تلاش دشمن برای تغییر محاسبات مسئولان

روی آوردن دشمنان به مسائل اقتصادی از آن جهت است که در سال ۸۸ با بهانه سیاسی در انتخابات و فرهنگی در توهین به سیدالشهداء(ع) نتوانستند پروژه نفوذ خود را تکمیل کرده و شکست خوردند.

به گزارش لرستان خبر، «محسن نصری»، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، پروژه نفوذ را محور مهم جنگ نرم دانست و اظهار کرد: اگر به جریان دشمنان انقلاب و نظام دقت کنیم، پس از آنکه در دوره جنگ سخت که اوج آن در جنگ تحمیلی بود، شکست خوردند، به جنگ نرم متوسل شدند و به تعبیر رهبر انقلاب جنگ نرم را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در رده های بالای تصمیم گیری در کشور ما است، افزود: دشمنان برای نفوذ در نهادهای تصمیم گیری عالی مانند مجلس، دولت، دستگاه قضا و سازمان های دیگر به دنبال انجام دو کار عمده هستند؛ اول اینکه محاسبات مسئولان کشور را تغییر دهند و دوم اینکه با نفوذ در نظام سیاسی، باور مردم را تغییر دهند.

نصری ادامه داد: انقلاب ما با باور مردم به تبعیت از رهبری دینی امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای و با یاری خداوند به پیروزی رسیده و توطئه های دشمنان را تا به امروز خنثی کرده است.

نفوذ دشمن در باور های دینی جوانان

وی افزود: دشمنان قطعا در تلاش هستند که باور مردم به مقدسات اسلامی و ارزش های انقلاب را به خصوص در میان نسل جوانی که نه دوره پهلوی را دیده و روزهای انقلاب و پس از آن دفاع مقدس را تجربه کرده، نفوذ کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه طبق روایات اسلامی هرچه به زمان ظهور حضرت حجت(عج) نزدیک می شویم، فتنه های دشمنان بیشتر می شود، افزود: همانطور که روایات اشاره کرده اند به اینکه با بروز فتنه های گوناگون جامعه اسلامی غربال می شود و خالص از ناخالص جدا می شود، در این زمان شاهد بروز فتنه های متعددی هستیم.

وی یکی از عرصه های فتنه گری دشمنان را مسائل اقتصادی دانست و گفت: دشمنان با ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم و گسترش زمینه های فقر و نرسیدن به عدالت اجتماعی  و ترویج اشرافی گری، تلاش می کنند فتنه­ای دیگر به بهانه مسائل اقتصادی ایجاد کنند.

نصری ادامه داد: روی آوردن دشمنان به مسائل اقتصادی از آن جهت است که در سال ۸۸ با بهانه سیاسی در انتخابات و فرهنگی در توهین به سیدالشهداء(ع) نتوانستند پروژه نفوذ خود را تکمیل کرده و شکست خوردند.

وی تأکید کرد: به همین دلیل فتنه گران تلاش می کنند تا مردم ما به لحاظ اقتصادی دچار مشکل شوند. این مشکلات چه به صورت مسئله عدالت اقتصادی مطرح باشد یا مسئه گرانی، تورم، بیکاری، دشمن می خواهد به مردم تلقین کنند که این وضعیت اقتصادی نتیجه تفکر اسلامی است.

عامه بصیر، خواص بی بصیر

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پاسخ به این سوال که نقش خواص و عوام در ایجاد فتنه چیست، گفت: در هر فتنه ای خواصی به صحنه می آیند و عده ای از مردم عوام هستند که از آن ها پیروی می کنند.

وی ادامه داد: نقش رسانه های در این قضیه بسیار پررنگ است که می تواند حق را باطل و باطلی را حق جلوه دهد.

نصری گفت: به همین دلیل است که خواصی که یا دچار اشتباه شدند یا دنیاطلبی باعث شد حقیقت را نبینند، با وجود سابقه درخشان خود در انقلاب، ممکن است فریب دشمن را خورده و با آن همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ حضور خواص به وضوح قابل مشاهده بود، گفت: عده ای از عامه مردم در سال ۸۸ خواص را همراهی کردند هرچند در حماسه نهم دی، همین عوام نشان دادند که فریب توطئه دشمن را نمی خورند و خط خود را از خواص بی بصیرت جدا کردند.

نصری با تأکید براینکه قدرت طلبی، دنیاگرایی و اشرافی گری درعده ای جریان پیدا کند، نمی توانند جریان انقلاب و عدالت را تحمل کنند، گفت: این قدرت طلبی ها باعث شده که عده ای با دلار امریکا، پوند انگلیس و ریال وهابیت عربستان و با یک دروغ بزرگ به نام تقلب در انتخابات کاری کنند که جامعه ما دچار آشوب و التهاب شود.

از وقایع صدراسلام عبرت بگیریم

وی به وقایع صدراسلام و جبهه گیری طلحه و زبیر در برابر امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: نمونه آنچه امروز در کشور ما رخ داده، در صدر اسلام هم وجود دارد. علاوه بر ماجرای جنگ جمل، در جنگ صفین هم قابل مشاهده است وقتی جریانی که به دنبال قدرت است با بی بصیرتی و بی توجهی به اوامر حضرت امیر(ع) حکمیت را می پذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان فتنه ۸۸ را دارای آثار مثبتی دانست و گفت: اگر شرایط فتنه را به خوبی درک کنیم و بشناسیم، می توانیم عبرت هایی از آن بگیریم. اثر مثبت فتنه ۸۸ این بود که جریان نفاق در کشور ما برای مردم هویدا شد.

وی ادامه داد: دومین درسی که می توان از فتنه ۸۸ گرفت این است که نسل جوان ما دشمن اصلی و حقیقی نظام را شناخت که همان امریکا و رژیم صهیونستی هستند.

نصری سومین درس عبرت از فتنه ۸۸ را ضرورت ولایت مداری مردم عنوان کرد و گفت: هرگاه مردم ما از ولایت پیروی کردند دشمنان نتوانستند هیچ گونه خللی در جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر ما دیروز در دفاع مقدس با اطاعت از ولایت حضرت امام(ره) پیروز شدیم، در فتنه ۸۸ هم با پیروی از رهبر معظم انقلاب و روشنگری های ایشان به پیروزی رسیدیم.

منبع: اقتصاد پرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات