آن جا مدافعان حرم به عشق حرم زینبی و به پاسداشت عنوان عزیز شهادت جان و جوانی خود را در راه حق معامله می کنند و این جا مدیرانی برای به پا کردن قصرهای بالای شهری خود حق بیت المال را تاخت می زنند!

به گزارش لرستان خبر، مرتضی اسماعیل دوست: انتشار فیش های نجومی برخی مدیران بیمه مرکزی و متعاقب آن برملا شدن انواع فیش های حقوقی کلان مدیران دولتی و بانک ها که به برکناری 4 مدیر بانکی انجامید، صدر خبرهای رسانه های مختلف را در هفته گذشته و تا امروز به خود اختصاص داده است و هنگامی که به این ارقام با بی شمار صفر در جلویش نظر می دوزیم! و آن ها را در برابر بی مسئولیتی های مدیران در انجام وظایف محوله قرار می دهیم به تاملات بسیاری می رسیم که پرداخت پاداش ها و حق مسئولیت ها و انواع عناوین تعریف شده که تنها برای رفتن به جیب مدیران بوده است در برابر احساس مسئولیت و تعهد واقعی انسانی ارزش مدار چه فاصله غریبی دارد؛ بدی آب و هوا در کنار کولرهای آبی و گازی و گردش در نقاط مختلف جهان همراه با مزایای حق ماموریت و ...

 اما سرمان را کمی آن سو تر بدوزیم، در قلب سوریه و در کنار خرابه های «حلب» و در منطقه «خان طومان» پشت کوه «شمعون» جایی که فرزندانی بالا بلند رو به آسمان تابناک حقیقت جان خود را در راه اسلام هدیه می دهند. فرزندانی که نه دنبال فیش هستند و نه از این رقم های بی شمار سر در می آورند، چرا که آن چه آموخته اند رمز واره هایی برای رسیدن به شهادت بوده است و بس.

وقتی فیش حقوقی مدیران بیمه مرکزی و بانک ها با ارقامی غیر قابل تصور برملا شد و هنگامی که در  فیش حقوقی رئیس صندوق توسعه ملی به آیتم هایی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، بهره ‌وری سه‌ ماهه، کمک‌ هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌ هزینه خرید کتاب، کمک‌ هزینه سفر، کمک‌ هزینه ورزش، کمک ‌هزینه تحصیل و ... می رسیم، حیران می شویم از این نگاه کاسب پیشه و این صندلی های قدرت طلبانه دولتی ها که در برابر نگاه جوانانی برومند قرار می گیرد که کاسبی شان تنها با خدا بوده و با همه بی مهری ها و حرف و حدیث هایی که نزد برخی بی خبر پشت سرشان می شود با همه مشکلات در صف جهاد علیه باطل می ایستند و رو به حرم زینبی می خوانند: « بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِیِّ اللهِ».

آن جا مدافعان حرم به عشق حرم زینبی و به پاسداشت عنوان عزیز شهادت جان و جوانی خود را در راه حق معامله می کنند و این جا مدیرانی برای به پا کردن قصرهای بالای شهری خود حق بیت المال را تاخت می زنند! آن جا برای حفظ حرم در دل می خوانند: «سرمان هم برود باز محال است جهان / توی تاریخ ببینند حرم ات فتح شده» اما این جا در کنار نقابی ساختگی دم از ارزش ها می زنند اما به تنها مساله ای که فکر می کنند ارقام نهایی واریز شده شده در حساب های بانکی شان است.

چندی پیش از سوی برخی از خانواده شهدای مدافع حرم، فیش حقوقی این عزیزان والامقام رسانه ای شد و نشان از مبالغی معمولی داشت که بخشی از آن هم برای کمک به جبهه مقاومت اختصاص یافته و فیش حقوقی شهید سعید کمالی یکی از آن ها است. آن ها در بدترین شرایط ممکن و در چند قدمی تیرهای دشمن تکفیری که دست نشانده غربی ها هستند، در حال رشادت و جان فشانی هستند و هیچ وقت به تفکر دریافت حق و حقوقی ویژه و شرایط ناگوار کاری نیستند، چرا که این مبارزه را جزو مسیر زندگی خود و در راه رسیدن به دغدغه های دینی و انسانی خود می دانند و برایشان مهم نمی باشد که در میان خمپاره های داعشی های غاصب و فرزندان صهیونیسم جهانی، جانشان را در طبق اخلاص بگذارند. آن ها نه استعفاء می دهند و نه واهمه ای برای برخی گفته های یاوه گویان دارند که دلیل حضورشان را در منطقه ناامن سوریه به خاطر مبالغ کلان می دانند!

 مدافعان حرم، سفیران عشق هستند و در فیش حقوقی آن ها به جای انواع حق و حقوق ردیف شده باید آیتم هایی چون رشادت، ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی، مقاومت، شهامت، عشق، دلیری، چابکی، استقامت و شهادت را یافت که نمی توان با مبالغ دنیوی آیتم های فوق را پُر کرد و اصلا مگر می شود بدون وجود اعتقاد جان شیرین را به این راحتی در جهنم سرای دژخیمان داعشی فدا کرد؟ این مبارزه و حضور دلی دریایی می خواهد و روحی کربلایی و از این رو بچه های مدافع حرم، دلیران حریم عشقند و پاسداران دلباخته در عشق و حقیقت. مدافعان حرم، بسیجیان راهروی ولایت هستند و کاشفان فروتنانه عشق و این نشان ها را نسبتی با مبالغ و پاداش های دنیوی نیست، چرا که آن ها فیش و حقوق خود را از دست خدا و به مُهر نشان یافته از آسمان دریافت می کنند و اعتقاد دارند « بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم».

در چند روز گذشته فیش های حقوقی شهدای مدافع حرم کابلی، حسین مشتاقی و محمد بلباسی از سوی خانواده شان منتشر شد که حقوق حداقلی 939 هزار و 577 تومانی تا 1 میلیون و 641 هزار تومانی بود و در این میان تنها مساله قابل اشاره در میان همه تلاطم های زندگی، عشقی است که به آستان قدسی داشتند و تعهدی که به عنوان یک انسان برای حفظ گوهر اسلام قائل بودند و حیف از افراد فریبکاری که با عناوینی پُر طمطراق چون تدبیر و آگاهی و امید برای ملت، از کیسه همین ملت برای خود لباس قدرت و ثروت می دوزند!

منبع: سراج 24

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات