وضعیت دور دوم انتخابات بروجرد در صورت تصویب قانون جدید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با صداوسیما گفت: با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، حد نصاب ورود به مجلس از 25 درصد کل آراء به 20 درصد می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با صداوسیما گفت: با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، حد نصاب ورود به مجلس از 25 درصد کل آراء به 20 درصد می‌رسد.

مفتح افزود: اگر شورای نگهبان طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را تأیید نهایی کند، باید نتیجه انتخابات در حوزه های انتخابیه ای که به دور دوم کشیده شده است، مشخص شود.

وی تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح، باید حد نصاب ورود به مجلس شورای اسلامی از 25 درصد کل آراء اخذ شده به 20 درصد برسد.

اگرچه تغییر قوانین بازی در میانه بازی امری غیر مرسوم و دور از ذهن است منتها اگر قانون 20 درصد به تایید شورای نگهبان برسد و در انتخابات مجلس دهم لحاظ شود آنگاه اتفاقات جالبی در بروجرد رقم خواهد خورد.

براساس قانون 20 درصد نامزدهایی که بتوانند حداقل 20 درصد آرای ماخوذه را بدست آورند به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

بر این اساس و با توجه به جمع کل آرای ماخوذه در بروجرد که 147371 رای بوده است حد نصاب 20 درصد عدد 29474 خواهد بود.

بنابراین علاءالدین بروجردی با تصویب و تایید قانون جدید برای این انتخابات دوباره با  30466 رای خود به مجلس خواهد رفت.

هادی مقدسی با 29108 رای و عباس گودرزی با 27527 رای نیز به دور دوم خواهند رفت و فاطمه مقصودی از رقابت های دور دوم کنار خواهد رفت.


روزهای بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • غلامرضا

    مي دوني چينه؟ موقع انتخابات جمعيت بروجرد 140 هزار نفره ولي موقع تخصيص اعتبارات ميشن 400 هزار نفر. اين معادله جالبي است .نه

  • م

    عزیزم استاندار خودتون اعلام کردکه مشارکت بروجرد50درصد بوده ثانیا خرم ابادهم 260هزار رای دادن پس با استلال شما چه طور موقع بودجه گرفتن میشید700هزار؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات