گزارش /

در تماس تلفنی "کمیسیون ماده۱۰ طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند" با برخی سرپرستان خانوار اعلام شد، طبق مصوبه مجلس فقط خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، آسیب پذیر و دارای بیمار لاعلاج باید یارانه بگیرند و یارانه بقیه حذف می شود.

به گزارش لرستان خبر، اخیراً در تماس تلفنی از "کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه های نقدی خانواده های غیر نیازمند" به برخی سرپرستان خانوار اعلام شده است، طبق مصوبه مجلس یارانه همه مردم غیر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند، حذف می شود.

در این تماسهای تلفنی با تاکید بر اینکه مکالمه ضبط می شود، جهت احراز هویت، نام و نام خانوادگی، کد ملی و آدرس محل سکونت پرسیده و از سرپرست خانوار سوال می شود که آیا ملک مسکونی و یا بیمار لاعلاج در خانواده دارد یا خیر؟

در یکی از این تماس ها، سرپرست خانوار از مسئول مربوطه سوال کرده که با این وضعیت، یارانه حداقل 65 میلیون نفر باید حذف شود که مسئول مربوطه این موضوع را هم تایید کرد.

فایل صوتی برخی از این مکالمات در اختیار خبرگزاری تسنیم وجود دارد.

مصوبه مجلس حذف یارانه چه کسانی را در بر می گیرد؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده حذف یارانه بگیران پُردرآمد که پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم مجدداً گشوده شد، در سال 94 علیرغم مصوبه مجلس برای حذف یارانه 6 میلیون ثروتمند به ثمر نرسید و مجلس برای سال 95 دولت را مکلف به حذف یارانه 24 میلیون ثروتمند کرد ولی این بار شرایطی را برای حذف یارانه ها اعلام کرد.

در بند الحاقی 1 تبصره 14 قانون بودجه 95 کل کشور، دولت موظف شده است در سال 1395 یارانه نقدی سرپرست خانوار اقشار زیر را حذف نماید:

1 ــ کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل 350 میلیون ریال باشد.

2 ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

3ــ کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 350 میلیون ریال باشد.

4ــ کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 350 میلیون ریال باشد.

5 ــ کلیه ایرانیان مقیم خارج کشور.

6 ــ کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشده‌اند.

مسئولان دولت یازدهم پیش از این با مصوبه مجلس مخالفت کرده بود. نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت پیش از این تصریح کرده بود: "حذف یارانه کارمند تهرانی با ماهی 3 میلیون درآمد انصاف نیست و دولت نمی‌تواند یارانه 24 میلیون نفر را حذف کند."

مخالفت با حذف یارانه 24 میلیون ثروتمند ادامه داشت تا اینکه ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه 11 تیر ماه  سال جاری از جلسه خود با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌منظور بررسی نحوه اجرای قانون حذف 24میلیون نفر پُردرآمد از دریافت یارانه خبر داد.

در حالی یارانه تیر ماه شب گذشته واریز شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز طی اطلاعیه ای در خصوص نحوه ثبت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی اعلام کرد آن دسته از خانوارهایی که یارانه آنها در تیرماه سال جاری حذف گردیده است در صورت تمایل به ثبت اعتراض خود از روز چهارشنبه 30 تیرماه 1395 صرفا" به سامانه www.yaraneh10.ir  مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    ما مردم بدبختیم خیلی از ماها با همین یارانه زندگی میکنن خودتون با حقوقهای کلان نمیدونید بین مردم چی میگذره حق این مردم به گردنتون روز قیامت باید جوابگو باشید

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره به جای حذف حقوق های آنچنانی مدیران و مسئولین خودتون ، به جان مردم بیچاره افتادید

  • علی

    این دولت دمار از روزگار مردم درآورده، باسیاستهای غلط فاصله طبقاتی شدیدی ایجاد کرده! مردم از این همه بی تدبیری خسته شده اند، هر روز دروغ به خورد مردم میدن! خدایا! ریشه دروغگويان را برکن

  • حمیدت

    من به آقای روحانی رأی دادم ولی اگر اوضاع اقتصادی فرقی نکنه به فرد شایسته تری رای میدم...چون بجای تورم ،رکود اومده ،واقعا رکود بیداد میکنه .آقای روحانی در سیاست خارجی تا حدودی موفق عمل کردن ولی در مورد اقتصاد به نظر من زیاد موفق نبودن.....و بسیاری از وعدها هنوز عمل نشده

  • ناشناس

    ایا با قطع کردن یارانه ها شکماتون سیر میشه ؟آیاااااااااااااااااا؟

  • ناشناس

    مغزهای خالی و شکمهای گنده! قادر به حل مشکلات مردم نیست

نظرات