لرستان خبر گزارش می دهد

برنامه‌های هفته دولت در لرستان تشریح شد وحدود ۹۶۸ پروژه با اعتباری بیش از یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر،هوشنگ بازوند استاندار لرستان در همایش فرمانداران استان که در سالن جلسات استاندار لرستان برگزار شد اظهار داشت: امسال حدود 968 پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و علی‌رغم اینکه وضعیت تخصیص‌ها نیز چندان خوب نبود اما تعداد این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته حدود 150 مورد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه هزار و 30 میلیارد تومان برای 968 پروژه سرمایه‌گذاری شده است افزود: در توزیع شهرستانی این پروژه‌ها نیز ازنا 39 پروژه، الیگودرز 105، بروجرد 117، پل‌دختر 63، خرم‌آباد 270، دلفان 93، دورود 49 دوره 74، سلسله 60، رومشکان 6 و کوهدشت 96 پروژه برای بهره‌برداری در هفته دولت دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه فرمانداران باید عملکرد خود را اعلام کنند، عنوان کرد: معتقدیم وقتی بخش خصوصی وارد یک منطقه می‌شود فقط سرمایه خود را با خود نمی‌برد بلکه پکیجی با خود می‌آورد که در این پکیج  اعتمادبه‌نفس، خودباوری و فرهنگ کار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیازی که در هر منطقه برای توسعه وجود دارد در امکانات دولتی امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: در اصل 44 که از اصول ناموفق بود می‌توانست تحول عظیمی به وجود آورد در اصل 44 سرمایه‌گذاری دولت ممنوع است و باید سعی کنیم بخش خصوصی را وارد کنیم و هزینه از سوی مدیران و مردم پرداخته شود.

بازوند با بیان اینکه مدیران ما به دنبال ریسک کردن نیستند، گفت: ما گرفتار فقر مطالبه‌گری شده‌ایم؛ بخش خصوصی علی‌ر‌غم همه موانع نرم‌افزاری که سر راه دارد حضور خوبی دارد البته موانع سخت‌افزاری در توسعه کمتر از موانع نرم‌افزاری است.

وی بابیان اینکه در استان وضعیت مطلوبی در راستای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد، تصریح کرد: در برخی مطالبات جدی مردم  مانند مجتمع  کشت و صنعت رسیدگی شد اما در برخی موارد مانند صنعت چرم و پوست واگذاری‌ها به‌درستی انجام‌نشده است.

استاندار لرستان بابیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان سازمان کوثر در استان کار انجام می‌دهد، اظهار داشت: صنعت لاستیک‌سازی،کارخانه بایر افلاک، چهار برابر زمین‌های واگذار شده به بخش خصوصی نسبت به قبلاً بوده است که در این دولت انجام شد.

وی افزود: در سال با سهم ملی بین 24 شهرداری 85 میلیارد تومان ارزش‌افزوده می‌گیریم درصد آلایندگی نداریم  درحالی‌که شهر ساوه به‌تنهایی به دلیل وجود کارخانجات سالی 300  میلیارد تومان می‌گیرد.

بازوند با اشاره به اینکه در مشارکت‌های اجتماعی همه به دولت متوسل می‌شوند عنوان کرد: ورزش ما سرمایه بزرگی هستند و بااین‌وجود با وجود همه مشکلات در این سه سال دو مسابقه بین‌المللی و جهانی در استان برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در راه آهن ازنا تا خوزستان هر هفته خروج واگن‌های مختلف را داشتیم که در این دو سال نزدیک به 200 میلیارد تومان هزینه بازسازی این خطوط شد.

استاندر لرستان به فعالیت 900 نفر در 114 کیلومتر راه آهن دورود - خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در صادرات غیرنفتی علی‌رغم اینکه استان صنعتی نداشتیم اما رشد استان 103 درصد بود.

وی خاطر نشان کرد: در ساختمان استانداری لرستان 170 نفر نیرو به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند که همین سبب شده این ساختمان در بین ساختمان‌های دولتی رکورد بزند؛ ساخت این ساختمان سبب افزایش 11 هزار متر به فضای آموزشی، بهداشتی و درمانی در شهر خرم‌آباد شده که خود به‌نوبه ای مصداق اقتصاد مقاومتی است.

بازوند با اشاره به اینکه امسال قراردادی با قرارگاه خاتم بسته شد که فرودگاه را توسعه دهیم، اظهارداشت: کار PCN فرودگاه که تمام شود فرودگاه لرستان به‌عنوان یک فرودگاه بین‌المللی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری دو انتخابات خوب و سالم از کارهای بزرگ در حوزه سیاسی است، بیان کرد: در برگزاری این انتخابات هیچ‌گونه تنشی به وجود نیامد.

استاندار لرستان  با اشاره به اینکه اگر نتوانیم سرمایه‌گذار بیاوریم مانند این است که هیچ کاری نکرده‌ایم، تصریح کرد: همه این اتفاقات که افتاده کار گروهی بوده و همه مجموعه‌ها در انجام آن‌ها دخیل بودند و اگر به دنبال ایجاد توسعه هستیم باید مردم پای‌کار بیایند.

وی بیان کرد: زندگی در خرم‌آباد نیازمند یک راهبرد جدی است و مردم در خرم‌آباد به‌صورت کیفی کار نمی‌کنند بلکه به‌صورت کمی زندگی می‌کنند این درحالی‌که است که در شهرهایی با بالای 300 هزار نفر جمعیت هزینه نگهداری آن شهر افزایش پیدا می‌کند و برای خرم‌آباد هیچ راهی نیست به‌غیراز اینکه راهبرد جدی ارائه دهیم چراکه در غیر این صورت خروجی این امر مهاجرت و خستگی افراد است.

وزیر دادگستری به لرستان سفر می کند

بهرام رشیدی نیا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته دولت در استان لرستان اظهار داشت: شعار اولین روز هفته دولت در لرستان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بوده و در این روز دیدار شورای ادارای استان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و همچنین نشست خبری استاندار و معاونان استانداری لرستان با رسانه ها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته دولت با عنوان «حقوق شهروندی، محرومیت زایی» نامگذاری شده و در این روز افتتاح خطوط ریلی بازسازی شده در منطقه «تنگه هفت» را به صورت نمادین از چهار خط ریلی بازسازی شده استان را خواهیم داشت گفت: در مجموع بیش از ۲۰۰ مییارد تومان برای بازسازی این خطوط ریلی استان هزینه شده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان سومین روز از هفته دولت را با عنوان «کارمند و خدمت» اعلام کرد و گفت: در این روز افتتاح گاز رسانی به روستای «ایمان آباد» لرستان به نمایندگی از ۶۱ پروژه گاز رسانی روستایی استان، حضور استاندار لرستان در برنامه رادیویی مردم و مسئولان، غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با دو خانواده شهید و دو خانواده مددجو را خواهیم داشت.

رشیدی نیا با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از هفته دولت با عنوان «معنویت، مردمداری، عدالت ورزی» تصریح کرد: در این روز حضور کارکنان دولت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه  های استاندار لرستان و همچنین دیدار مردمی با ۶۰ نفر متقاضی وقت ملاقات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در پنجمین روز از هفته دولت در استان که با عنوان «بهداشت و سلامت» نامگذاری شده بازدید استاندار لرستان از شهر سپیددشت، حضور در جلسه شورای اداری الیگودرز، افتتاح پروژه ها ، بازدید از صنایع الیگودرز و همچنین حضور در جلسه ستاد تسهیل الیگودرز را خواهیم داشت عنوان کرد: همچنین در ششمین روز از هفته دولت که با عنوان«برجام، امنیت و اقتدار ملی» نامگذاری شده سفر وزیر دادگستری به لرستان را خواهیم داشت.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان بیان اشت: در قالب سفر وزیر دادگستری به لرستان برنامه های مختلفی از جمله افتتاح چند پروژه در شهرستان بروجرد، افتتاح واحدهای مختلف در بیمارستان شهید رحیمی، برگزاری جلسه شورای اداری لرستان ، دیدار با خانواده شهید و همچنین حضور وزیر دادگستری در صدا و سیمای مرکز لرستان را پیش بینی کرده ایم.

رشیدی نیا برنامه های آخرین روز هفته دولت در لرستان را که عنوان «شهید رجایی و باهنر الگوهای جاودان خدمت» نامگذاری شده را افتتاح واحدهای مسکن مهر در خرم آباد و همچنین برگزاری بزرگداشت هشت شهریور در حوزه علمیه خرم آباد اعلام کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمود

    آقای استاندار به نظر میرسد آمارهایی که به شما داده اند خلاف واقع است

    مثلا در مورد صنعت بزرگی به نام لاستیک سازی که نام برده شد این کارخانه خیالی در شهرک صنعتی بروجرد 3 به فرد یا افراد ی از جنس آقا زاده بصورت بسیار شگفت انگیز و با کمترین قیمت زیر قیمت کارشناسی با توصیه های خاص از جنس رانت در سال قبل واگذار شده و تا کنون فقط یک کانکس در آن مستقر شده

    و از صنعت لاستیک سازی خبری نیست و بیم آن میرود که این زمینها که باسعی بسیار زیادی در دولت قبل رفع تصرف و خریداری شده خدای نکرده دست نا اهل بیفتد .

    این حیف و میل زیر نظر مستقیم مدیر ... لرستان انجام گرفته که نقش به سزایی در نابودی صنعت استان را دارد ضمنا بعضی از پروژه ها یا برای دولت قبل است یا برای چندمین بار افتتاح میشوند.

    شما در تمام این سالها از نبود امکانات و نبودن بودجه گلایه فرمودید پس با کدام بودجه این حجم پروژه قابل انجام است؟؟؟؟!!!!

    فکر نمیکنید این حجم اعلام پروژه باید تحول بسیاری در زندگی هم استانی ها داشته باشد؟؟!! ولی متاسفانه فقیر و فقیر تر شده اند و فقط این مدیران دولت تدبیر و امید بودند که رخت اشرافیت برتن کردند!!!؟؟؟

    قضاوت با مردم و اجر و یا عذاب شما با خدا

  • سعید

    فرقی که در زندگی مردم در این سه ساله نشده بلکه به علت رکود اقتصادی حاکم توسط دولتمردان با تدبیر مردم هرچه داشته اند را هم فروخته اند تا نانی برای زنده ماندن داشته باشند پس چه 968 طرح و چه 9680000طرح را هم اعلام کنید نه کسی جوابی از شما خواهد خواست ونه آب از آب تکان خواهد خورد راحت باشید با برنامه های دورهمی ادامه دهید.اشرافی گری مطلق را در این هفته دولت که یادگار شهیدان رجایی و باهنر بودن و هردوی این عزیزان دشمن اشرافی گری بودند را به مدیران محترم فعلی دولت تدبیر و امید تبریک میگوییم.

  • ناشناس

    آقای بازوند! استاندار محترم! لطفا در صحبتهایت شعور مردم شریف لرستان را هم در نظر بگیرید ، مردم خوب ارزیابی و قضاوت میکنند، آنچه را که عیان است چه حاجت به بیان است! سه سال وقت ملت تلف شد مسئولین گویا امروز از خواب بیدار شده اند!!

  • رهگذر

    وقتی تنها پست مدیریتی یکی از همراهان....، قبل از انتخابات ۹۲،بقالی ۱۰متری باباش بوده ،یه شب میشه از شاگرد مغازه به همراه ورفیق .... توسعه فقط یه شوخی ،شوخی !!!!!

نظرات