وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با معاون خاورمیانه بانک جهانی، خواستار فعال شدن این بانک در اعطای تسهیلات به ایران شد.

سیدشمس الدین حسینی در دیدار با خانم" اندرسون" معاون خاورمیانه بانک جهانی، خواستار فعال شدن این بانک در خصوص اعطای کمک های فنی در زمینه امنیت جاده ای، مبارزه با آلودگی هوا در کلان شهرها و نیز انتقال تجربیات کشورمان در این ارتباط به بانک جهانی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات اعطایی بانک جهانی به کشورمان مرتبط با امور توسعه ای و انسانی بوده است افزود: بنابراین نباید بازپرداخت اقساط این تسهیلات با امور سیاسی تداخل پیدا کند.

وی گفت: برخورد ایران با بانک جهانی همواره یک برخورد صمیمانه بوده و گواه آن نیز مشارکت فعال کشورمان در افزایش سرمایه عمومی بانک و پرداخت یکجای مبلغ ۵۳ میلیون دلار به آن بوده است.

همچنین خانم اندرسون نیز طی سخنانی در این دیدار، از جمهوری اسلامی ایران به واسطه شرکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک جهانی قدردانی کرد. معاون خاورمیانه بانک جهانی ضمن ابراز همدردی با خانواده های زلزله زدگان در جنوب ایران، مرگ تنی چند از هموطنان مان را در این حادثه تسلیت گفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات