگر مشکلاتی به این مشکلات قبلی اضافه شود این تعداد افزایش پیدا می‌کند

به گزارش لرستان خبر، مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت:  در شرکت شهرک‌های صنعتی 62 واحد راکد داریم که اگر بنا باشد مشکلاتی به مشکلات قبلی این واحدها اضافه شود نه‌تنها در کم کردن آن‌ها تأثیری ندارد بلکه این تعداد افزایش پیدا می‌کند ولی جلسه ستاد تسهیل برای رفع مشکلات برگزار می‌شود.

 وی افزود: از ابتدای جلسات ستاد تسهیل تأکید کردیم که مصوبات این جلسه فرجه زمانی داشته باشند، مورد ارزیابی قرار گیرد و بانک عامل نیز باید پیگیر شود تا برای رفع مشکل ورود پیدا کنیم و نیز تأکید می‌کنیم که دبیرخانه آمار پیشروی مسیر مصوبات را بدهند مثلاً اولین جلسه ستاد تسهیل در سال جاری در دلفان انجام شد و هنوز هیچ اقداماتی روی ان انجام‌نشده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان بیان کرد: شرکتی به نام القا پرتو نامه‌ای نوشته که علا رغم مصوبه جلسه در رابطه با تقسیط 60 ماهه وام خود از بانک سپه عملیاتی نشده است که موظف است هفته آینده در این رابطه توزیع دهد.

وی بابیان اینکه به بانک‌های دعوت‌شده و غایب در جلسه به دلیل عدم حضور تذکر دهیم، عنوان کرد: به بانک‌ها اعلام‌شده که بدهی معوق و چک برگشتی را ملاک قرار ندهند و استاندار نیز تأکید کرده‌اند که مطرح شود در ماده سه دستورالعمل که در این رابطه است به‌وضوح به کلیه مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی و مؤسسات دولتی ابلاغ‌شده است  و امروز کتباً این بخش‌نامه را به همه بانک‌ها ابلاغ کردم و آثار اجرایی و عملیاتی این بخش‌نامه را از هفته آینده رصد می‌کنیم .

غضنفری تصریح کرد: برای مصوبات امسال این جلسه هنوز ارزیابی نهایی صورت نگرفته ولی در سال 94 از 314 مصوبه جلسه ستاد تسهیل 161 مصوبه اجرایی شده و مشکل این واحدهای تولیدی حل‌شده و بقیه مصوبات نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد از مشکلات مصوبات مربوط به سرمایه‌گذاری است که بنا است با جایگزینی و کارآفرینی جدیدی رفع شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: مصوبات این جلسه حتماً رصد می‌شود و حتماً در این رابطه ورود پیداکرده و برخورد می‌شود و تا این لحظه خیلی از مصوبات اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات