گزارش حاشیه‌های استیضاح شهردار بروجرد

حقوق معوق بیش از ۶ ماهه کارگران، عدم تمدید دفترچه‌های درمانی، بدهی سنگین به تأمین اجتماعی و عدم رعایت عدالت در توزیع خدمات شهری در بروجرد بخشی از سؤالات اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد در طرح استیضاح شهردار بروجرد است.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز پس از ماه‌ها کش‌وقوس در عملکرد شهردار بروجرد و نقطه نظرات اختلافی مختلف در این زمینه بالاخره شهردار بروجرد در صحن رسمی شورا برای پاسخگویی به سؤالات مطروحه اعضای شورا حاضر شد تا بازهم با اظهار نظرات منفعلانه خود بر روی عملکرد نه‌چندان موفق خود در این سال‌ها ماله‌کشی کره و با یک سخنرانی یک‌ساعته برخی اعضای منتقد شورا را درگیر و دار تعاملات بین خود رها کرده و جلسه استیضاح را ظاهراً به نفع خود تمام کند.

هرچند رأی‌گیری در خصوص ماندگاری شهردار به جلسه علنی بعدی شورا در هفته آینده موکول شد اما به نظر می‌رسد بیشتر اعضای شورا رغبتی برای ادامه پیگیری سؤال خود از شهردار بروجرد ندارند و کفه ترازو به نفع شهردار سنگین می‌شود تا او بازهم عهده‌دار این مسئولیت باشد.

شورای شهر درگیر و دار تعاملات داخلی

در این زمینه ناصر مردای از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد که یکی از سؤال‌کنندگان‌ همیشگی از شهردار این شهرستان در طول تصدی‌گری وی در این منصب بوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضعف عملکرد شهردار را علت اصلی طرح سؤال از وی دانست و گفت: شهردار فعلی بروجرد از سال 92 عهده‌دار این مسئولیت شده و درست پس از گذشت چهار ماه بعد از انتخاب وی ضعف عملکردی شهردار بر همگان مشخص شد و از همان موقع طرح سؤال خود از وی را آغاز کردیم اما متأسفانه همواره با پاسخ‌های کلیشه‌ای و بدون توجیه قانونی از سوی شهردار مواجه بودیم.

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه از سه هفته قبل سؤالات را به وی اعلام کرده بودیم با بهانه‌جویی‌های مختلف حاضر به پاسخگویی در صحن شورا نشد و این جلسه را به هفته‌های بعد موکول کرد تا اینکه امروز برای پاسخگویی به سؤالات مشخص‌شده در صحن شورا حضور پیدا کرد اما پاسخگویی وی به‌صورت سخنرانی کلیشه‌ای بود و هیچ‌گونه توجیه قانونی، منطقی و یا وعده‌ای برای برون‌رفت از مشکلات ارائه نداد و این امر سبب عدم رضایت سؤال‌کنندگان شد اما متأسفانه برخی اعضا نیز از وی حمایت کردند.

این عضو شورای شهر بروجرد با تشریح عمده‌ترین مشکلات ضعف مدیریتی شهردار بیان کرد: حقوق معوقه شش‌ماهه کارگران بخش‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری همچون سازمان‌های موتوری و فضای سبز و شهرداری‌های مناطق مختلف که روزبه‌روز نیز در حال افزایش است ازجمله مهم‌ترین ضعف‌های مدیریتی شهردار بروجرد است.

وی بدهی سنگین شهرداری بروجرد به تأمین اجتماعی را از دیگر عوامل طرح سؤال از شهردار دانست و تصریح کرد: کارگران شهرداری از کمترین حقوق خود یعنی تمدید دفترچه‌های درمانی محروم هستند و این رویه آن‌ها را برای پیگیری مسائل درمانی خود با مشکل جدی مواجه کرده است.

نسیه‌کاری شهردار بروجرد

مرادی انجام اقدامات عمرانی بدون در نظر گرفتن نقدینگی موجود را از دیگر معضلات مدیریتی شهردار بروجرد خواند و از آن به نسیه‌کاری یاد و خاطرنشان کرد: انجام اقدامات عمرانی هنگامی‌که هیچ بودجه‌ای تحقق پیدا نکرده و نقدینگی وجود ندارد نسیه‌کاری است که شهردار بروجرد برای جلب نظر برخی مسئولان به‌شدت علاقه به نسیه‌کاری دارد درحالی‌که هیچ‌یک از این اقدامات در شرایط بحران مالی شهرداری ضرورتی ندارد.

وی افزود: گزینشی انتخاب کردن مناطق شهری برای ارائه خدمات درحالی‌که برخی معابر و خیابان‌ها نیازی به اصلاح روکش آسفالت ندارد و از سویی ورودی‌های شهر فاقد روکش آسفالت مناسب هستند از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی نشده شهردار است که توجیهی برای آن ندارد چراکه عمده این اقدامات سفارشی صورت می‌پذیرد و کار سفارشی هم توجیه‌ناپذیر است.

نبود انضباط مالی در شهرداری بروجرد

اشرف چگنی دیگر عضو شورای اسلامی شهر بروجرد و از سؤال‌کنندگان از شهردار بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم نبود انضباط مالی در شهرداری بروجرد را علت طرح سؤال خود از شهردار بیان کرد و گفت: اگر در شهرداری انضباط مالی وجود داشت این مدت طولانی شش‌ماهه پرداخت حقوق کارگران شهرداری به تعویق نمی‌افتاد تا اینکه به فراموشی سپرده شود.

وی ساماندهی نادرست نیروهای شهرداری در بخش‌های مختلف و بر اساس ضوابط و روابط خاص را از دیگر دلایل طرح سؤال از شهردار ذکر و عنوان کرد: اگر نیروهای شهرداری بروجرد بر اساس تخصص و توانایی ساماندهی می‌شدند با داشتن این‌همه نیرو در این نهاد خدماتی چرا باید برخی اقدامات برای اجرا در سطح شهر به پیمانکار بخش خصوصی سپرده شود که آن‌هم برای شهرداری در این شرایط کمبود نقدینگی هزینه‌بر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر بروجرد عدم اولویت‌بندی در ارائه خدمات شهری به بخش‌های مختلف این شهرستان را از دیگر دلایل طرح سؤال از شهردار دانست و بیان کرد: در قسمت‌های عمرانی اصلاح روکش آسفالت کوچه‌ها و معابر اولویت‌بندی نمی‌شود و حاشیه شهر به‌طورکلی فراموش‌شده و اگر اقدام عمرانی صورت می‌گیرد بیشتر در مرکز شهر بوده و حاشیه رهاشده است درحالی‌که بسیاری از اهالی حاشیه شهر مشکلات بسیاری در عدم دریافت خدمات شهری از سوی شهرداری بروجرد دارند.

حال باید دید بازهم بااین‌همه ایرادی که از ارائه گزینشی خدمات شهری به شهروندان مناطق بالا و پایین‌شهر تا عدم‌کفایت در پرداخت حقوق کارگران و کارکنان بارها و بارها در عملکرد شهردار بروجرد گرفته‌شده است آیا بازهم اعضای شورای شهر حق را نادیده گرفته و رأی به ابقای شهردار می‌دهند و یا اینکه فکری برای نجات مدیریت شهری و ماندگاری نام خود در آخرین سال شورای ششم می کنند.منبع:تسنیم

گزارش از الهام شاهدپور

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات