وقتی استاندار و فرماندار جور مدیران نالایق را باید بکشند

فرماندار خرم‌آباد گفت: تعهد اداره کل میراث فرهنگی لرستان در سند اشتغال، ۲ هزار و ۱۸۰ نفر بوده که تاکنون هیچ اشتغالی از سوی این دستگاه در سامانه رصد به ثبت نرسیده و هم اکنون آمار آن صفر است.

به گزارش لرستان خبر، ایجاد اشتغال برای 6 هزار و 361 جوان بیکار خرم‌آبادی همان وعده‌ای است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس سند اشتغال شهرستان خرم‌آباد متعهد شده‌اند تا درسال 95 به آن جامع عمل بپوشانند و با عملی کردن این وعده‌ها گامی در جهت رفع بیکاری و محرومیت این شهرستان بردارند.

اکنون چهار ماه از سال 95 می‌گذرد و در این میدان عمل برخی از مسئولان پیش تاز و برخی دیگر هنوز قدمی در این میدان نگذاشته‌اند.

کارگروه اشتغال شهرستان خرم‌آباد امروز در حالی برگزار شد که پس اعلام نتیجه فعالیت چهارماهه 26 دستگاه اجرایی که متعهد به ایجاد اشتغال بودند حبیب‌الله خجسته پور فرماندار خرم‌آباد اظهار داشت: ما امروز در این مقطع به نحوی موظف هستیم تا از جوانان این مملکت حفاظت، حراست و نگهداری کنیم و باید گفت در این مقطع زمانی اولویت همه ایجاد اشتغال است.

دامن‌گیر شدن درد بیکاری در استان لرستان

وی افزود: درد بیکاری در سطح کلان و به‌ویژه استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد دامن‌گیر جامعه شده است بنابراین همه باید به مقوله اشتغال اول به‌عنوان وظیفه ذاتی هر دستگاه و سپس به‌عنوان یک وظیفه ارزشی و عبادت نگاه کنیم.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: اگر یک‌زمانی نیاز بود برای تأمین امنیت این مملکت ما جوانانمان بروند و جان خود را فدا کنند امروز دیگر آن‌قدر سخت نیست و کافی است برای جوانانمان کار پیدا کنیم بنابراین انتظار می‌رود که فراتر از وظیفه ذاتی دستگاه‌ها پای‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه 26 دستگاه اجرایی شهرستان برای ایجاد اشتغال جوانان تعهد داده‌اند بیان کرد: تاکنون فقط 20 دستگاه اطلاعات خود را در سامانه رصد ثبت کرده‌اند و شش دستگاه دیگر هنوز اطلاعاتی در بحث اشتغال به ثبت نرساندند که از دید ما یعنی اینکه هنوز اشتغالی ایجاد نکرده‌اند درحالی‌که ممکن است ایجاد کرده باشند اما هنوز به ثبت نرسیده باشد.

عدم ثبت اشتغال در سامانه رصد به منزله عدم ایجاد اشتغال

خجسته پور تصریح کرد: چون در تعهدنامه قیدشده ثبت به‌منزله ایجاد اشتغال است بنابراین ما این عدم ثبت را به‌منزله عدم اشتغال می‌گذاریم پس انتظار می‌رود که شش دستگاه کم کار توضیحات قانع‌کننده‌ای به ما و افکار عمومی بدهند.

وی بابیان اینکه سند اشتغال شهرستان براساس تعداد اشتغال و درصد تحقق موردبررسی قرارگرفته است، گفت: ازنظر تعداد اشتغال اداره صنعت معدن و تجارت پیشتاز بوده چراکه تاکنون 233 شغل در سامانه ثبت کرده که هرچند ازنظر تحقق، به 16 درصد از تعهدات خود عمل کرده است.

فرماندار خرم‌آباد اظهار داشت: تاکنون جهاد کشاورزی رتبه دوم را با ایجاد 185 شغل به خود اختصاص داده که 35 درصد تعهداتش اجرایی شده که با توجه به پروسه زمانی چهار ماه، برنامه این اداره ازنظر تعداد و درصد تحقق کاملا به سند اشتغال شهرستان منطبق است.

وی افزود:  اداره راه و شهرسازی (مسکن، راه و حمل‌ونقل) ازنظر تعداد با ایجاد 115 شغل در رتبه سوم قرارگرفته هرچند که 13 درصد تعهداتش عملی شده است یعنی هنوز تا رسیدن به آن درصد آرمانی مقداری فاصله دارد.

عدم ثبت اشتغال توسط میراث فرهنگی، شرکت نفت وآموزش‌وپرورش

پس از اعلام اداره صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی و اداره راه و شهرسازی به‌عنوان دستگاه‌های پیشرو در عرصه اقدام و عمل در ایجاد اشتغال، دستگاه‌های اجرایی مانند میراث فرهنگی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، آموزش‌وپرورش نیز به‌عنوان دستگاه‌هایی اعلام شد که تاکنون هیچ شغلی را در سامانه رصد به ثبت نرسانده بودند که در این زمینه فرماندار خرم‌آباد گفت: این سه دستگاه اجرایی شهرستان که هنوز هیچ‌گونه اشتغالی به ثبت نرسانده‌اند انتظار داریم در این جلسه در این مورد توضیح قانع‌کننده‌ای داشته باشند.

وی سپس از شمس نماینده میراث فرهنگی لرستان خواست تا در این رابطه توضیحات لازم را به حضار ارائه دهد.

شمس نماینده میراث فرهنگی اظهار داشت: متأسفانه سازمان میراث فرهنگی به‌استثنای شهرستان خرم‌آباد در همه شهرستان‌ها اداره شهرستانی دارد که همین سبب مشکل و عدم ثبت اشتغال در سامانه رصد شده است.

وی افزود: پیش‌ازاین مدیرکل میراث فرهنگی لرستان جهت انجام کارهای سامانه رصد برای یکی از همکاران حکم صادر کرده  تا کارهای سامانه را در شهرستان انجام دهد بنابراین قول می‌دهیم در همین ماه تمام اشتغال شهرستان را وارد سامانه کنیم و اطاعات به‌روز شود.

صفر بودن تعهدات اشتغال میراث فرهنگی لرستان

نماینده میراث فرهنگی عنوان کرد: در بحث ثبت اشتغال در سامانه رصد به دلیل اینکه اشتغال و سرمایه‌گذاری ما در چهار معاونت پراکنده است هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاد اما به‌طور حتم در همین ماه وارد اطلاعات وارد سامانه رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان‌ها چون نماینده داریم اکنون اطلاعات سامانه به‌روز است بنابراین فقط مشکل خرم‌آباد بود که قول می‌دهیم مرتع و به‌روز شود.

پس از توضیحات نماینده میراث فرهنگی لرستان فرماندار خرم‌آباد در پاسخ به اظهارت وی گفت: تعهد شما در کل استان دو هزار و 180 نفر بوده که اکنون در کل استان صفر است یعنی بقیه شهرستان‌ها نیز تا این لحظه هیچ موردی از اشتغال ثبت‌نشده ضمن اینکه اداره کل صنعت معدن و تجارت نیز اداره شهرستانی ندارد اما اشتغال‌های خود را به ثبت رسانده‌اند.

رصد عملکرد دستگاه‌های کم کار توسط افکار عمومی

وی عنوان کرد: امیدواریم با ابلاغ مدیرکل میراث فرهنگی این مشکل حل شود  چراکه فرمایشات شما هم‌اکنون از سوی اصحاب رسانه با دقت رصد می‌رود که بااین‌وجود باید گفت عملکرد شما علاوه بااینکه در سامانه رصد می‌رود در حوزه افکار عمومی نیز مورد رصد قرار می‌گیرد.

پس از بیان اظهارات نماینده میراث فرهنگی این بار نوبت به آموزش‌وپرورش بود تا در مورد عدم ثبت اشتغال در سامانه رصد شهرستان پاسخ‌گو باشد که در این راستا رستمی نماینده آموزش‌وپرورش نیز اظهار داشت: کانال ایجاد اشتغال در آموزش‌وپرورش همان اعطای مجوزهای تأسیس مدارس غیرانتفاعی، آموزشگاه‌های علمی، آزاد و پیش‌دبستانی است که روال بر این است که تقاضای افراد پس از ارسال به استان موردبررسی قرار می‌گذرد و در صورت موافقت‌نامه آن‌ها به مناطق ارسال می‌رود.

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از اسامی ارسال‌شده اما تا اینکه مراحل پایانی طی سود مقداری از کار باقی‌مانده و به همین دلیل هنوز نتوانستیم اطلاعات دقیقی را وارد سامانه کنیم.

تعهد اشتغال آموزش‌وپرورش منوط به آغاز سال تحصیلی

نماینده آموزش‌وپرورش عنوان کرد: تا زمانی که این مجوزها صادر و سال تحصیلی آغاز نشود واقعاً نمی‌توانیم آماری ارائه دهیم چون پس از راه‌اندازی این نوع مدارس تعداد اشتغال مشخص می‌شود بنابراین ثبت تعهد اشتغال آموزش‌وپرورش منوط به آغاز سال است.

فرماندار خرم‌آباد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خرم‌آباد را نیز یکی از دستگاه‌های اعلام کرد که باگذشت چهار ماه از سال هنوز حتی یک اشتغال در این سامانه به ثبت نرسانده بود و اینجا بود که با غیبت این مسئولان در کارگروه اشتغال، شهرستان فرماندار گفت: امروز وظیفه ذاتی همه دستگاه‌ها ایجاد اشتغال در شرایطی بوده که لرستان با بحران دامن‌گیر بیکاری مواجه است اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها نه‌تنها اقدام و عمل نمی‌کنند، بلکه حتی حاضر به شرکت جلسات در جلسه نیستند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد صندوق کارآفرینی امید نیز عنوان کرد: درحالی‌که چهار ماه از سال گذشته و صندوق کارآفرینی امید که خودش یکی از متولیان ایجاد اشتغال بوده، در بحث ایجاد اشتغال کار مثبتی انجام نداده است چرا که از 360 تعهد اشتغال تنها  9 مورد که معادل دو درصد است را به ثبت رسانده است.

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • وحید

    اگر می خواهند باور کنیم که شغلی ایجاد شده ، لیست نیرو های استخدام شده را در سایت ها و خبرگزاری های رسمی ارائه کنند . . .
    ما مطمعن هستیم حتی یک شغل ایجاد نشده است . . .

  • خادم ملت

    مقام معظم رهبری (مدظله العالی )
    فلسفه‏ ی وجود بنده و امثال بنده و ديگر مسئولان، خدمت است. ماها نوكر و خدمتگزار مردم هستيم؛ اعتبار و آبروى ما به اين است؛ اسلام اين را براى ما معين كرده است؛ ما حقى به گردن مردم نداريم؛ مردم به گردن ما حق دارند.
    مسئولين تا نفس دارند بايد به اين مردم خدمت كنند. بايستى در بين مسئولين مسابقه خدمتگزارى و خدمت‏رسانى به مردم برقرار باشد.
    اول که سپاس از عزیزانی که با شهامت حقایق رو میگن چرا که در صورت نگفتن حقایق آنهم از طریق مجرای قانونی ما شاهد هلهله در بین دشمنان به دلیل ضعف امنیت خواهیم بود
    دوم اینکه من به عنوان یک شهروند خرم آبادی خواهشی که از امام جمعه و و نمایندگان واستاندار و فرماندار دارم اینه که به مدیران مسن و مدیران ناکارآمد دیگه فرصت ندن و با اجماع فکری مدیران جوان و متخصص رو در راس امور قرار بدن همانگونه که امام و رهبری در زمان جنگ به حسن باقری ها فرصت دادن و نتیجه اش پیروزی ایران بود
    سوم از مدیران ناکارآمد و مسن خواهش میکنم که برا بقا تلاش نکنند چرا که دارن امنیت کشور رو با کم کاری هاشون و صرفا به خاطر منافع شخصی خودشون به خطر میندازن ؛ پس اگه ایران براشون مهمه با عزت و قبل از برخورد شدید از جایگاه مقدس خدمت رسانی کنار برن و اجازه بدن جوانها و متخصصین وارد گود بشن تا مشکلات ناشی از کم کاری آنها رو جبران کنند.

نظرات