استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: بزرگ‌ترین مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی با زیربنای ۹۰ هکتار در استان لرستان احداث می‌شود.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در سی و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلندمدت برای اقتصاد کشور است اظهار داشت: به دلیل اینکه مباحث رویکرد اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم لحاظ شود برنامه پنجم یک سال دیگر تمدید و برنامه ششم با تأخیر یک‌ساله اجرا می‌شود.

وی افزود: اصل 44 قانون اساسی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد باوجوداینکه می‌توانست تحول بزرگی به وجود بیاورد ولی متأسفانه این اتفاق عملی نشد و از نحوه اجرای اصل 44 ناراضی بودند چراکه اصل 44 توسط دولت اجرا شد که لازمه آن پای‌کار آمدن مردم است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید بخش خصوصی ورود کند که باید برای ورود بخش خصوصی زیرساخت‌ها ایجاد شود و علی‌رغم اینکه باید این زیرساخت‌ها از محل فروش نفت باشد ولی توانستیم اعتماد پیمانکاران را جلب کنیم و اقداماتی در استان انجام دهیم که در حال حاضر نیز بدهی‌هایی به پیمانکاران داریم.

وی با اشاره به اینکه در راستای فراهم شدن زیرساخت‌های استان اقدامات خوبی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) صورت گرفته است بیان کرد: در  برش استانی برنامه دوساله‌ای داریم که 663 پروژه را در این مدت به اتمام برسانیم.

بازوند تصریح کرد: 84 واحد تعطیل‌شده در اختیار بانک‌های استان است که باید احیا شود، 103 طرح تعطیل‌شده راکد نیز باید احیا شود و هشت هزار و 900 میلیارد تومان برای اجرایی شدن 663 پروژه لازم است.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ 209 میلیارد تومان از منابع بودجه استانی است که معادل دو درصد است، سه درصد از بودجه داخلی دستگاه‌ها، 24 درصد از بودجه ملی و 30 درصد از بودجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این راستا برنامه‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی استان مشخص‌شده است.

استاندار لرستان بابیان اینکه شرکت گاز استان باید تا خردادماه سال آینده 250 روستا را گازرسانی کند که تاکنون 145 روستا گازرسانی شده است گفت: 558 روستا طی سه سال گازرسانی شده که بنا است در سال 96 تعداد این روستا را به هزارتا برسانیم.

وی اظهار داشت: در بحث صنعت استان نیز اقدامات خوبی انجام‌شده به‌طوری‌که کارخانه بزرگ فولاد ازنا که حدود 12 سال تعطیل‌شده بود راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از 200 نفر به‌صورت تخصصی در این کارخانه مشغول کار هستند.

بازوند افزود: توسط یک سرمایه‌گذار 90 هکتار زمین در استان خریداری‌شده تا بزرگ‌ترین مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در ورودی شهر احداث شود و بنا است بزرگ‌ترین موسسه خیریه در راستای آزادسازی زندانیان، کمک به محرومان و نیازمندان در استان ساخته شود.

وی در راستای کارخانه پارسیلون خرم‌آباد عنوان کرد: کارخانه پارسیلون در سال 82 با مبلغ سه میلیارد و 900 میلیون تومان فروخته شد که از این مبلغ تنها 390 میلیون تومان پرداخت‌شده درحالی‌که 28 میلیارد تومان پول گرفته‌اند، هفت هکتار زمین را به فروش رسانده و یک سری تجهیزات نیز فروخته‌شده و از طرفی هزار و 200 کارگر را به 120 کارگر رسانده است که این حاصل کار خصوصی‌سازی در استان لرستان شده است.

استاندار لرستان بیان کرد: بارها کارگران در مقابل استانداری تحصن کرده‌اند ما می‌توانیم سه میلیارد دیگر به آن 28 میلیارد اضافه کنیم ولی با این کار مشکل برطرف نمی‌شود.

وی بابیان اینکه باید 403 میلیارد تومان در بحث اقتصاد مقاومتی به بخش صنعت پول تزریق می‌شد تصریح کرد: جلسه ستاد تسهیل استان طی امسال 566 مصوبه داشته که 251مصوبه آن اجرایی شده است، 66 مصوبه مشکل از متقاضی بوده، 11 مورد مشکل از دستگاه اجرایی و 328 مورد نیز در دستور کار است.

بازوند خاطرنشان کرد: هشت هزار و 500 میلیارد تومان سپرده مردم استان در بانک‌ها است که 60 درصد از این پول در اختیار بانک‌های دولتی و 40 درصد در اختیار بانک‌های خصوصی است و کل پرداختی که بانک‌ها داشته‌اند تا امروز سه هزار و 11 میلیارد تومان بوده که سهم بانک‌های دولتی 81 درصد و بانک‌های خصوصی 19 درصد بوده است.

وی بابیان اینکه متأسفانه 70 درصد پول‌ها در بانک‌های خصوصی به‌راحتی به تهران، شمال و مشهد برای برج‌سازی می‌رود که تخلف است گفت: در بحث تسهیلات سند اشتغال بنا شد هزار و 160 میلیارد تومان از طرف بانک‌های دولتی و 960 میلیارد تومان بانک‌های خصوصی پرداخت شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: 79 میلیارد تومان وام ازدواج در سال 94 پرداخت‌شده که امسال به 194 میلیارد تومان رسیده و حدود 130 میلیارد تومان دیگر تا پایان امسال باید پرداخت کنیم.

وی افزود: اعتبارات ساخت مصلی های استان در سال 94، دو میلیارد و 515  میلیون تومان بوده که در سال 95 به سه میلیارد و 870 میلیون تومان افزایش‌یافته که تاکنون 37 درصد اعتبارات تخصیص‌یافته که به 50 درصد می‌رسد و سعی می‌شود این تخصیص اعتبار را به 70 درصد برسانیم.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات