حاشیه های انتخاباتی

یکی از اقداماتی که افکار عمومی در زمان هیاهوی انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار داد؛ آتش زدن قبر پدر یکی از حامیان اصلی کاندیدای انتخاباتی خاص در یکی از شهرستان هاست.

به گزارش لرستان خبر، مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم با رأی دادن به صورتهای گوناگون نمایندگی حاصل می شود. در زمان انتخابات، کاندیداهای نمایندگی برای جلب مشارکت سیاسی از شیوه های تبلیغاتی گوناگون استفاده می کنند تا وزنه ی مشارکت مردم و جذب آرا را به سمت کانال تبلیغی خود سنگین کنند.

در این میان، در زمان انتخابات بنا به شرایطی که برای جذب آرای مردم متصور است؛ برخی از این کاندیداها ممکن است برای بیرون کردن رقیب از صحنه ی انتخابات به هر وسیله ای دست بزنند تا بتوانند شاهد پیروزی خود باشند.

وسیله هایی که گاهی نه تنها هدف انتخابات سالم و بهره مندی از یک موازانه ی معقول سیاسی را نادیده می گیرد؛ بلکه از وجاهت عرفی و قانونی خود هم عدول کرده و پای تبلیغات کاندیداها را به اقدامات و یا مجالسی باز می کند که افکار عمومی را جریحه دار خواهد کرد.

یکی از اقداماتی که افکار عمومی در زمان هیاهوی انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار داد؛ آتش زدن قبر پدر یکی از حامیان اصلی کاندیدای انتخاباتی خاص در یکی از شهرستان هاست.

این قبر، متعلق به پدر یکی از اصلاح طلبان قدیمی بوده که به جهت حمایت از یک کاندیدای خاص با نکوهش برخی از گفتمانهای انتخاباتی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

برخی شنیده ها، حمایت این حامی اصلی از یک کاندیدای خاص را و تخریب چهره ی انتخاباتی وی را دلیل این اتفاق می دانند؛ این در حالی است که برخی شنیده های دیگر حاکی از آن است که این اتفاق یک مظلوم نمایی برای سرپوش گذاشتن به انتشار فیلمهایی از هواداران این کاندیدای خاص است.

در این فیلمها که در دفتر این پایگاه خبری موجود می باشد؛ این کاندیدای در خانه ی یکی از طرفداران خود حاضر است.

یکی از حامیان این کاندیدا که شعار حمایت از او را سرمی دهد؛ خود را سرباز گمنام حضرت امام معرفی می کند و در دلایل حمایت می گوید:«به خاطر کارهایی که آقای کاندیدا برایمان انجام داده است!»

در یکی دیگر از فیلمهایی که در این شهرستان، دست به دست می چرخد؛ برخی از همین طرفداران این کاندیدای خاص را پای بساط شراب به نمایش می گذارد.

انتشار این فیلمها با واکنشهایی از جمله انتشار بیانیه در شبکه های اجتماعی این شهرستان روبرو می شود.

بر این اساس برخی از اموری که در زمان انتخابات از سوی طرفداران برخی کاندیداها مشاهده می شود؛ نه تنها بی اخلاقی و بداخلاقی انتخاباتی را به اوج خود می رساند؛ بلکه تحرک انتخاباتی را از مردم هم سلب می کند.

آیا در زمان تبلیغات انتخاباتی، کاندیداهای مجلس برای جلب حمایت رأی هواداران خود باید به هر شیوه ی ممکنی دست بزنند؟ آیا باید در زمان انتخابات که زمانی حساس است؛ این گونه افکار عمومی را به واکنش واداشت؟

آیا بهتر نیست این بی تقوایی های سیاسی که برای رسیدن به هدف پیروزی در انتخابات، هر وسیله ای را مباح دانسته اند؛  از ارتکاب هر عملی که شائبه‏ ی عبور از خطوط قرمز و تجاوز به حقوق دیگران را دارد؛ برحذر باشند؟ منبع سفر افلاک

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    سلام و کمال تشکر از بی طرفی شما و درز حقایق موجود در شهرستان ####

  • دلواپس

    با سلام، ولا انگار نه انگار که با آبروی مردم شهر و استان داره بازی میشه،اصلا چه لزومی داره یه شخصی با این همه درایت و بلوغ فکری الان شده آلت دست این و آن و هر جا که میری دم از این فیلم و طرفدارانش میزنن ولا قباحت داره و نماینده که هیچ بشه وزیر هم ارزشش را نداره،میگن اگ میخای یک نفر را بشناسی در مورد دوستانش تحقیق کن..... حالا این نماینده محترم، دیشب یه جلسه داشته خونه یکی از شرور ترین افراد محله تازاباد که نامبرده شهرت خاصی دارن و الانم فراری میباشند و تحت تعقیب؟ آخه چرا یه نماینده باید اینقدر بی خیال افکار عمومی، آدم الان دیگ به تایید ایشون از مراجع قانونی شک میکنه....البته میگن که لابی بسیار قوی هم تو استان دارن و هم کشور.وگرنه کسی جرات این کار ها رونداره؟؟؟بعد جالبتر اینجاست که شعار همین طرفدارانش که جماعت........ میباشند اینه؟قاضی با عدالت پیروزیت مبارک!!!!پناه بر خدا

  • ناظربیطرف

    ازشیوه بیانتان درباره اهانت به قبر وجلسه ی کاندیدابا افرادخاص کاملا هویداست که حداقل مخالف این کاندیدا هستید درضمن پیام آقای دلواپس هم سرشار از تهمت است۰

  • ناشناس


    سلام واقعاً متاسفم که یکبار دیگر نام شهرم اینطور بر سر زبان ها می چرخد، این چه کاندیدای است که فقط سر و کار با قاتل و ارازل اوباش را دارد، خدا به دادمان برسد

  • ایرانی مسلمان

    زرشک

  • سیاس

    خود کرده را تدبیر نیست
    اگه میدنن که براشون مشکل به وجود میاد برا چند تا رای تو این جلسات شرکت نکنن

  • sg

    عرض سلام و ادب،چقدر خوبه که تعصب رو کنار بزاریم و واقع بینانه نظر بدیم،مگر میشود که شخصیت یک انسان متشخص و لایق با یک فیلم کاملا مغرضانه خدشه دار شود،هیچ انسانی از درون و رموز انسان دیگر خبر ندارد بجز خداوند و خود فرد،از کجا معلوم که حامیان کاندیداهای دیگر برای خود چه دنیایی ساخته اند،ما فقط14 تا معصوم داریم،نه کم و نه بیشتر!!!

  • سیاوش

    سیکتر بابا ، این قاضی عادل ، نه دستش واسه مردم کوهدشت رو شده

نظرات