تولید کننده دلفانی گفت : چوب عدم هماهنگی بین اداره مالیات و بازرگانی را خوردیم که منجر به تعطیلی کارگاه و در نهایت بیکار شدن ۱۲ کارگر شد…

به گزارش لرستان خبر، رئیس سابق اتحادیه پوشاک فروشان دلفان در گفت‌وگو با رازق با ابراز گله از تناقض بین حرف و عملکرد دولت اظهار کرد: مسئولین به جای عوام فریبی و رفتار پوپولیستی فکری به حال وضعیت مردم کنند.

شهمراد علیزاده، با بیان اینکه در دو سه سال اخیر بازار ضعیف شده و فروش امسال نیز به نسبت سال های قبل به حدود یک دهم رسیده است، گفت: عدم نقدینگی، افزایش مالیات، تعویق در تهعدات و تسهیلات، گران شدن اجناس باوجود رکود، قاچاق، جنس خارجی را از جمله معضلاتی بیان کرد که کسبه با آن درگیر و موحب تشدید رکود در بازار شده است.

وی با اشاره به تعطیل شدن کارگاه تولیدی خود، بیان کرد: از سال ۸۶  با وجود مشکلات زیادی که در پیش رو داشتیم موفق به راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک شدیم.

علیزاده ادامه داد: زحمت، انرژی، هزینه و زمان زیادی برای بومی کردن این کار صرف کردیم و در این بین ضرر و زیان بسیاری دادیم تا کارگران و خط تولید بصورت حرفه ای راه افتادند.

این تولید کننده ادامه داد: همه چیز خوب و زمان بهره برداری رسیده بود که پارسال احضارنامه‌ای مبنی بر ارزش افزوده و جریمه دیرکرد به مبلغ ۱۸میلیون و چهارصد هزار تومان برای سال های ۸۴ تا ۹۱ به تولیدی ارسال شد.

وی گفت: به اداره مالیات رفته و تصمیم به شکایت گرفتیم که پیش از شکایت در دادگستری بطور کل برگه احضاریه اولیه به مبلغ ۵ میلیون و چهارصد هزار تومان تغییر کرد!

علیزاده در ادامه افزود: تا سال ۹۴ هیچ احضارنامه ای به دست ما نرسیده بود و چوب عدم هماهنگی بین اداره مالیات ، بازرگانی و سایر متولیان ذیربط را ما و کارگران تولیدی خوردیم.

وی در ادامه این مطلب افزود: ما نه درخواست تسهیلات کرده بودیم و نه نقدینگی ولی اگر از همان ابتدا به تولیدی اطلاع میدانند که شامل ارزش افزوده و سایر هزینه ها میشویم  آمادگی کافی داشتیم و دچار چنین شوکی نمی شدیم.

رئیس سابق اتحادیه پوشاک فروشان دلفان ادامه داد: برای تولیدی که به سختی سرپا شده بود این مبلغ شوکی بود که باعث از هم پاشیدگی شُرکا و تعطیلی کارگاه و در نهایت بیکار شدن ۱۲ کارگر شد.

وی با اشاره به وعده های مسئولین در حمایت از تولید ملی، گفت: دولت با شعار و وعده های بی پایه و اساس در ارتباط با حمایت از تولید ملی به شعور من و امثال من به عنوان تولید کننده داخلی توهین می کنند.

علیزاده اضافه کرد: در این مدت حرف مسئولین ۱۸۰ درجه با عملشان فرق داشته و هیچ حمایتی از بنده بعنوان یکی از تولیدکنندگان داخلی نشد و به هر مسئولی که مراجعه کردیم هیچ گونه حمایتی نکرد.

وی در پایان اضافه کرد: شعار مسئولین باید دغدغه واقعی شان باشد و برای رفع از بحران اقتصادی حمایت از تولید کننده را در راس امور قرار دهند.

منبع:شبکه اطلاع رسانی راه دانا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات