در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان مطرح شد

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر نیرو گفت: از یک مترمکعب کم شدن تخصیص آب سد معشوره نمی‌گذریم.

به گزارش لرستان خبر، الهیار ملکشاهی یکشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی ظرفیت بسیار ارزشمندی برای توسعه استان است که نخستین شرط آن حرکت معقولانه و به دور از اقدامات احساسی و تلاش در همسویی و وحدت همه جانبه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها باید واقع‌بینانه بوده و بلندپروازانه نباشند، افزود: در این برای افزایش تولید گندم تا 20 هزار تن در شهرستان کوچکی مثل رومشگان نوشته شده که باید توجیه داشته باشد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان در بسیاری از شاخص‌ها مانند سرانه درآمد، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی نسبت به میانگین کشور وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد: باید طرح‌های اقتصاد مقاومتی که اجرا می‌شود در استان یک توازن به وجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه برای کوهدشت و رومشگان در اقتصاد مقاومتی روی کشاورزی می‌توان تکیه کرد، بیان کرد: یک چهارم اراضی کشاورزی استان در این دو شهرستان است به گونه‌ای که برای هر نفر یک هکتار زمین کشاورزی داریم.

ملکشاهی آب را مهمترین عنصر در کشاورزی دانست و گفت: تغییری در کشاورزی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه در بحث آب اقدامی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کوهدشت و رومشگان بین دو رودخانه کشکان و سیمره قرار دارند، تصریح کرد: طی سال‌های قبل اقداماتی مانند تخصیص 200 میلیون مترمکعب از سد معشوره انجام شد که با موانعی روبرو شد.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان 50 درصد و شهری مانند کوهدشت 25 درصد میانگین کشور از آب بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی طمع کرده‌اند که تخصیص معشوره به یک دوم و یک چهارم برسد که با این تفاسیر تعبیری جز دشمن درجه یک برای ما برای وزیر نیرو پیدا نمی‌کنم چراکه این کار سبب نسل کشی می‌شود.

وی اظهار داشت: در حالی که سفره‌های آب زیرزمینی در کوهدشت رو به اتمام بوده و نفت و گاز زیر زمین است و مردم آنجا رو به نابودی هستند وزیر نیرو چه توجیهی برای این کار دارد؟

ملکشاهی با تاکید بر اینکه متولیان امر آب در استان باید پیگیر این موضوع باشند، گفت: از یک مترمکعب کم شدن تخصیص آب سد معشوره نمی‌گذریم و مردم کوهدشت این ظلم را به هیچ وجه نمی‌پذیرند.

وی آب را پای اقتصاد مقاومتی در لرستان دانست و افزود: این حق مردم است و از نظر حقوقی نمی‌توانند حق مردم را بگیرند مگر اینکه رضایت همه مردم این شهرستان را بگیرند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد خسروآباد در کوهنانی در مرحله مطالعات باقی ماند، عنوان کرد: پمپاژ آب سرطرهان متوقف شد، اگر تخصیص ندارند چرا کار را شروع می‌کنند که یک میلیارد تومان از بیت المال حیف و میل شده و کار تعطیل شود؟

وی با اشاره به اینکه مسئولانی استانی باید مصوبات دولت را پیگیری کنند، بیان کرد: چند سالی است که طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری در شهرستان کوهدشت اجرا نمی‌شود که یکی از دلایل خالی شدن سفره‌های زیرزمینی است.

ملکشاهی خواستار احداث سیلو در کوهدشت شد و گفت: احیای کارگاه‌های نیمه فعال فراوان کوهدشت و تکمیل خوراک پتروشیمی و افزایش سرعت کار آن از دیگر خواسته‌های مردم کوهدشت است.

وی با بیان اینکه چهارخطه خرم آباد -کوهدشت پس از گذشت حدود هشت سال هنوز تکمیل نشده است، تصریح کرد: این جاده به یک قتلگاه تبدیل شده و به اندازه جنگ کوچک بین دو کشور کشته دادیم که بسیاری از آنها افراد ارزشمندی برای استان و کشور بودند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو پروژه جاده کوهدشت به سمت زانوگه و تعریض جاده کوهدشت _ اولادقباد _ کرمانشاه نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن سوری نژاد

    سلام.
    دستتون درد نکنه جناب ملکشاهی عزیز.مردم لرستان هم مثل کوه پشت سرتان هستند.هر کس کار نیکی برای این استان و خصوصا شهرستان کوهدشت و رومشکان انجام دهد برای همیشه در قلب این مردم ماندگار خواهد بود.یه خواهش از نماینده عزیزمان
    الان که خدا به شما لطف کرده و به شما عزیز هم استانی فرصتی داده که قهرمان حماسی و تاریخی این مرز بوم باشید با تمام وجود برای رسیدن به این هدف والا تلاش کنید.تا الان این مرز و بوم بی کس بوده و سعی کنید شما تاریخ رو بسازین و در دل ها ماندگار بشین.برای موفقیت شما برادر عزیز هم استانی آرزوی سلامتی و نشاط و موفقیت و برای استان بی کس و مورد ظلم قرار گرفته تاریخم، آرزوی فردایی بهتر دارم.

  • خادم ملت

    9 نفر نماینده هستید با تلاش و اتحاد نذارید آب این استان که حق طبیعی مردم این استان هست بدون استفاده بومی های لرستان از استان خارج بشه

  • خرم اباد

    انتقال اب استان علاوه بر انتقال حیات ، گرفتن ناموس و شرف مردم استان است و از دیرباز مردم لرستان دفاع از اب و خاک را در ردیف دفاع از ناموس خود دانسته و تا پای جان برای حفظ ان کوشیده اند اما چه بر سر مردم امده است که شاهد به یغما رفتن ناموسشان هستند ،انتقال اب الیگودرز...انتقال اب کوهدشت...خدایا ریشه مان را نخشکان...نقش نمایندگان منضبط در خشکاندن ریشه های مردم قابل اغماض نیست...

  • همشهری

    جناب اقای ملکشاهی استان لرستان با این بافت مدیریت پیشرفت نخواهد کرد اگه در سیستم مدیریت تغییر ایجاد نگرددهمچنان استان عقب گرد خواهد کرد نیروهای سیاسی و اقتصادی از روی معده انتخاب شده اند

  • خرم آبادي

    مديريت استان بسيار ضعيف است تا اين روند ادامه داره فايده ايي ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دولت بايد تحولي ايجاد بكنه.

  • ناشناس

    بر سر زنيد بد تر شد....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    د.د.د.د.د.د.د.د.د.د.د.د. به پيش.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • طرهانی س

    جناب دکتر ملکشاهی... چشم کشاورزان نجیب کوهدشت و رومشگان به دنبال قلم مبارک حضرتعالی....

  • ناشناس

    قلم مبارك....................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مهدی عزیزی

    باتشکر از نماینده پر توان شهرمان آقای ملکشاهی از شما درخواست داریم سد معشوره را با جدیت تمام پیگیری نمایید.از مهندس توکلی که در وزارت نیرو نفوذ قابل توجهی دارند و از دوستان نزدیک شما میباشند نیز کمک بگیرید .کوهدشت بدون معشوره جهنم میشود.موفق باشید

نظرات