عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با «افکارنیوز»:

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: عده‌ای عنوان می‌کنند که اقتصاد مقاومتی معنای خودکفایی دارد، اما به اعتقاد من این موضوع نشان می‌دهد که هنور فهم درستی از اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

به گزارش لرستان خبر، محمد خوشچهره در پاسخ به این پرسش که اقتصاد مقاومتی به چه الزاماتی نیاز خواهد داشت؟ اظهار داشت: به اعتقاد من همچنان فهم درستی در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

وی افزود: گاها دیده می‌شود که اقتصاد مقاومتی توسط عده‌ای تا حد اقتصاد ریاضتی معرفی می‌شود، اما اقتصاد مقاومتی تاکتیکی نیست که به صورت مقطعی صورت گیرد. در واقع نگرشی کلان خواهد بود که اساس تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری قرار می‌گیرد و می‌تواند الگوی رفتاری باشد.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران تصریح کرد: موضوع مهمی که وجود دارد، این است که دنیا تلاش دارد از ظرفیت‌هایی که کشورمان دارد، بهره‌برداری کند، ولی در مقابل هم می‌خواهد اجازه ندهد که اقتصاد کشورمان شکوفا شود.

خوشچهره متذکر شد: اقتصاد مقاومتی به‌دنبال این است که در اقتصاد جهانی به‌طور پویا عمل کنیم و از وابستگی به خصوص به نفت رهایی پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که این‌ها یک نوع وابستگی تهدیدزا است، تاکید کرد: ما باید بخش‌های آسیب‌پذیر را که به دلیل وابستگی‌های تهدیدزا آسیب دیده است را شناسایی و رفع کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد با تاکید بر این‌که درک صحیح از فضای اقتصادی کشور باید وجود داشته باشد، گفت: عده‌ای از اقتصادیون، اقتصادمقاومتی را به معنای خودکفایی یا عدم نیاز به دنیا معرفی می‌کنند که باید گفت این موضوع هم نوعی بدفهمی از اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

خوشچهره تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی معنای خودکفایی ندارد، بلکه به دنبال از بین بردن وابستگی‌های تهدید زا خواهد بود.


منبع: افکارنیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات