جشن شکرگزاری برداشت زردآلو در دورود برگزار شد؛

همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی جشن برداشت زرد آلو از باغات روستای دوخواهران و مرووک دورود بعد از ظهر دیروز در روستای مرووک دورود آغاز شد.

به گزارش لرستان خبر، در مراسم جشن برداشت زردآلو در دورود، محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان،مهندس عرب قائم مقام محترم وزیر در امور باغبانی،مدیر کل محیط زیست استان جناب مهندس فتحی بیرانوند،ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی لرستان دکتر بازدار،نعمتی فرماندار دورود و جمع کثیری از مردم ، مسئولان ، کارشناسان و باغداران منطقه حضور دارند.

جشن زردآلو دورود

 ماشاء الله نعمتی فرماندار دورود ضمن خیر مقدم خدمت همه ی مهمانانی که در جشن برداشت زردآلو در شهرستان دورود شرکت کرده اند گفت: با توجه به اینکه در شهرستان دورود 5121 هکتار سطح زیر کشت در زمینه باغات وجود دارد که از این میزان 1331 هکتار آن زردآلو است و با توجه به بخش کشاورزی موجود در دشت سیلاخور و همچنین جاذبه های توریستی و گردشگری این شهرستان می طلبد توجه ویژه ای به این شهرستان شود. چرا که پتانسل ها در شهرستان وجود دارد و با استفاده حداکثری از این ظرفیت ها بنا به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گام موثری در این زمینه برداشته شود.

فرماندار دورود با تاکید بر قابلیت برند شدن زردآلو مرووک و دوخواهران در کشور گفت: با توجه به این تولید و شرایط خاص این منطقه در بخش باغداری و کشاورزی می طلبد که یک برند در بخش زردآلو داشته باشیم و اجازه سوء استفاده و سودجویی به دلالان در این بخش را ندهیم، چرا که فصل برداشت محصول که می شود زحمات یک ساله ی کشاورزان را با قیمت ارزان خریداری می کنند و با قیمت های گزافی با برندهای خودشان در بازار عرضه می کنند.

نعمتی با بیان اینکه اهالی پایین دست روستا اعلام آمادگی کردند که نهایت همکاری را در بحث مشکل موجود منطقه با ما داشته باشند افزود: مشکل اصلی این منطقه بحث تخصیص منابع است و با توجه به انتخاب استان لرستان در سال 95 به عنوان یکی از سه استان پایلوت کشور در بحث اقتصاد مقاومتی انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی مشکل حق آبه باغداران را حل کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به بارش های خوبی که در سال 94 داشتیم، چیزی حدود 56 میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره شده است و با برنامه ریزی و توجه ویژه ی مسئولان به این شهرستان امیدواریم بتوانیم از تمام  ظرفیت های موجود در این منطقه بهره مند شویم.

 

جشن زردآلو دورود

دکتر بازدار ریاست محترم جهاد کشاورزی استان با اشاره به ظرفیت های بالای محصولات کشاورزی در لرستان افزود:

افزایش ظرفیت های استان در بخش تولید و تجارت محصولات کشاورزی لرستان متوجه نیاز و همکاری همه جانبه ادارات و دستگاه های دولتی است که امیدواریم با این حمایت، بی نظیر بودن محصولات کشاورزی لرستان را به همگی ثابت کنیم و به جایگاه واقعی که مدنظر هست برسیم.

جشن زردآلو دورود

نعمت قائدرحمتی رییس جهاد کشاورزی دورود در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: بزگترین سایت تولید زردآلوی کشور در شهرستان دورود قرار دارد که علاوه بر کیفیت بالا و عاری بودن از هر گونه خرابی، دارای عطر و طعم بی نظیر است که  سالانه بیش از 12 هزار تن زردآلو در دورود تولید می شود که از نظر سطح زیر کشت رتبه پنجم و از نظر میزان تولید،رتبه هفتم را دارا است.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه برگزاری جشن برداشت زردآلو فرصتی برای همه ی دوست داران طبیعت است افزود: جشن برداشت زردآلو توانست فرصتی را برای دوست داران طبیعت بوجود آورد تا در این روز به این منطقه زیبا سفر کنند که این کار موجب رونق گردشگری و شناختن ظرفیت های روستای مرووک دورود و باغات و سد زیبایش خواهد شد.

جشن زردآلو دورود

جشن زردآلو دورود

جشن زردآلو دورود

جشن زردآلو دورود

جشن زردآلو دورود

جشن زردآلو دورود

جشن زردآلو دورود


منبع: بازتاب گهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    مطمئنیدزردالوهایی که ازسایرروستاهای اطراف جمع کردید ونوش جان کردید بارضایت مردم روستاها بوده ویاازروی رودربایستی ودرنتیجه حتمامیوه حرام وناراضی خورده اید خانواده من که ناراضییند

  • مهدی

    افرین بر شما در روز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها عجب بزن بکوبی راه انداختید.لابد توقع دارید خدا برکت هم به مال و کشت و زراعتتون بده

  • بهااااار

    به کوری چشم شما تا حالا که برکت داده خدارو شکررررر

نظرات