رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: اکنون 757 واحد تعطیل و نیمه فعال در لرستان وجود دارد که هنوز احیا نشده‌اند و درصدد این هستیم که در 2 سال آینده، یعنی طی سال‌های 95 و 96 نسبت به فعال‌سازی تعداد 500 واحد اقدام کنیم.

به گزارش لرستان خبر، علی هادی‌چگنی عصر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کشور که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان با 11 شهرستان، 25 شهر و 2 هزار و 861 روستا، از نظر مساحت و جمعیت در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.

وی افزود: از آغاز دولت تدبیر و امید، با رویکرد بهره‌وری برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی در لرستان انجام شده و به تدیون سند امایش، برنامه اشتغال و سند اقتصاد مقاومتی در استان پرداخته شده است که نتایج خوبی در استان به دنبال داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان عنوان کرد: از سال 92 تا 94، نرخ بیکاری لرستان از 20 درصد به 13.3 درصد کاهش پیدا کرده است و سهم استان از ارزش افزوده از 1.25 درصد به 1.36 درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در لرستان از 35 درصد به 36.2 درصد افزایش پیدا کرده است  و تراز تجاری استان نیز از 31 میلیارد تومان به 65 میلیارد تومان افزایش یافته است.

هادی چگنی عنوان کرد: بناداریم که امسال نرخ بیکاری را از 13.3 درصد به 11.3 درصد کاهش دهیم و نرخ مشارکت را از 36.2 درصد فعلی به 38 درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: اکنون 757 واحد تعطیل و نیمه فعال در لرستان وجود دارد که هنوز احیا نشده‌اند و درصدد این هستیم که در 2 سال آینده، یعنی طی سال‌های 95 و 96 نسبت به فعال‌سازی تعداد 500 واحد اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای اقتصادی لرستان، مشکل سرمایه در گردش دارند که قرار است از محل بودجه یارانه سود تسهیلات به این واحدها واگذار شود تا با تزریق سرمایه در گردش، فعال شوند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • رهگذر

    با این همه امار وارقام که نشون میدن همه چی عالی هوا افتابی،
    پس چرا کارخانه ها بزرگ صنایع مادر تکون نخوردن هر روز شاید تحمع کارگران هستیم،یکی بیاد این معادله رو برام حل کنه،(واقعا ما چقدر خوشبختیم!!!!!!!)

نظرات