در پی ضیافتهای انتخاباتی برخی کاندیداها؛

انتخابات تنازع برای بقا به هر قیمتی نیست که اگر چنین باشد باید در انسان بودن خود شک کنیم، انتخابات تضارب آرا است تضاربی که بایدبه انتخاب یک فرد خاص برای دفاع از حقوق تمامی مردمان آن محل یا شهر بیانجامد،

به گزارش لرستان خبر، همنوعان، هم مذهب ها، هموطنان، هم زبانها، همشهریان عزیز و…هر چقدر این جمله را ادامه دهم مطمنا نقاط اشتراک بیشتری بین ما نمایان خواهد شد که بزر گترین نقطه اشتراک ما همان انسان بودن ماست؛ آیا جز این است که قدرت تفکر و تعقل انسان را از تمامی موجودات متمایز ساخته است؟!

حال اگر تضارب نظرات و آرای ما در مورد یک مسئله خاص که ریشه در قدرت تفکر ما دارد، باعث برافروختگی و خشم ما و عدم تحمل عقیده و آرا طرف مقابل شود ما چه فرقی با سایر موجودات داریم که برای بقا بر سر غذا و آب می جنگند.

باید بدانیم و بدانید که انتخابات تنازع برای بقا به هر قیمتی نیست که اگر چنین باشد باید در انسان بودن خود شک کنیم، انتخابات تضارب آرا است تضاربی که بایدبه انتخاب یک فرد خاص برای دفاع از حقوق تمامی مردمان آن محل یا شهر بیانجامد، چه آنان که نظرشان به آن شخص منتخب مثبت بوده و چه دیگرانی که نظرشان منفی بوده است، پس این چوب و چماق کشیدن این تخریب ها، این فحش شنیدن ها، این فحش دادن ها ریشه در کجا دارد؟

کاندیداهای محترم کاری نکنید که در اذهان مردم این شهر نسبت به شما این شائبه پیش بیاید که به هر قیمتی می خواهید منتخب این مردم زجر کشیده باشید. باور کنید تشخیص بین شیفتگی قدرت و عشق به خدمت برای ما مردم کار دشواری نیست.

اگر قرار بر این است که این رقابت انتخاباتی که در همه جای دنیا سالی چندین باربه اشکال مسالمت آمیز و کاملا دموکراتیک اتفاق می افتد، از هم اکنون یک تنازع برای بقا باشد ما نمی خواهیم قربانی این تنازع باشیم.

اگر هر کدام از شما کاندیداهای محترم قرار است بعد از نشستن بر صندلی مجلس تا همیشه وامدار چند ده نفر یا نهایتا چند صد نفر از حلقه نزدیکان خود باشید پس رای هر کدام از ما خیانت است به چندین هزار نفر از مردم رنج کشیده مان…

هر کدام از شما که منتخب این مردم باشید صرفا بار یک مسئولیت سنگین را بر دوش گرفته اید ما از شما انتظار نداریم که در طی چهار سال برای جوانان ما،برای فرهنگ ما، برای اقتصاد ما، برای تمام نداشته هایی که باید داشته باشیم و نداریم معجزه کنید اما می خواهیم تمام توان و وقت خود را مصروف حل گوشه ای از این مشکلات کنید و منافع مردم این دیار را با هیچ مصلحتی معاوضه نکنید.

قرار نیست صندلی مجلس صندلی بقالی خانوادگی شما باشد که به واسطه نشستن بر آن به اطرافیان و نزدیکان خود پست و شغل و وام و… پیشکش کنید و سایر مردم را عابرینی بپندارید که گه گداری از جلو این بقالی می گذرند بدون اینکه مزاحمتی برای شما داشته باشند!!

این صندلی که قرار است بر آن جلوس کنی تخت سلیمان نیست که با آن پرواز کنی و آنقدر اوج بگیری که ما در نگاهت نقطه های سیاهی شویم که برخی از ما برای دیده شدن مجبور شوند از دیگران پله بسازند!

کاندیدای عزیز آری من گرسنه ام ولی این شکم من نیست که به شام و ناهار شما نیاز داشته باشد شکم را می توان با نان و آب خالی دهانش را بست همانگونه که پدران ما با بلوط و ماست سخت ترین دوران گرسنگی را از سر گذراندند، ولی ذهن مرا سالهاست با هزاران سوال بی جواب گرسنه نگه داشته ای و تحمل هیچ گرسنگی از این سخت تر نیست.

با وعده ی ضیافت شام و ناهارت فقط اندکی ذهن گرسنه ام را سیر می کنی و من به جواب بعضی سوالاتم می رسم و همین برای من کافی است تا در نه گفتن به طرز فکر امثال شما مصمم تر شوم.

کاند یدای امروز و نماینده فردای ما، نماینده ده ها هزار نفر بودن علاوه بر سواد آکادمیک و تجربه یک شاخصه مهم تر می خواهد و آن شجاعت است؛ شجاعت در نه گفتن به آنان که از تو پست می خواهند از تو عزل و نصب می خواهند به واسطه حب و بغض شخصی که نسبت به دیگران دارند، نه گفتن به نزدیکترین اطرافیانت اگر از تو کاری خواستند که در تضاد با منافع مردم بود، مطمئن باش که اکثریت کسانی که این روزها برایت دست می زنند و هورا می کشند چنین شجاعتی از تو می خواهند.

ولی از آنجا که در این کارزار انتخاباتی حرف آخر را مردم خواهند زد همگی ما باید با تعقل و تفکر بیشتر، با تلاش برای شناخت هر چه بیشتر اشخاصی که در صدد تکیه دادن بر کرسی نمایندگی این مردم هستند؛ انتخابی داشته باشیم که اکثر ویژگی های مذکور را داشته باشد و لحظه ای در راه احقاق حقوق مردم محروم ما از پای ننشیند.آسوبان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات