عضو شورای شهر:

مبارزه با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از گرایش به سمت بی بند و باری در امور مالی و مسائل بیت المال، از جمله اولین خطوط برنامه ی امیر المومنین حضرت علی (ع) بوده است.

به گزارش لرستان خبر، موضوع فیش های حقوقی نجومی برخی از مدیران دولتی در جامعه جوی را ایجاد کرده است که نیازمند برخورد جدی مسئولین دستگاه های قضایی و انتظامی است. رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به موضوع اخیر حقوق های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

در ارتباط با همین، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فیش های حقوقی چندصد میلیونی و لزوم برخورد دستگاه های قضایی و انتظامی با عوامل آن اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در خطبه های نماز عید فطر درباره فیش های حقوقی سخنرانی کردند، بایستی توسط مسئولین کشور با آن مقابله شود.

وی در ادامه افزود: نبایستی اجازه دهیم که برخی مدیران با استفاده از سمت خود حقوق های چند ده میلیونی دریافت کنند. بنده همچنین معتقدم که این افرادی که حقوق های نجومی دریافت می کنند، بایستی از صحنه جامعه حذف شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که افرادی که حقوق های نجومی دریافت کردند، بایستی حقوق بیت المال را باز پس دهند خاطرنشان کرد: به طور کلی نمی توان به مدیرانی که با استفاده از موقعیت خود، حقوق های نجومی دریافت کردند، اعتماد مجدد کرد و از آنها در دیگر سمت ها استفاده کرد.

ناصحی در ادامه تصریح داشت: البته بعد این افشاگری، ضوابطی از سوی هیئت دولت مشخص و معین شد که میزان حقوق کارمندان و مدیران و وزرا بر اساس آن پرداخت شود. این در حالی است که سازمان و نهادها به لحاظ فعالیت هایی که انجام می دهند، متفاوت است و از این لحاظ میزان پرداختی آنان نیز متفاوت خواهد بود.

وی گفت: بنده معتقدم که این نوع بحث ها فیش های نجومی در تمامی دولت ها وجود داشته است. اما بایستی به صورت جدی از سوی مراجع قضایی و انتظامی با آن برخورد کنند. لازم است که سازمان ها و نهادها تابع مقررات سازمان بازرسی کل کشور باشند. همچنین این سازمان موظف است که به تخلفات رسیدگی کند و با کسانی که تخلفی انجام دادند، برخورد جدی داشته باشد. این یک خواست عمومی در جامعه است که با مسببان فیش های نجومی و چند ده میلیونی برخورد لازم انجام شود.

منبع: تهران پرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات