گزارش/

استان لرستان با 21.7 درصد دارای بالاترین نرخ اشتغال ناقص در هفته در کشور است

به گزارش لرستان خبر، متوسط نرخ اشتغال ناقص کشور در زمستان سال گذشته 11.1 درصد گزارش شده است. به این معنا که از هر 100 شاغل در بازار کار کشور 11 نفر به دلایل اقتصادی کمتر از 44 ساعت در هفته کار می‌کنند و خواهان انجام کار اضافه هستند.

افراد دارای «اشتغال ناقص زمانی» شامل تمام شاغلانی است که در هفته مرجع، به دلایل اقتصادی نظیر رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت کار بیشتر، قرار داشتن در فصل غیرکاری و ... کمتر از 44 ساعت کار کرده و خواهان و آماده انجام کار اضافی در هفته مرجع بوده‌اند. اما در زمستان 94 کدام استان‌ها دارای بالاترین و پایین‌ترین نرخ اشتغال ناقص بوده‌اند؟

استان لرستان با 21.7 درصد دارای بالاترین نرخ اشتغال ناقص در هفته است. بعد از آن استان گلستان و خراسان شمالی با نرخ اشتغال ناقص 20.6 و 20.5 درصد قرار دارند. خراسان رضوی و اصفهان هم با نرخ اشتغال ناقص 19.1 و 16.5 درصدی دارای بالاترین نرخ اشتغال ناقص هستند. یعنی تعداد افراد بیشتری در این استان‌ها در هفته به دلایل اقتصادی نظیر رکود و یا نبودن کار مناسب، کمتر از 44 ساعت کار می‌کنند.

در مقابل استان بوشهر با نرخ 3.4 درصدی دارای کمترین درصد اشتغال ناقص است. بعد از بوشهر استان البرز و تهران قرار دارند که نرخ اشتغال ناقص آنها 4.7 و 4.8 درصد است. استان هرمزگان و سمنان هم 5.5 و 6.5 درصدی در رتبه‌های چهارم و پنجم کمترین میزان اشتغال ناقص قرار می‌گیرند.منبع: اقتصاد نیوز


 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    همین هفته قبل بود که آقای غضنفری نسبت به نامه بچه ها ی بسیجی واکنش نشان دادند و همه این مطالب را خلاف واقع دانستند !!!!!! حالا ببینید این همه آمار ها را که طرفداران با تدبیر همه را خلاف واقع میدانند و مدام دست به تکذیب آن میزنند

نظرات