در پی انتقاد روحانی به رسانه ها پیرامون اقتصاد مقاومتی

دولت یازدهم بیشتر تمرکزش بر بحث هسته ای و آن هم مذاکره با کشورهای غربی ..

به گزارش لرستان خبر، دولت تدبیر و امید در آخرین سال کاری در دوره چهارسال اول می باشد  و در این سال که سال برداشت است، دولت روحانی دچارعدم اقبال عمومی نسبت به سیاست های اتخاذ شده توسط تیم کاری وی  خصوصاً در حوزه های اقتصادی دیپلماسی و فرهنگی شده است.

اینکه روحانی قرار بود که با هماهنگی با کدخدا مشکلات کشور را برطرف کند حرف هایی است که از روزهای اول ریاست حمهوری وی ، شنیده می شد اما اکنون دکتر روحانی می بیند با تمام عقب نشینی های صورت گرفته در بحث هسته ای دستاورد های آنچنانی برای کشور نداشته و همچنان مشکلات اقتصادی برای مردم پابرجا است.

 

اینکه دولت یازدهم بیشتر تمرکزش بر بحث هسته ای و آن هم مذاکره با کشورهای غربی بود سیاستی اتخاذ شده از سوی دولتمردان به صورت شفاف قابل بررسی است و تمرکزدولت در این مسئله ، باعث ناکامی های زیادی در حوزه های دیگری شد که شاید سیاست دولت اینگونه بوده که با سبک و سنگین کردن موارد دیگر، برد خبری مذاکرات هسته ای را بیشتر از دیگر موارد بررسی نموده بودند  و برای این مهم در این حوزه بیشتر فعال شدند تا بعد از چهارسال و در زمان انتخابات ریاست جمهوری به عنوان سند افتخار از آن یاد کنند.ولی متاسفانه دولت نه در بحث مذاکرات هسته ای شاهد دستاوردهای خوبی بود و نه در بحث های دیگر ، این انفعال دستگاه دیپلماسی و مدیریتی دولت یازدهم در بسیاری از مواد فرصت های بسیاری را از دست داد.

 

روحانی که در انتخابات مجلس خبرگان در تهران، پائین تر از اکبر هاشمی و امامی کاشانی قرار گرفت . اولین نشانه های عدم رضایت مردمی را دریافت کرد لذا برای عوض کردن ذهن مردم پیرامون معضلات اقتصادی و فرهنگی و... با دادن آدرس های دیگر به افکار عمومی ، سعی در مهم جلوه دادن موارد دیگردر اذهان عمومی دارد.

 

روحانی رئیس جمهور کشور از اقتصاد مقاومتی سخن به میان می آورد مبحث خوبی است اما ایشان بهتر از هرکسی می دانند که در این حوزه هم مانند حوزه دیگر کمتر دستاورد موفقیت آمیز داشته و علت آن نیز تفاوت دیدگاه ایشان نسبت به اقتصاد مقاومتی است .

اینکه رسانه ها انتظارات مردم را افزایش دادند باید دید که نگاه شخص رئیس جمهور پیرامون اقتصاد مقاومتی  چیست ؟ و منظورشان از بالا بردن انتظارات مردم در این حوزه چگونه است ؟

در بخش های مختلف صنعت  در زمان تحریم شاهد رویش های بسیاری توسط جوانان ایرانی بوده ایم که الحمد الله توانسته بودند بسیاری از نیازهای کشور مرتفع کنند و با بومی سازی بسیاری از کمبودهای صنعت دورنمای خوبی از در هر حوزه برای کشور نوید داده بودند و با اعتماد و صبر مدیران دولتی می توانستیم شاهد خبرهای خوبی در صنعت باشیم  اما در پسابرجام با آمدن وزیر و یا رئیس جمهور فلان کشورب ه جای استفاده از توان داخلی  با آن کشور خارجی قرارداد بسته شد و  در کمال تأسف از متخصین داخلی استفاده نگردید و آیا این از نگاه دولت، اقتصاد مقاومتی است! یا اینکه فیش های حقوقی چند میلیونی از تعاریف اقتصاد مقاومتی است؟

در دولت نهم  و دهم برای اولین بار در حوزه نفت شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم مانند توپک های هوشمند و یا توربین ملی و... در دولت یازدهم چه دستاوردهایی داشته ایم.

بهتر است ،رئیس جمهور محترم مصداق های اقتصاد مقاومتی را از نگاه خودشان بیان کنند و سپس دستاوردهای دولتشان را به اطلاع مردم برسانند .تا مردم متوجه میزان توجه ایشات و تیم شان نسبت به اقتصاد مقاومتی شوند.
منبع: صابرنیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات