نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

نماینده دورود وازنا در مجلس گفت:کارخانه فارسیت دورود براثر بی‌تدبیری مدیران تعطیل شد درحالی‌که ایجاد یک خط تولید جایگزین می‌توانست اشتغال پرسنل این کارخانه را حفظ کند.

به گزارش لرستان خبر، مجید کیانپور اظهار داشت: کارخانه فارسیت دورود براثر بی‌تدبیری مدیران تعطیل شد درحالی‌ که ایجاد یک خط تولید جایگزین می‌توانست اشتغال پرسنل این کارخانه را حفظ کند.

وی افزود: آن هزینه‌ای که برای تسویه‌حساب، تعدیل نیرو و بازخرید نیروها صرف شد می‌توانست یک خط تولید متفاوت با محصول جدید تولید کند و به اشتغال کمک کند اما تشخیص داده شد که این صنعت نمی‌تواند روی پای خود بایستد و آن را تعطیل کردند که با این کار فقط بیکاری را به جامعه اضافه کردند.

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس عنوان کرد: اگر واقعاً مدیران فارس خوزستان کارآفرین و به دنبال اشتغال بودند اجازه نمی‌دادند این کارخانه تعطیل شود.

وی بیان کرد: هفت درصد سهام کارخانه فارسیت دورود متعلق به شرکت فارس خوزستان و 93 درصد متعلق به مردم است اما مدیریت آن با فارس خوزستان است که نباید اجازه می‌داد این کارخانه به این وضعیت دچار شود.

کیانپور گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر مسئله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و منویاتشان را در این زمینه اعلام می‌کنند اما واقعاً می‌بینیم که در کارخانه فارسیت دورود اقتصاد مقاومتی انجام‌نشده و نگران هستیم که این مسئله به واحدهای دیگر سرایت کند و دیگر واحدها نیز تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: صبح روز گذشته 56 نفر از پرسنل کارخانه فارسیت دورود که 16 ماه حقوق معوقه داشتند درب شرکت فارس خوزستان در تهران تجمع کردند که پس از پیگیری و جلسه چند ساعته در نهایت به توافقاتی دست پیدا کردیم.

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس عنوان کرد: پس‌ازاین تجمع مدیر شرکت متقاعد شد که تا آخر این هفته دو ماه از حقوق معوقه این نیروها پرداخت و تا پایان مهرماه یک ماه دیگر از حقوق آن‌ها پرداخت کند اما واقعاً مشکل این‌گونه حل نمی‌شود چراکهحقوق 13ماه باقی می‌ماند و این 56 نفر بیکار هستند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران فارس خوزستان برای رفع مشکلات این نیروها تدبیر می‌کردند لازم نبود که این نیروها درب این شهرک تجمع کنند، کسی پاسخگوی آن‌ها نباشد.

 کیانپور ضمن تقدیر از عوامل نیروی انتظامی برای آرام کردن این نیروها افزود: نیروی انتظامی تلاش زیادی کرد تا این موضوع در همین مرحله اجتماعی کنترل شود.

وی بیان کرد: نیروهای تعدیل‌شده کارخانه فارسیت دورود می‌شد در این کارخانه یا کارخانه سیمان دیگری مشغول شوند و بتوانند دوره باقی مانده عمر کاری خود را در یک محیط صنعتی مناسب بگذرانند و به صنعت کشور خدمت کنند.

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس گفت: از مدیران ارشد فارس خوزستان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌شود وضعیت این نیروها را تعیین تکلیف کنند.

وی مطالبات 70 پرسنل کارخانه فارسیت دورود را حدود چهار میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: ما گوش شنوایی از مدیران فارس خوزستان می‌خواهیم تا مشکل مطالبات این نیروها را حل کنند، ما مدیر نگهداری نمی‌خواهیم بلکه مدیر توسعه‌ای می‌خواهیم.

کیانپور اظهار داشت: مطالبات قانونی این کارکنان باید پرداخت شود تا هرچه سریع‌تر این موضوع به سرانجامی برسد بنابراین از مسئولان فارس خوزستان می‌خواهیم یک واحد جدید و دوستدار محیط‌زیست را جایگزین کنند تا دوباره خط تولید این کارخانه راه‌اندازی شود.منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات