یادداشت؛

خبرهای دیگری هم در خصوص معامله آرا و حمایت افرادی در داخل و بیرون شعب از کاندیداها به دستمان رسید که از پرداختن به جزئیات آن‌ها معذوریم!

به گزارش لرستان خبر، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری، هفتم اسفند و با حضور حماسی و پرشور مردم برگزار شد‌.
در استان لرستان با مشخص شدن نتایج، حوزه‌های انتخابیه الیگودرز، سلسه و دلفان، کوهدشت و پلدختر منتخبین مردم این حوزه‌ها به مجلس راه یافتند، اما انتخابات در حوزه‌های خرم‌آباد و چگنی، بروجرد و دورود و ازنا به دور دوم کشیده شد.
انتخابات دور دوم احتمالا اواخر فروردین یا اوایل اردی‌بهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. این فاصله زمانی، فرصت مناسبی است تا کاندیداهای راه یافته به دور دوم برنامه‌های خود را بهتر از قبل به مردم ارائه نمایند. کاندیداها با علم، آگاهی و شناخت از حوزه انتخابیه و توانایی که در خود سراغ دارند فارغ از هر شائبه، صادقانه مردم را با اهداف ترسیم شده خود آشنا سازند.
اما آن‌چه که قبل از برگزاری انتخابات دور اول دیدیم و یا درفاصله زمانی تا برگزاری دور دوم انتخابات می‌بینیم و خواهیم دید، چیزی جز تخریب کاندیداها نیست. هواداران دو آتشه کاندیداها هم که انسان‌هایی، فهیم و با منزلت اجتماعی هستند، ناخواسته گرفتار این دام شده و برای حمایت از کاندیدای خود به تخریب کاندیدای دیگر می‌پردازند.
فضای مجازی این روزها آبستن تسویه حساب‌های شخصی طرفداران کاندیداها شده است. در تالارها و گروه‌های مجازی بعضی پا را فراتر از تخریب گذاشته‌اند و منزلت اجتماعی و خانوادگی کاندیدا را هدف قرار می‌دهند، امری مذموم که هر روز بر دایره‌ی وسعت و تخریب آن افزوده می‌شود.
با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس که سی و هفتمین انتخابات بعد از انقلاب بود هنوز در اکثر شهرستان‌ها، و حوزه‌های انتخابیه طوایف سرنوشت کاندیداها را رقم می‌زنند که این مورد هم، در ردیف همان تخریب‌ها قرار دارد؛ زیرا شایستگی، لیاقت و اهداف عقلانی در گیر و دار طایفه‌بازی محو و ناپدید می‌شود.
پاشنه‌ی انتخابات در لرستان از دیر باز بر پایه این دو اصل چرخیده و همچنان می‌چرخد. محور تمام این بد‌اخلاقی‌ها هم کسی نیست جز خود کاندیداها! وقتی کاندیدایی به طایفه و گروهی قول می‌دهد در صورت انتخاب شدن و رفتن به بهارستان و نشستن بر صندلی سبز مجلس مشکل جوانان بیکار آنان را حل می‌کند، جوانان بیکار آن طایفه نیز برای عزیز شدن نزد کاندیدای مورد نظر به هر طریق ممکن و برای ارادت بیش‌تر در ستاد این کاندیدا بدگویی سایر کاندیداها که اتفاقا کار‌سازترین حربه‌ی این روزهاست می‌پردازند.
 البته نمایندگان راه یافته به مجلس در ادوار گذشته که در دوره‌های بعد کاندیدا می‌شوند با علم به حواشی گذشته و این که در شعارهای دوران انتخاباتی‌شان چقدر غلو کرده و همان شعار‌ها آفت و بلای انتخاب‌شان در دوره‌های بعدی شده است (‌به آرا ماخوذه نمایندگان ادوار گذشته مراجعه نمایید) سعی می‌کنند از دادن شعار‌های دهان پرکن پرهیز نمایند.
خبرهای دیگری هم در خصوص معامله آرا و حمایت افرادی در داخل و بیرون شعب از کاندیداها به دستمان رسید که از پرداختن به جزئیات آن‌ها معذوریم! مردم شریف لرستان آگاه‌تر از آن هستند که این بار بازیچه‌ی دست کسانی قرار گیرند که مثل روز روشن به آن‌ها دروغ می‌گویند. این مردم خوب می‌دانند که وظیفه نماینده مجلس چیست و حدود و اختیارات آ‌ن‌ها چقدر است، لذا انتظار می‌رود در مقابل سخنان غلو‌آمیز برخی کاندیدا‌ها عکس‌العمل نشان دهند.
جان کلام این که فضای تبلیغات مجازی این روزها‌ی استان نه تنها فضای سالمی نیست بلکه جز تخریب هیچ خروجی دیگری ندارد.
 در پایان مردم را به آیه 11 سوره مبارکه الرعد جلب می‌کنم که خداوند در قرآن می‌فرماید: «خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آن که آن‌چه را در خودشان است تغییر دهند».
 
نویسنده: محمد فیضی-بانگ اساطیر

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات