لرستان خبر گزارش می دهد

بخش‌هایی از بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید والیان الیگودرز پس از انتظار ۲۵ ساله شهروندان امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر، وعده بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در استان لرستان توسط مسئولان استانی و اکران چندباره آن طی سال‌های گذشته مردم شهرستان‌های مختلف استان را در چشم‌انتظاری عمل به این وعده‌ها باقی گذاشته تا عنوان  پروژه "تاریخی" و یا "آثار باستانی" را به آن‌ها دهند.

از جمله این پروژه‌ها بیمارستان 96 تختخوابی شهید ولیان شهرستان الیگودرز است که 25 سال از آغاز احداث آن گذشته و هرسال برای بهره‌برداری از آن به مناسبت‌های مختلف همچون هفته دولت، دهه فجر و سفر ریاست جمهوری وعده‌های مختلفی داده می‌شود و هر بار این وعده‌ها تمدیدشده تا به بهانه‌ای یک سال دیگر بر عمر ساخت این بیمارستان آن‌هم تنها با 96 تختخواب افزوده شود.

شهرستان 140 هزارنفری الیگودرز در جنوب شرقی استان لرستان به دلیل نداشتن زیرساخت‌های درمانی لازم بیماران آن به‌ ناچار به شهرهای اطراف برای پیگیری درمان خود اعزام می‌شوند اما از حدود 30 سال پیش زمزمه‌های احداث یک بیمارستان شکل گرفت تا پس‌ازآن کلنگ احداث بیمارستان امام صادق (ع) که مدتی بعد به خواست شهروندان این شهرستان به نام شهید این دیار شهید ولیان تغیر نام گرفت، به زمین زده شود.

اما این تازه ابتدای ماجرای تولد یک بیمارستان کوچک در این شهرستان بود تا سال‌ها بعد این پروژه به دستاویز تبلیغاتی بسیاری از مسئولان تبدیل‌شده و وعده پیگیری احداث آن ابزاری برای جلب نظر شهروندان این دیار شود فارغ از اینکه احداث آن ربع قرن به طول کشید.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع بااعتباری معادل 800 میلیارد ریال در منطقه‌ای خارج از شهرستان الیگودرز احداث‌شده که جاده دسترسی مناسبی نداشته و سالیانه در این محور تصادفات بسیاری منجر به کشته و زخمی شدن رهگذران می‌شود اما با این‌حال که قرار بود این بیمارستان در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری برسد مناسب نبودن جاده دسترسی آن بهانه‌ای شد تا بهره‌برداری از آن بار دیگر به تأخیر افتاده و چشم‌انتظاری 25 ساله مردمان این دیار تمدید شود.

با سفر وزیر بهداشت و درمان در سال گذشته و بازدید از این بیمارستان ابهام بهره‌برداری از آن بار دیگر توسط این مقام بلندپایه کشوری در مورد تاریخی شدن این پروژه مطرح‌شده و گلایه به درازا کشیده شدن آن توسط وی نیز عنوان شد اما این امر تلنگری برای سرعت گرفتن اتمام این پروژه نشد تا مسئولان استانی و شهرستانی طولانی شدن آن را به‌واسطه بروکراسی‌های معمول اداری دانسته و گیرکردن در پیچ‌وخم اعتبارات را بهانه خود برای این تأخیر معنادار عنوان کنند.

بااین‌حال امروز و در روند سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان لرستان در کنار چند طرح و پروژه عمرانی که قرار است با حضور وی چند بخش از آن به بهره‌برداری برسد قفل این پروژه چندین ساله نیز شکسته شده و مردم شهرستان الیگودرز از این به بعد می‌توانند از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کنند.

این بیمارستان شامل بخش‌های مختلف بستری، رادیولوژی، ارتوپدی، سونوگرافی و اورژانس است که با افزوده شدن این مرکز به چرخه درمانی شهرستان الیگودرز، دیگر نیازی به مراجعه شهروندان برای پیگیری درمان خود به شهرهای دور و نزدیک نیست.

منبع تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات