مسئول بسیج سازندگی لرستان:

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۱۲۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از ابتدای امسال تاکنون توسط بسیج سازندگی لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

سرهنگ علی بیرانونداظهار داشت: بسیج سازندگی لرستان امسال در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در بحث اشتغال و افزایش تولید اجرای هزار و 961 طرح را در دست اجرا داشته که تاکنون هزار و 218 طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای اجرایی شدن هزار و 218 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی 18 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان عنوان کرد: در بحث پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی 150 پروژه در دستور کار بوده که از این تعداد 30 پروژه کاملاً احداث و 120 پروژه نیز تکمیل و بازسازی‌شده است که برای انجام کار این پروژه‌ها 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: در ابتدای کار 150 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در دستور کار بسیج سازندگی استان لرستان بوده اما در عمل 248 پروژه انجام شد چراکه 165 مدرسه در طرح هجرت سه دانش‌آموزی زیباسازی و رنگ‌آمیزی شده و 13 پروژه (ساخت مسجد، خانه عالم، خانه محرومین، غسالخانه، ساخت پل دسترسی و تأمین آب شرب روستا) نیز بر اساس تفاهم‌نامه آستان قدس رضوی توسط گروه‌های جهادی شروع‌شده است که با توجه به افزایش پروژه‌ها میزان اعتبار این حرکت‌های 20 میلیارد ریال است.

بیرانوند به اشاره به اینکه از ابتدای امسال اجرای 50 هزار نفر اردوی جهادی در مناطق محروم استان در دستور کار قرار گرفت گفت: در بحث حرکت‌های جهادی رده‌های قشری مانند جامعه بسیج پزشکی، بسیج محلات، بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج مهندسین صنعت و طلاب همکاری با بسیج سازندگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی، در بخش کشاورزی با جمع‌آوری محصول و کارهای ترویجی و آموزشی و لایروبی انهار و در بخش فرهنگی با برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی به مردم مناطق محروم استان خدمت‌رسانی شد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات