نامزد مردم بروجرد در انتخابات مجلس مطرح کرد

نامزد مردم بروجرد در انتخابات مجلس گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در اولویت کار مجلس دهم قرار بگیرد توجه جدی به مسائل اقتصادی است چرا که امروز دشمن‌ روی آن دست گذاشته و احتمال یافتن راه نفوذی از این طریق و ضربه به استقلال کشور وجود دارد، اقتصاد است.

به گزارش لرستان خبر، انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه گذشته به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد که چهار کاندیدا برای تصاحب دو کرسی نمایندگی مجلس با کسب بیشترین میزان آراء مردم در حوزه انتخابیه شهرستان بروجرد به دور دوم انتخابات که قرار است دهم اردیبهشت‌ماه برگزار شود راه یافتند.

شهرستان بروجرد، اشترینان و روستاهای آن با دارا بودن بیش از 350 هزار نفر جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

عباس گودرزی یکی از کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بروجرد است که گفت‌وگویی با این کاندیدای بروجردی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تسنیم:مهم‌ترین اولویت مجلس دهم از دید شما چه باید باشد؟

گودرزی: مهم‌ترین مسئله‌ای که به نظر می‌رسد باید در اولویت کار مجلس دهم قرار بگیرد توجه جدی به مسائل اقتصادی است چرا که امروز نقطه‌ای که دشمن‌ روی آن دست گذاشته و احتمال یافتن راه نفوذی از این طریق و ضربه به استقلال کشور وجود دارد، مسئله اقتصاد است و تنها راه و امکانی که برای حل مشکلات کشور وجود دارد اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و ریل‌گذاری برای دولت در راستای هدایت و حمایت از دولت برای حرکت به سمت اقتصاد درون‌زا و تقویت پایه‌های اقتصاد داخلی است.

در کشور 70 میلیون بازار مصرف داخلی و 370 میلیون بازار کشورهای هم‌مرز وجود دارد بنابراین استفاده از این ظرفیت و توجه جدی به تولید داخل می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را مرتفع کند.

تسنیم: 1840 پروژه عمرانی نیمه‌کاره و618 پروژه اقتصادی نیمه‌کاره در استان لرستان وجود دارد؛ برای راه‌اندازی این ظرفیت چه راهکارهایی باید اندیشیده شود؟

گودرزی: مجموع علل و عواملی باعث می‌شود که رکود اقتصادی در صنایع اتفاق افتاده و برخی از ظرفیت‌های ما معطل بماند. گاهی ضعف مدیریتی و نظارتی و یا ضعف صلابت سرمایه‌گذار که اعتباری را به اسم پروژه‌ای دریافت کرده و آن را جای دیگری هزینه می‌کند این مشکلات را به وجود می‌آورد.

گاهی سرمایه‌گذار طمع می‌کند و به بهانه‌های مختلف به دنبال این است که تسهیلات مناسبی دریافت کند اما در برخی موارد مشاهده می‌شود این تسهیلات دریافتی را در نقاط دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید در صورت وجود خلاهای قانونی در این زمینه قوانینی در مجلس لحاظ شود.

در زمینه نظارتی هم باید همه متولیان امر متوجه باشند که امروز لااقل اگر ظرفیت جدیدی ایجاد نمی‌کنند اجازه هدر رفتن فرصت‌های موجود را هم ندهند. بنابر این باید همت به خرج داد و با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی نفس جدیدی در کالبد وضعیت اقتصادی استان و شهرستان دمید و با وحدت و هم‌دلی در مجمع نمایندگان استان که من درگذشته تجربه مسئولیت مشاور رئیس مجمع نمایندگان استان را داشته‌ام، این مشکلات را با استفاده از خرد جمعی و مشارکت صاحبان ایده و نظر مرتفع کرد.

تسنیم: رونق اقتصادی کشور با چشم دوختن به غرب و آمریکا محقق می‌شود یا با به کار بستن ظرفیت‌های داخل کشور؟

گودرزی: تنها راه برون‌رفت از وضع موجود توجه جدی به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است اگر تصور شود که راه دیگری وجود دارد به میزان تصور و توجه به راه‌های دیگر از راه اصلی غفلت کرده و به نسبتی که ما توجه به راهکارهایی غیر از اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های درون کشور و حمایت از تولید داخل داشته باشیم به همان میزان از هدف خود فاصله گرفته و دچار غفلت شده‌ایم. بر این اساس تنها و تنها راه برون‌رفت اتکا به ظرفیت‌های درون و شناسایی این ظرفیت‌ها است.

تسنیم:شما چه برنامه‌ای در راستای کاهش فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم‌ دارید؟

گودرزی: در راستای  توسعه، پیشرفت و توسعه این شهرستان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و برای احیا و تحقق این خواسته‌ها که مؤلفه‌هایی از پیشرفت یک شهر محسوب می‌شود برای رفع موانع و تحقق حقیقی مسئله تلاش می‌شود.

در راستای پیشرفت و تعالی همه زیرساخت‌ها از جمله صنعت کشاورزی و سدسازی که می‌تواند گام مؤثری در راستای توسعه و تعالی یک شهر محسوب شود و نیز برای جذب سرمایه‌گذار به‌منظور ایجاد اشتغال، حمایت از صنعت گردشگری در بروجرد که این ظرفیت کم‌نظیر و خدادادی در شهر ما به شکل مطلوب وجود دارد، تلاش می‌شود.

در دیگر حوزه‌های می‌توان با استفاده از خرد جمعی و نظرات و ایده‌های نخبگان و کسانی که به کثرت بر روی این مسائل کار و تأمل کرده‌اند، مشکلات را بررسی و در راستای رفع موانع اقدام کرد چراکه هنگامی موفق خواهیم بود که پل ارتباط بین مردم و مسئولان باشیم بنابراین باید نماینده مردم، نخبگان و طبقات مختلف جامعه باشیم و اینکه فکر کنیم همه‌چیز را یک نفر تنها بر اساس نظرات و ایده‌های خود بدون مشورت کردن و استفاده از خرد جمعی حل کنیم تصور نادرستی است.

تشکیل کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌های متنوع و استفاده از نقطه نظرات دل‌سوزان شهر می‌تواند گامی مؤثر در راستای شناسایی و رفع مشکلات باشد.

تسنیم: رسالت مجلس دهم در راستای نظارت و همکاری با دولت برای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» چیست؟

گودرزی: مجلس نه وکیل الدوله است و نه مقابل دولت در واقع دولت بر خواسته و برآمده از رأی و اراده ملت است و حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب را دارد بنابر این همه ما موظفیم دولت را در راستای تقویت انقلاب و خدمت‌رسانی به ملت کمک کنیم. از سویی مجلس وکیل مردم است و دو قطبی کردن مجلس به این معنا که یا باید صد درصد مطیع دولت باشد یا صد درصد مقابل دولت نگاهی نادرست است که عده‌ای تلاش می‌کنند به آن دامن بزنند.

کسانی که به دنبال تقویت این اندیشه هستند افرادی فرصت‌طلب بوده که تعهدی به‌نظام و انقلاب و مردم ندارند و تنها با  طرح این صحبت‌های فرعی و بی‌پایه و اساس به دنبال این هستند که منافع خود را تأمین کنند.

راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شعار امسال است. این شعار به‌ ظاهر یک شعار است اما محتوای آن شعار نبوده و اقدام و عمل است و محتوای آن وظیفه ما را در این میان تعریف می‌کند. شعار امسال در حقیقت شعار نیست و عنوان آن تعریف جهت‌گیری مسئولان و تکلیف آنان در این زمینه است.

اقدام و عمل یعنی اینکه تمام مسئولان اقدام اول و اولویت خود را اقتصاد قرار دهند چرا که اگر به لحاظ اقتصادی ضعیف شویم راه نفوذ دشمن بازشده و به استقلال کشور آسیب وارد می‌شود و از درون دچار پوسیدگی می‌شود.

امروز یکی از مؤلفه‌های اصلی در قدرت و اقتدار کشور حوزه اقتصاد است که حتماً باید به‌طور جدی به این مسئله پرداخته شود و اگر راهکارهای رهبر فرزانه انقلاب و دیگر راهکارها را با استفاده از فکر نخبگان استخراج‌ کنیم فرهنگ و مسائل دیگر کشور در فضای اقتصادی قوی قابل تقویت است هرچند که فرهنگ زیرساخت تمامی مسائل است.

تسنیم: راهکار شما برای جذب سرمایه‌ به شهرستان بروجرد چیست؟

گودرزی: سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری باید احساس امنیت کند بنابراین باید موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود. سرمایه‌گذار اگر در پیچ‌ و خم ادارات گرفتار شود ترجیح می‌دهد پول خود را در بانک گذاشته و سود آن را دریافت کند بر این اساس باید زمینه جذب سرمایه‌گذار به معنای حقیقی کلمه فراهم شود و با کنار گذاشتن تنگ‌نظری‌های رایج در شهر فرصت حضور سرمایه‌گذاران واقعی برای سرمایه‌گذاران حقیقی ایجاد شود.

مدیران نیز موظف‌اند سرمایه‌گذاران حقیقی را حمایت کنند نه آن سرمایه‌گذاری که با اسم سرمایه‌گذاری پول ملت را چپاول کرده و خارج از شهر سرمایه‌گذاری می‌کند و به نام این ملت تسهیلات و اعتباراتی که سهمیه این ملت است خرج دنیای خود می‌کند.

دستگاه‌ها و متولیان باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنند. باید کانونی برای حمایت از سرمایه‌گذار تشکیل شود که در صورت بی‌مهری به سرمایه‌گذار آن‌ها بتوانند به این کانون مراجعه کرده و  با حضور مؤثرین مسئولان کلان شهرستان از آن‌ها حمایت شود. باید به این مسئله اعتقاد داشت که سهم خواهی از سرمایه‌گذار نشود.

تسنیم: بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی صنعتی بروجرد تعطیل است برای راه‌اندازی این واحدها چه راهکاری نیاز است؟

گودرزی: برخی‌ها فکر می‌کنند تنها راهکار علاج مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی این شهرستان اعطای تسهیلات و افزایش بدهی‌های آن‌ها است اما اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و مناسب تنها یکی از مؤلفه‌های حمایتی از صنایع است.

تشکیل کارگروهی با حضور تولیدکنندگان و بررسی مشکلات آن‌ها از نزدیک و استخراج و ارائه راهکاری مناسب با هم‌فکری و مشورت صاحب‌نظران و کسانی که فهم درک مسئله و توان ارائه نظر را داشته باشند راهکارهای مناسب در راستای افزایش توان اقتصادی واحدهای تولیدی این شهرستان است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات