کدام شایسته خادمی مردم را دارد؟

حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی به عنوان حوزه مرکز استان یکی از مهم ترین حوزه های انتخابیه کشور و استان لرستان است که هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی نتوانسته اند حائز یک چهارم آرا شوند

به گزارش لرستان خبر، انتخابات مجلس دهم در حوزه های انتخابیه لرستان برگزار و از مجموع ۷حوزه انتخابیه تکلیف منتخبان مردم در چهار حوزه کوهدشت و رومشگان،پلدختر و معمولان،الیگودرز و سلسله و دلفان مشخص شده است. در سه حوزه خرم آباد و چگنی ،بروجرد و اشترینان و دورود و ازنا نیز به دلیل عدم نصاب یک چهارم آرا انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است .

حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی به عنوان حوزه مرکز استان یکی از مهم ترین حوزه های انتخابیه کشور و استان لرستان است که هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی نتوانسته اند حائز یک چهارم آرا شوند و به همین دلیل چهار نامزد ی که موفق به بیشترین آرای مردم خرم آباد شده اند برای کسب دو کرسی مجلس دهم راهی مرحله دوم شده اند.

این پایگاه در حالی که کمتر از  دو هفته به برگزاری انتخابات مرحله دوم باقی مانده است  اقدام به انتشار بیوگرافی و سوابق چهار نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات دهم مجلس از حوزه انتخابیه مرکز استان نموده که به شرح ذیل است:

محمد بیرانوندی

محمد بیرانوندی مشهور به “صید محمد خان”مطرح ترین نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی محسوب می شود.بیرانوند در مرحله اول با ۵۲هزار و ۸۳۳رای بالاتر از ملکشاهی و محمدی نیا و محمودوند قرار گرفت.وی دارای مدرک تحصیلی دکتری ادبیات فارسی و متولد خرم آباد است .

وی که در دانشگاه نیز تدریس می کند پیش از این بعنوان معاون آموزشی آموزش و پرورش ویسیان و مدیر فنی و حرفه ای خرم آباد فعالیت کرده است. او از حمایت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان برخوردار و گزینه اول لیست موسوم به امید است که از بخت های مسلم حضور در مجلس آینده بشمار می رود.

محمدرضا ملکشاهی راد

  محمد رضا ملکشاهی راد دیگر کاندیدای مطرح دوره دهم بود که به مرحله دوم راه یافته است.ملکشاهی راد  در سال ۱۳۳۶ در روستای روستای سیاهپوش از توابع شهرستان الشتر متولد شده است.وی دیپلم برق را در هنرستان فنی خرم آباد و  بعد از ان نیز به مدرسه‌ی عالی فنی تهران رفته در مقطع کاردانی رشته الکترونیک فارغ التحصیل شده است.محمد رضا برادر شهید رضا ملکشاهی راد است که در اوایل انقلاب در آموزش و پرورش لرستان استخدام شده است.

مسئولیت طرح کاد آموزش و پرورش استان، معاونت فنی و حرفه‌ای استان، ریاست آموزش و پرورش شهرستان دورود، مسئولیت تحصیلات فرزندان شهدا، عضویت در دادگاه تخلفات اداری آموزش و پرورش ،معاونت صدا و سیمای مرکز لرستان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان از مهم ترین مسئولیت های ملکشاهی راد به شمار می رود.

وی دارای مدرک کارشناسی برنامه‌ریزی از دانشکده‌ی برنامه ریزی تهران و کارشناسی ارشد مدیریت از مرکز مدیریت دولتی شهرستان خرم‌آباد است.ملکشاهی را طی سالهای ۸۷تا ۹۱ نماینده مردم خرم آباد به همراه رضا رحیمی نسب در مجلس هشتم حضور داشت و سمت نایب رئیسی کمیسیون عمران آن مجلس را برعهده داشت.محمدرضا ملکشاهی‌راد در نهمین دوره انتخابات مجلس نیز حضور داشته که در مرحله اول ۳۵۶۴۲رای کسب کرد و به همراه آقا محمدی راهی مرحله دوم شد و در مرحله دوم ۶۹۰۰۸ هزار رای کسب کرد اما موفق به حضور در مجلس نشد. وی پس از نمایندگی در مجلس هشتم به عنوان قائم مقام سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده است.

این کاندیدای اصولگرا در دوره دهم نیز با کسب ۳۲۱۰۸هزار رای در جایگاه دوم قرار گرفته و به مرحله دوم راه پیدا کرده است و به نظر می رسد به عنوان نامزد اصلی اصولگرایان رو در روی رقبای مرحله دوم قرار گیرد.

اعظم محمدی نیا

 اعظم محمدی نیا یکی دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس در دوره دهم بود که به مرحله دوم راه یافته است.وی  متولد خرم آباد است که در سال ۱۳۵۱ متولد شده و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس فلسفه است.

رییس اداره استعداد های درخشان استان لرستان ،  مدرس و استاد دروس تخصصی فلسفه و عمومی دانشگاه، معاونت دانشکده نفت در دانشگاه آزاد ماهشهر و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از مهم ترین سوابق محمدی نیا به شمار می رود.اعظم محمدی نیا نوه دختری حجت الاسلام محمدرضا محمدی زاده از روحانیون لرستانی و دارای سه فرزند (یک دختر و دو پسر) است.

محمدی نیا با کسب ۳۱ هزار و ۸۲۵رای در جایگاه سوم رقابت های مرحله اول دوره دهم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی قرار گرفت و به مرحله دوم راه یافته است. او همچنین در دوره گذشته نیز در بین رقبای مطرح انتخابات در این حوزه انتخابیه بود که با کسب ۲۶۴۸۶هزار رای در جایگاه ششم قرار گرفته بود.

او در کوران رقابت های انتخاباتی با بیان اینکه برای ریاست مجلس به عارف رای خواهد داد ،گفته است: در صورت حضور در مجلس چه مورد حمایت اصلاح طلبان در شورای سیاست گذاری قرار بگیرد و چه نگیرد از کاندیداتوری عارف در ریاست مجلس حمایت و همسو با دولت تدبیر و امید خواهم بود.

مرتضی محمودوند

  مرتضی محمودوند دیگر نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی است. وی در سال ۱۳۴۸در خرم آباد متولد شده و دارای مدرک تحصیلی  کارشناسی مدیریت دولتی  و کارشناسی روابط بین الملل است.

او در مرحله اول انتخابات با کسب ۳۰هزار و ۱۴رای در جایگاه چهارم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم آباد قرا ر گرفته و راهی مرحله دوم شده است.محمودوند در دوره نهم نیز به عنوان کاندیدای انتخابات در این حوزه انتخابیه حضور داشت که ۲۷۴۵۲هزار رای را کسب کرده و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

عضو اطلاعات عملیات قرارگاه رمضان دردوران دفاع مقدس، مشاور عالی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام،رئیس دانشگاه علمی کاربردی نور، عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه برداری،مدرس علوم امنیتی،عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران، مشاور عالی کنفدراسیون ورزش های رزمی آسیا (v o v i n a m)، رئیس اسبق هیئت های ورزشی دوومیدانی و وزنه برداری -پاورلیفتینگ استان لرستان از مهم ترین سوابق محمودوند بشمار می رود.

محمودوند مورد حمایت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد قرار گرفته و پس از بیرانوندی در لیست امید خواهد بود،این تمصمیم مورد اعتراض شورای هماهنگی احزاب و تشکل های اصلاح طلب قرار گرفته و سید مهدی موسوی رئیس این شورا صراحتا از این تصمیم انتقاد کرده است. بلوطستان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • همشهری

    به حول قوه ی الهی اینبار اشتباه چهار سال پیش رو مرتکب نمیشیم و به پشتوانه ی 100 هزار رای مردم عزیز و شریف خرم اباد و دوره چگنی محمدرضا ملکشاهی راد نفر اول این انتخابات خواهند بود.

    • مهدی

      ملکشاهی این دور صد در صد میره ان شالله

    • iliya

      فقط ملكشاهي راد ،صد در صد ميره مجلس به اميد خدا و ياري مردم فهيم

  • علی

    تو رو بخدا این افراد که دربالا سوابقشون ذکر شد دیگه نهایته رجال لرستان و خرم اباد اینها هستند ؟کل سوابق این چهار نفر رو هم بزاریم یکیشون نمیشه به عنوان نماینده یه شهر فرستاد مجلس

  • خاک توسرت عزیزم.بازم میخوای ما مخالف همه ی کشورباشیم

    خاک توسرت عزیزم.بازم میخوای ما مخالف همه ی کشورباشیم.واقعامتاسفم

  • پیام

    یه قرون بده اش اگه ملکشاهی رای اورد خخخخخخخخخخ

  • مهدی بیرانوند

    یکبار به ایشان اعتماد کردن مردم ولی ایشون میره تو مجلس می خوابه!! خوابش هیچ،چیکار کرده برای مردم ؟؟ ایشون امتحان خود را پس داده.به نظر من هیچکدوم از این چهار نفر صلاحیت ندارند

  • سهراب

    با سلام ودرود خدمت همشهریان عزیز
    تکرار حاج محمدرضا ملکشاهی راد تکراری هوشمندانه است که به داد مردم نجیب خرم آباد خواهد رسید.انشالله

  • امین

    محمد رضا ملکشاهی راد منتخب مردم شریف خرم آباد در مجلس دهم

  • بیرانوند

    شما چرا فقط با ملکشاهی کار دارید یکی موافق ،یکی مخالف بابا سه نفر دیگه هست از اون سه نفر یکی انتخاب کنید نامه تمام

  • مجید

    دو نفری که رای میارن
    1- ملکشاهی راد
    2- بیرانوند

  • محمد مرادی

    به نظر بنده اقای ملکشاهی که امتحان خودشو پس داده و نمیتونه کاری برای شهر انجام بده جز مدیر مدرسه عوض کردن . و این دور هم چون اقای روحانی ریس جمهور از اصلاحات هست ملکشاهی مخالف دولت هست و کاری از پیش نمیبره ...محمودوند هم که نیروی امنیتی هست میشه مثل اقامحمدی .....بهترین گذینه شیر زن لرستان خانم محمدی هست و در کنار ایشان اقای بیرانوند که هر دو همسو با دولت هستند

    • احمد

      به نظر من هیچ کدوم این افراد صلاحیت نماینده ملت لرستان ندارند چرا که تخصص این کار ندارند فقط شگقتم از این جمله شیر زن که از کجا و چه منشا به این خانم نسبت دادند شاید ایشون کاشف علمی بزرگی هستند مخترع یا حضور در جبهه های نبرد ؟!!!من که نمیدونم این عناوین کیلویی از کجا میاد رو مخ مردم بیچاره

  • حسنوند

    ما هرگز به ملکشاهی رای نمی دیم تا بره درود برا خودش

  • بیرانوند

    همه شون با هم یه برنامه برای پیشرفت و حل بیکاری ندارن

  • بستامي

    وجدانا ب سوابق نگاه کنيد ببينيد ملکشاهي ي سروگردن ازهمه بالاترنيست .اون سه نفر ديگه درست نميتونن صحبت کنن چ برسه ب نماينده شدن .يکيشون عشق لاتي داره يکي مدام صلوات ميفرسه اون خانمم که فقط ميگه ب ي زن راي بديد .خواهشا فقط يه کم تحقيق کنيد بعد راي بديد

  • بهاروند

    بسطامی جون ملکشاهیت هم فقط بلده بره بخوابه به جون خودت مردم دیگه نمیزارن مجلس بشه تخت خواب این اقا

  • بیرانوند

    بهاروند جون خودت یازدهم وقتی نتیجه اعلام شد حتما کامنت بزار دوست دارم حالات بپرسم

  • بیرانوند

    تورو خدا فقط به این بیرانوند که پاسخ گوی مردم نیست وهیچ برنامه ای نداره رای ندید زیاد اسمش رو بزرگ کردن

  • مهدی

    جناب بیرانوندمن خودم حتما جا بهاروند کامنت میزارم ملکشاهی جز رقابت نیست اصلا

  • اکبر

    واقعا آقای ملکشاهی از سه نفر دیگر کارا تر وسرتر میباشد بخاطر رضای خدا واقع بینانه رای دهید

  • محمد

    این دور اقای بیرانوند و ملکشاهی راد صددرصد ب مجلس میرن

  • حسن

    باعرض سلام واحترام امیدوارم منتخبان مردم استان لرستان در مجلس دهم بتوانند چاره ی برای جوانان بدبخت این دیار مظلوم باز کنن نه برن تکیه بر کرسی سبز بزنن ولان بشن وقت فروشی کنن

  • اکبری

    خدایش هیچ کدوم نمی تونن دردی از مشکلات مردم رو حل کنن و متاسفم برای شهری با این همه نیروی باسواد و باتخصص باید متکی کنه به کسانی که همش با راند و ارتباط مدارک تحصیلی برای خودشون درست کردن اینها مجلس رو فقط برای جای خواب میخوان ، از قـــدیم هم که نمونه بارزش بوده پس بیاییم تو این شهر به کسی رای بدیم که به دور از بداخلاقی و بدرفتاری و وعده دروغ می باشه رای بدیم ، کسی که پایبند به حزب و گروه خود نیست چگونه به رای این مردم پایبنده کسی که تو چند ساعت هزار رنگ عوض میکنه هم از لحاظ حزب هم از لحاظ هویت هم از لحاظ طایفه و محله و ..... قابل اعتماد نیست . قضاوت با خودتان

  • علی علی

    طایفه بزرگ پاپی همه با محودوند هستند

  • محمد

    واقعا هیچکدوم این افراد مناسب و در شان نمایندگی نیستند

  • مهدی محمودی

    این دور کسی حقاست خانم محمدی نیا است چون سران نظام او را با شایسته بودنش میشناسند مردو خوب میدانند چرا اواز طرف بعضی از آقایان مورد تخریب فرار گرفت ان شا االه پیروز است خانم محمدی نیا (زنده باد مخالف من)

    • محمد

      واقعا با انتخاب بیرانوند خرم اباد به دوران عصر یخبندان بیشتر شبیه هست تا 2016میلادی خانم محمدی نیا هم که من یه بار مصاحبه دیدم متعجب چطور بین 4 نفر هست هیچ نظر خاصی ایشون نداره کلا ممتنع هست فقط رای بیاره بقیش مهم نیست

  • احمد

    با سلام آزموده را آزمودن خطاست.رای به ملکشاهی بزرگترین خطاست شما را به خدا به سابقه نگاه کنید .آیا ایشان در چهار سالی که نماینده بود چیزی جز خوابیدن در مجلس و مدیر عوض کردن کاری دیگه انجام داد؟شما را به امام زمان عج به حق قضاوت کنید از روی تعصب یا شام دادن و یا رای خریدن رای ندهید چرا که همه ما باید در پیشگاه خدا جوابگو باشیم.

  • حسین حاتمی

    من بحث با لیاقت ندارم ولی بنطرم لرستان باید یکبارم که شده نماینده همسو با دولت بفرسته چون مجلس کاری نمیتونه انجام بده و این دولت و وزیران که میتونن طرحیو اجرا کنن.فعلا دکتر بیرانوند با حمایتایی که از طرف دولت برخوردارن بهترین گزینه هستن و نباید آقای ملکشاهی که در جناح مخالف دولت هست برن مجلس.حداقل باید وقتی دولت اصولگراس ایشونو بفرستیم

  • بیرانوند

    فقط ملکشاهی لیاقت نماینده گی مردم خرم آباد داره.ایل بیرانوند مثل دور قبل ک دربیران شهروزاغه به ملکشاهی رای بالا دادند اینبار هوشیارتر وارد شن وب عناصر دیگ ک واقعا درشان امت حزب الله نیستند رای ندهند.یاعلی

  • بیرانوند

    فقط ملکشاهی لیاقت نماینده گی مردم خرم آباد داره.ایل بیرانوند مثل دور قبل ک دربیران شهروزاغه به ملکشاهی رای بالا دادند اینبار هوشیارتر وارد شن وب عناصر دیگ ک واقعا درشان امت حزب الله نیستند رای ندهند.یاعلی

  • علی

    سلام درسته که محمودوند رای نیاورد ولی دوستش داریم

  • امیر

    سی چی سی چی محمودوند رای نیاورد خخخخخخخخ

  • نظری

    حوزه انتخابیه خرم آباد دکتر مهرداد ویسکرمی لیاغت نمایندگی مردم درمجلس شورای اسلامی داشتند ولی متاسفانه انتخاب طایفه ی اجتباع انتخاب می کنیم حق ملکشاهی راد نبود نماینده مجلس دهم بشه

نظرات